Graspop Metal Meeting 2026

Wintersaga vind ik ook wel een fijn album, maar Warfront dat daarop volgde vind ik nog wel fijner, daar heb ik zelf totaal geen feestband-gevoel bij... Nummers Together We Rise, Gates of Ekrund en Army of Stone vind ik erg gave en sterke nummers. Trollslayer uit 2024 vond ik dan weer minder, al heb ik uiteindelijk niet het hele album geluisterd, maar eerste single Rock and Stone vond ik zeer matig in vergelijking met de epischheid van Warfront!

Vond je dan echt dat Warfront meer naar feestband is gegaan? Of dan vooral wat ze live doen?
Persoonlijk vond ik Warfront meer naar hun oudere werk nijgen, Meer epische songs in de stijl van hun landgenoten van Rhapsody (en de varianten). Trollslayer is eerder een partyplaat. Waarbij Rock and Stone duidelijk voor live beleving geschreven is (en om plastic pikhouwelen te verlappen).

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Jamel
Wintersaga vind ik ook wel een fijn album, maar Warfront dat daarop volgde vind ik nog wel fijner, daar heb ik zelf totaal geen feestband-gevoel bij... Nummers Together We Rise, Gates of Ekrund en Army of Stone vind ik erg gave en sterke nummers. Trollslayer uit 2024 vond ik dan weer minder, al heb ik uiteindelijk niet het hele album geluisterd, maar eerste single Rock and Stone vond ik zeer matig in vergelijking met de epischheid van Warfront!

Vond je dan echt dat Warfront meer naar feestband is gegaan? Of dan vooral wat ze live doen?
Ik vind Warfront een enorme stap richting een power metal sound in vergelijking met Wintersaga. En dit bedoel ik niet om te bashen, want ze hebben er duidelijk aan populariteit mee gewonnen. Maar het voelt voor mij alsof ze al het verfijnde wat ik tof vind uit hun muziek hebben gesloopt en puur voor de meezingers zijn gegaan.

There And Back Again is mijn favoriete nummer van ze. Daar zit zoveel in. Epische openingstune, sicke black metal-achtige blastbeats, bard-achtige riffjes en een enorm catchy refrein. Van dat album benaderen Wintersaga (titelsong) en Drunken Dwarves dat niveau ook wel, maar op de twee nieuwste albums staat er niets wat voor mijn gevoel ook maar in de buurt komt van deze songstructuur.

I did not, but I'm going to take it as a compliment because it looks real :ROFLMAO: :love:

Btw do you guys think Limp Bizkit will close off the day? I would think it would be logical to put WT as third band, so that automatically means Limp Bizkit would play right after and the TBC band to be closing off the stage?
Zal van de TBC band afhangen, Bij een Sabaton of Ghost spelen ze ervoor denk ik, bij een Gojira of iets in die lijn erna zou ik denken. Mocht het Guns worden, dan zeker ervoor.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
I did not, but I'm going to take it as a compliment because it looks real :ROFLMAO: :love:

Btw do you guys think Limp Bizkit will close off the day? I would think it would be logical to put WT as third band, so that automatically means Limp Bizkit would play right after and the TBC band to be closing off the stage?
Om te speculeren over welk van de headliners gaat afsluiten helpt het wel om eerst te weten wie de headliners zijn :)

Tot nu toe geen enkele must see voor mij, nog geen reden voor een combi in ieder geval.

Volbeat en Limp Bizkit al eens of meerdere malen gezien, maar leuk om mee te pikken.

Twisted Sister nog niet gezien, dus ook leuk om mee te pikken.

Megadeth en Within Temptation beide al vaker gezien, zou de overslaan voor een ander podium denk ik. Def Leppard zou ik ook overslaan, niet mijn genre.

Breaking Benjamin doet me niks, te generieke Amerikaanse rock / dertien in een dozijn.

Dus nog beetje mager, zet mijn geld op de donderdag TBC en metalcore zaterdag!

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Within Temptation en Megadeth zijn altijd leuk om even mee te nemen.

Limp Bizkit blijft iets wat voornamelijk boeit als je helemaal vooraan staat en wat een rommelige show zonder flow is voor al de rest, ben niet meteen geneigd om die nog veel kansen te geven, die gaan niet meer veranderen.

Vind het ietwat jammer dat een band die meestal geen headliner is (en terecht gezien de show die ze neerzetten), plots wordt omhoog geschopt ten nadele van Within Temptation, een sympathieke band die altijd levert. Ga bijna hopen dat Axl toch komt, als dat betekent dat Fred minder tijd krijgt.

• Leuk
Waarderingen: won666
Ik snap overigens ook de verontwaardiging niet over Limp Bizkit die headlinen boven Within Temptation… Spotify cijfers zijn meestal geen representatie maar als er een verschil is van 19miljoen streams per maand dan zegt dat altijd iets en hierdoor is dus Limp Bizkit zeker meer verdiend headliner dan Within Temptation.

Ik vind Warfront een enorme stap richting een power metal sound in vergelijking met Wintersaga. En dit bedoel ik niet om te bashen, want ze hebben er duidelijk aan populariteit mee gewonnen. Maar het voelt voor mij alsof ze al het verfijnde wat ik tof vind uit hun muziek hebben gesloopt en puur voor de meezingers zijn gegaan.

There And Back Again is mijn favoriete nummer van ze. Daar zit zoveel in. Epische openingstune, sicke black metal-achtige blastbeats, bard-achtige riffjes en een enorm catchy refrein. Van dat album benaderen Wintersaga (titelsong) en Drunken Dwarves dat niveau ook wel, maar op de twee nieuwste albums staat er niets wat voor mijn gevoel ook maar in de buurt komt van deze songstructuur.

Dan snap ik inderdaad dat je bij Warfront al sneller afhaakt. Warfront zal wel meer in mijn hoek van Powermetal hebben gezeten, maar had bij de nummers die ik zo voor de geest kan halen dan niet echt de feestmetal-vibe. Vind het dichterbij een HammerFall liggen dan bij een Alestorm of Gloryhammer. Maar denk dat ik dan juist bij Wintersaga meer het feestgehalte hoor met Diggy Diggy Hole, Drunken Dwarves en Mine Mine Mine. Over de opbouw van de nummers kan ik verder niet echt iets toevoegen.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en Jamel
Limp Bizkit headliner? Mwah ik hoop dat er dan nog iets leuks is op de Jupiler, WIthin Temptation nog nooit gezien, Megadeth ben ik groot fan van en ben benieuwd naar hun waarschijnlijk laatste Graspop passage. TBC hoop ik op Ghost

@PreFXDesigns

Wat zou reden kunnen zijn dat google lens bij uw affiche ghost niet selecteert en die van soad wel?

Krijg het niet geupload dus kan niet niet laten zien 😌

Eerder vandaag is het wel even ter sprake gekomen en ben nu thuis en heb het terug gezocht hoe het vorig jaar zat.

Vorig jaar had je ook die presale voor Mastercard-houders vanaf de donderdagochtend en toen was er de woensdag ervoor het grote pakket namen (bron: @RubenJS met z'n artikel vorig jaar: https://festileaks.com/2024/11/graspop-2025-dropt-groot-deel-line-up/ )

Een potentiƫle manier van aankondigen zou dus kunnen zijn:
vandaag, woensdag, vrijdag en komende maandag headliners en dan afsluiten met woensdag pakketje. Maar dat is pure speculatie verder. Het lijkt me wel redelijk zeker verder dat we in de komende anderhalve week voor de presale op donderdag een groot deel van de lineup zullen weten.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread