Hardrock & Metal Chat

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
291
741
Dwergenmetal is altijd goed :ROFLMAO: En een thuiswedstrijd. Ik ben er bij !
En xRoossie heeft mij overtuigd om 1 dag mee te gaan naar Into The Grave.... dus mijn agenda begint aardig vol te raken 🤣

20-05-2023 - Ne Obliviscaris - Gebr de Nobel, Leiden
09-06-2023 - Into the Grave - Leeuwarden
15-06-2023 - 18-06-2023 - Graspop Metal Meeting BE
07-07-2023 - Rammstein - Stadspark Groningen
07-10-2023 - Wind Rose - P60 Amstelveen
01-11-2023 - Lord of the Lost - 013 Tilburg
26-11-2023 - Fit For a King + Support - Tivoli, Utrecht

Misschien:
19-08-2023 - 20-08-2023 - Dynamo MF, Eindhoven
03-11-2023 - 05-11-2023 - The Rock Circus, Den Bosch
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.027
En xRoossie heeft mij overtuigd om 1 dag mee te gaan naar Into The Grave.... dus mijn agenda begint aardig vol te raken 🤣

20-05-2023 - Ne Obliviscaris - Gebr de Nobel, Leiden
09-06-2023 - Into the Grave - Leeuwarden
15-06-2023 - 18-06-2023 - Graspop Metal Meeting BE
07-07-2023 - Rammstein - Stadspark Groningen
07-10-2023 - Wind Rose - P60 Amstelveen
01-11-2023 - Lord of the Lost - 013 Tilburg
26-11-2023 - Fit For a King + Support - Tivoli, Utrecht

Misschien:
19-08-2023 - 20-08-2023 - Dynamo MF, Eindhoven
03-11-2023 - 05-11-2023 - The Rock Circus, Den Bosch

Tussen Rammstein en Wind Rose drie maanden niks is toch niet aardig vol?:p
 
  • Leuk
Waarderingen: SulpherSouls

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.845
Zou pas ECHT leuk zijn als het kleine mensjes waren 😂
spinal tap GIF by Comic-Con HQ
 
  • Haha
Waarderingen: SulpherSouls

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.210
We hadden het hier laatst over dat onmogelijke tijdschema van Sick New World
Mijn vraag was: Hoe doen ze dat? Vooral op de side stages. met constant bands met korte sets daar en maar 5 min er tussen. ze hadden blijkbaar geen rekening gehouden met sound checks.
Het antwoord is blijkbaar: het werkt niet, alles was verschrikkelijk slecht, bands begonnen te laat, en meerdere bands gaven aan eerder te stoppen met hun show door0 'incompetence' van de organisatie.
Letterlijk iedere band had sound issues op deze podia, en in plaats van dat deze gedurende de dag gefixed werden, werden ze blijkbaar steeds erger.
microfoons die niet werken, gitaren die voor geen meter klinken of helemaal niet werken, geluidsmannen die tijdens de show op stage komen en luid met elkaar discussiëren tijdens het optreden op het podium etc etc.
Bij Cradle of Filth, die headliner van 1 van de kleinere stages waren, werd na 4 nummers het geluid uitgezet en de lichten aan gezet zonder iets te zeggen. Blijkbaar was het tijd voor de curfew! (die zullen wel de boete hebben gezien die ze bij Coachella kregen)

En daar betaal je dan 400 dollar voor.

Volgens mij was alles op de mainstages wel prima dus veel festivalgangers zullen niet echt problemen hebben gehad, maar toch, wat een shitshow!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
We hadden het hier laatst over dat onmogelijke tijdschema van Sick New World
Mijn vraag was: Hoe doen ze dat? Vooral op de side stages. met constant bands met korte sets daar en maar 5 min er tussen. ze hadden blijkbaar geen rekening gehouden met sound checks.
Het antwoord is blijkbaar: het werkt niet, alles was verschrikkelijk slecht, bands begonnen te laat, en meerdere bands gaven aan eerder te stoppen met hun show door0 'incompetence' van de organisatie.
Letterlijk iedere band had sound issues op deze podia, en in plaats van dat deze gedurende de dag gefixed werden, werden ze blijkbaar steeds erger.
microfoons die niet werken, gitaren die voor geen meter klinken of helemaal niet werken, geluidsmannen die tijdens de show op stage komen en luid met elkaar discussiëren tijdens het optreden op het podium etc etc.
Bij Cradle of Filth, die headliner van 1 van de kleinere stages waren, werd na 4 nummers het geluid uitgezet en de lichten aan gezet zonder iets te zeggen. Blijkbaar was het tijd voor de curfew! (die zullen wel de boete hebben gezien die ze bij Coachella kregen)

En daar betaal je dan 400 dollar voor.

Volgens mij was alles op de mainstages wel prima dus veel festivalgangers zullen niet echt problemen hebben gehad, maar toch, wat een shitshow!
Wow wtf. Heel heel amateuristisch van de organisatie. En ook niet echt onverwacht natuurlijk met die planning
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.326
6.445
Vandaag is de dag. ;)

Vanavond om 20u Nederlandse tijd wordt het nieuwste album van The Ocean, Holocene, voor het eerst gestreamd op Youtube, waarna het morgen officieel uit komt. Ik ben, als groot fan van deze band, uiteraard zeer benieuwd wat dit album te bieden heeft. We hebben met Parabiosis, Preborial, Sea of Reeds en Subatlantic al vier voorproefjes gehad, dus dat geeft al een aardig beeld van hoe dit album gaat klinken. Het wordt een iets ander album dan de voorgaande platen van The Ocean. Je zou kunnen zeggen dat bij die albums de gitaarriffs de basis waren en dat de soundscapes daar als het ware bovenop werden gelegd. Bij dit album is het juist andersom. In plaats van de riffs van Robin Staps, zijn het de synths van Peter Voightmann die de basis van dit album vormen.

Het album is thematisch ook interessant, omdat het 't laatste hoofdstuk van een reeks albums die gaan over de paleontoligie-wetenschap, oftewel een reconstructie van het leven en de evolutie van het leven op aarde aan de hand van fossiele resten en organismen. Ik kijk er dan ook nu al naar uit om me uren in hun teksten te gaan verdiepen en te zien waar de verwijzingen zijn naar vorige nummers en hoe ze uiteindelijk dit verhaal rond gaan breien. Geeft voor mij altijd een extra dimensie aan muziek als een band ook veel aandacht stopt in hun teksten en echt een verhaal willen vertellen.

Kortom, zin in vanavond!

 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Vandaag is de dag. ;)

Vanavond om 20u Nederlandse tijd wordt het nieuwste album van The Ocean, Holocene, voor het eerst gestreamd op Youtube, waarna het morgen officieel uit komt. Ik ben, als groot fan van deze band, uiteraard zeer benieuwd wat dit album te bieden heeft. We hebben met Parabiosis, Preborial, Sea of Reeds en Subatlantic al vier voorproefjes gehad, dus dat geeft al een aardig beeld van hoe dit album gaat klinken. Het wordt een iets ander album dan de voorgaande platen van The Ocean. Je zou kunnen zeggen dat bij die albums de gitaarriffs de basis waren en dat de soundscapes daar als het ware bovenop werden gelegd. Bij dit album is het juist andersom. In plaats van de riffs van Robin Staps, zijn het de synths van Peter Voightmann die de basis van dit album vormen.

Het album is thematisch ook interessant, omdat het 't laatste hoofdstuk van een reeks albums die gaan over de paleontoligie-wetenschap, oftewel een reconstructie van het leven en de evolutie van het leven op aarde aan de hand van fossiele resten en organismen. Ik kijk er dan ook nu al naar uit om me uren in hun teksten te gaan verdiepen en te zien waar de verwijzingen zijn naar vorige nummers en hoe ze uiteindelijk dit verhaal rond gaan breien. Geeft voor mij altijd een extra dimensie aan muziek als een band ook veel aandacht stopt in hun teksten en echt een verhaal willen vertellen.

Kortom, zin in vanavond!

Tof! Ik ben zeker niet zo'n groot The Ocean fan als jij, plus ik sta vanavond om die tijd in de Ziggo Dome bij Depeche Mode (over synths gesproken). Dus het kan even duren voor ik de nieuwe plaat zelf ga horen, toch kijk ik er ook zeker naar uit als ik dit lees :)
 
  • Geweldig
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.326
6.445
Tof! Ik ben zeker niet zo'n groot The Ocean fan als jij, plus ik sta vanavond om die tijd in de Ziggo Dome bij Depeche Mode (over synths gesproken). Dus het kan even duren voor ik de nieuwe plaat zelf ga horen, toch kijk ik er ook zeker naar uit als ik dit lees :)
Man, daar ben ik wel een beetje jaloers op. Depeche Mode zou ik zeker nog eens willen zien. Have fun alvast!
Maar dan ben ik er wel al bijna van overtuigd dat dit album iets voor jou gaat zijn. Als je van synths en prog/postmetal houdt, dan is dit wel een ideale combinatie. :)

Ja, ik ben echt fan van deze band. Sterker nog, het is mijn favoriete band van dit moment. Ze hebben het totaalpakket. Progressief, subtiel en zwaar moeiteloos afgewisseld, eigen geluid, fantastische liveshow, hele vriendelijke mensen en alles wat ze doen straalt pure passie voor muziek uit. Kan zowel de platen maar vooral ook de liveshows niet genoeg aanraden aan een ieder.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
479
1.500
Man, daar ben ik wel een beetje jaloers op. Depeche Mode zou ik zeker nog eens willen zien. Have fun alvast!
Maar dan ben ik er wel al bijna van overtuigd dat dit album iets voor jou gaat zijn. Als je van synths en prog/postmetal houdt, dan is dit wel een ideale combinatie. :)

Ja, ik ben echt fan van deze band. Sterker nog, het is mijn favoriete band van dit moment. Ze hebben het totaalpakket. Progressief, subtiel en zwaar moeiteloos afgewisseld, eigen geluid, fantastische liveshow, hele vriendelijke mensen en alles wat ze doen straalt pure passie voor muziek uit. Kan zowel de platen maar vooral ook de liveshows niet genoeg aanraden aan een ieder.
Het prijselijke aan The Ocean vind ik de consistentie. Het is niet 1 goede plaat die ze toevallig een keer afgeleverd hebben, de laatste jaren is het keer op keer een schot in de roos. Ik kijk er ook naar uit, wist niet van die première! Favoriete single tot nu toe is denk ik de laatste: Subatlantic, die heeft nog meer een bepaalde hogere sfeer/zweverigheid met een onderliggende dreiging en hevigheid wat ik heel erg vet vind.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.326
6.445
Het prijselijke aan The Ocean vind ik de consistentie. Het is niet 1 goede plaat die ze toevallig een keer afgeleverd hebben, de laatste jaren is het keer op keer een schot in de roos. Ik kijk er ook naar uit, wist niet van die première! Favoriete single tot nu toe is denk ik de laatste: Subatlantic, die heeft nog meer een bepaalde hogere sfeer/zweverigheid met een onderliggende dreiging en hevigheid wat ik heel erg vet vind.
Goed gezegd, helemaal mee eens. Daarop aanvullend is het ook niet dat ze elk album hetzelfde kunstje doen. Het is steeds weer vernieuwend, maar wel op een manier dat je hun geluid er direct in herkent. Super knap vind ik dat.

Subatlantic is inderdaad geweldig. Moest wel even groeien bij me, maar inmiddels zet ik hem bijna elke dag wel een keer op. Hetzelfde geldt voor Parabiosis. De bijbehorende clip is ook heel gaaf.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.326
6.445
Dacht dat het over Oceans ging die op graspop staan maar dat is weer heel wat anders blijkbaar. verwarrend die namen
Haha! Dan had ik hem denk ik wel in het Graspop-topic gezet vanwege de relevantie. :)

We hebben inderdaad nogal wat oceanen in de muziekwereld. Uit m'n hoofd ken ik Oceans, The Ocean, ...And Oceans en Oceans of Sadness.
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.845
Haha! Dan had ik hem denk ik wel in het Graspop-topic gezet vanwege de relevantie. :)
Er komen morgen en volgende week wel nog enkele relevante nieuwe albums uit:
  • 19-5: Def Leppard with the Royal Philharmonic Orchestra - Drastic Symphonies
  • 19-5: Ghost - Phantomime (EP)
  • 19-5: Sleep Token - Take Me Back to Eden
  • 26-5: Elegant Weapons - Horns for a Halo
  • 26-5: Legion Of The Damned - The Poison Chalice
We hebben inderdaad nogal wat oceanen in de muziekwereld. Uit m'n hoofd ken ik Oceans, The Ocean, ...And Oceans en Oceans of Sadness.
Ik heb best een tijdje geworsteld om al die 'Black' bands van drie woorden uit elkaar te houden (sommige heb ik nog steeds moeite mee):
  • Black Dahlia Murder
  • Black Label Society
  • Black Star Riders
  • Black Stone Cherry
  • Black Veil Brides
Laat staan in de metalcore-scene, het lijkt soms wel alsof die het erom doen.. 😝
Zeker voor een leek is het behoorlijk lastig om die allemaal van elkaar te kunnen onderscheiden:
  • After The Burial
  • All That Remains
  • Any Given Day
  • As Everything Unfolds
  • As I Lay Dying
  • Asking Alexandria
  • August Burns Red
  • Betraying The Martyrs
  • Between The Buried And Me
  • Bleed From Within
  • Bury Tomorrow
  • Every Time I Die
  • Falling In Reverse
  • Ice Nine Kills
  • In Hearts Wake
  • Memphis May Fire
  • Motionless In White
  • Of Mice & Men
  • Pierce The Veil
  • Protest The Hero
  • Veil Of Maya
  • While She Sleeps
En dan heb je nog al deze 'The' bands:
  • The Acacia Strain
  • The Agonist
  • The Agony Scene
  • The Amity Affliction
  • The Devil Wears Prada
  • The Dillinger Escape Plan
  • The Ghost Inside
  • The Halo Effect (lang gedacht dat dit ook een metalcore band was.. 😅 )
Of deze Japanse metalcore-bands:
  • Coldrain
  • Crossfaith
  • Crystal Lake
Maar goed, het ligt er natuurlijk ook maar aan met wat voor genre je het best bekend bent.
Je kunt waarschijnlijk net zo'n lijstjes maken voor thrash, death, black, power, symphonic, folk, etc. ;)
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.326
6.445
  • 19-5: Sleep Token - Take Me Back to Eden
Dit wordt een super belangrijk album, denk ik. Sleep Token zit dit jaar nadrukkelijk op de hypetrein. Als ze met dit album kunnen bevestigen, dan zie ik ze de komende jaren doorstoten naar misschien zelfs wel headlinestatus op de metalfestivals. Maar als dit album tegenvalt, dan kunnen ze ook zomaar binnen een paar jaar weer in de vergetelheid zijn geraakt.

Verder sla je de spijker op de kop. Ik ben zo iemand die het niet eenvoudig vind om al die metalcorebandjes uit elkaar te houden. Hoewel er in jouw lijstje wel een aantal staan die er qua geluid wel tussenuit springen, zoals BTBAM en INK.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.374
10.210
Vandaag is de dag. ;)

Vanavond om 20u Nederlandse tijd wordt het nieuwste album van The Ocean, Holocene, voor het eerst gestreamd op Youtube, waarna het morgen officieel uit komt. Ik ben, als groot fan van deze band, uiteraard zeer benieuwd wat dit album te bieden heeft. We hebben met Parabiosis, Preborial, Sea of Reeds en Subatlantic al vier voorproefjes gehad, dus dat geeft al een aardig beeld van hoe dit album gaat klinken. Het wordt een iets ander album dan de voorgaande platen van The Ocean. Je zou kunnen zeggen dat bij die albums de gitaarriffs de basis waren en dat de soundscapes daar als het ware bovenop werden gelegd. Bij dit album is het juist andersom. In plaats van de riffs van Robin Staps, zijn het de synths van Peter Voightmann die de basis van dit album vormen.

Het album is thematisch ook interessant, omdat het 't laatste hoofdstuk van een reeks albums die gaan over de paleontoligie-wetenschap, oftewel een reconstructie van het leven en de evolutie van het leven op aarde aan de hand van fossiele resten en organismen. Ik kijk er dan ook nu al naar uit om me uren in hun teksten te gaan verdiepen en te zien waar de verwijzingen zijn naar vorige nummers en hoe ze uiteindelijk dit verhaal rond gaan breien. Geeft voor mij altijd een extra dimensie aan muziek als een band ook veel aandacht stopt in hun teksten en echt een verhaal willen vertellen.

Kortom, zin in vanavond!

Vanuit het kamp van Zware Metalen wordt er lauwtjes gereageerd... Dat zal wel niks betekenen, want blijft gewoon een recensie van twee nono's (mochten ze dit lezen: als in mensen zoals jij en ik). Maar toch, wel de moeite waard om te delen.

Ben er net wel achterkomen dat de stream van Tinariwen (eerst om 19.00, nu om 20.00) en The Ocean gelijk vallen, dus dat wordt nog een lastige keuze wat eerst te doen.
 
  • Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: theblackmadness en Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Paul!