Graspop Metal Meeting 2026

Ik zal ook eens meedoen: in chronologische volgorde

must see!
volbeat

graag!
twisted sister

kan leuk worden?
limp bizkit

om eventjes te graven #diggy hole en het betere werk? dat ik (nog) niet ken? @Jamel
wind rose

nog te ontdekken want ik ken ze enkel van naam...
breaking benjamin

eventueel
within temptation

misschien (want ze verrasten me de vorige keer)
def leppard

nee! (omdat ik niet kan wennen aan zijn stem) (tenzij ik word meegesleurd)
megadeth (edit: wel goede muzikanten)

Limp Bizkit of Within Temptation. Ik zou persoonlijk WT ook eerder laten headlinen.
Daartegenover staat wel dat WT natuurlijk heel vaak in de Benelux staat.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
@PreFXDesigns

Wat zou reden kunnen zijn dat google lens bij uw affiche ghost niet selecteert en die van soad wel?

Krijg het niet geupload dus kan niet niet laten zien 😌
Neem anders een print screen?
Ik heb de afbeelding moeten kleiner maken omdat die anders te groot was om te delen hier (misschien daarom?)

Ook verrast met die hoge spot voor Limp Bizkit maar die gaan er wel anderhalf uur een feestje van maken voor hun fans.

Megadeth ook altijd leuk om mee te pikken.

Zet hier Ghost of Sabaton bij en die dag heeft potentieel om uit te verkopen.
Sabaton speelt op de 17e in Nimes, dus misschien logischer dat ze eerst een stopje op Hellfest maken, en dan op de zondag op GMM staan...

En Megadeth altijd leuk 🤘

Heb het hier allemaal niet gevolgd, maar waren dit effectief de verwachtingen bij een aantal?
De grote meerderheid was een stuk realistischer.

SOAD was kort even een hoop, maar zodra de tour bekend was konden we die al volledig afschrijven.

Metallica was met hun tour aankondiging ook al onmogelijk

AC/DC heb ik niet voorbij zien komen in dit topic.

En de foo fighters ook heel kort toen vorige week geruchten van een tour rond gingen. Maar nooit echt serieus genomen

De grote meerderheid was een stuk realistischer.

SOAD was kort even een hoop, maar zodra de tour bekend was konden we die al volledig afschrijven.

Metallica was met hun tour aankondiging ook al onmogelijk

AC/DC heb ik niet voorbij zien komen in dit topic.

En de foo fighters ook heel kort toen vorige week geruchten van een tour rond gingen. Maar nooit echt serieus genomen
Oké, want het gaat finaal een heel realistische Graspop line up worden zonder al te gekke dingen in elk geval.

Met wat we weten door de lekker van BB en ook nog Def Leppard kennen we al een groot deel van de grote namen. Allemaal typische Graspop boekingen. Maar wat me hier vooral van bijblijft is dat de toekomst van de metal hiermee niet bepaald veilig gesteld wordt. Dit leunt nog steeds erg veel op dezelfde poule aan grote namen. Ik hoop voor de zaterdag of zondag een aantal nieuwere namen erbij te zien zoals Avatar en Ice Nine Kills.

Helaas moeten we het doen zonder andere mooie kanshebbers zoals Gojira, Lorna Shore en Sleep Token.

• Leuk
Oké, want het gaat finaal een heel realistische Graspop line up worden zonder al te gekke dingen in elk geval.
Dat was idd al duidelijk als we naar de bands kijken die al een tour hebben aangekondigd.

Geen echte giga namen maar wel heel erg decent.

South stage:
Sabaton, Volbeat, BMTH, (Ghost)

North/ grote Sub
Marilyn Manson, Twisted Sister, Def Leppard, Pantera, Gojira, Limp Bizkit, Electic Callboy, Alice Cooper, A perfect Circles, Deftones, Within Temptation

• Leuk
Met wat we weten door de lekker van BB en ook nog Def Leppard kennen we al een groot deel van de grote namen. Allemaal typische Graspop boekingen. Maar wat me hier vooral van bijblijft is dat de toekomst van de metal hiermee niet bepaald veilig gesteld wordt. Dit leunt nog steeds erg veel op dezelfde poule aan grote namen. Ik hoop voor de zaterdag of zondag een aantal nieuwere namen erbij te zien zoals Avatar en Ice Nine Kills.

Helaas moeten we het doen zonder andere mooie kanshebbers zoals Gojira, Lorna Shore en Sleep Token.
Waarom maakt gojira geen kans? Kunnen toch nog wat later een tour ankondigen?

Ik ben nog altijd nie geheel mee @jimmywe

Enerzijds altijd de correcte dag van drops en je weet dat het een normale graspop line up gaat worden en dat gnr niet komt

Anderzijds gok je toch ook wat mee over gojira nu en apc daarstrak

Ik ben niet geheel mee hoe je het ene weet zonder het andere 😄

Dat gezegd zijnde weten we uiteraard dat uw info altijd wel klopt 😌👌

Laatst bewerkt:
Ik ben nog altijd nie geheel mee @jimmywe

Enerzijds altijd de correcte dag van drops en je weet dat het een normale graspop line up gaat worden en dat gnr niet komt

Anderzijds gok je toch ook wat mee over gojira nu en apc daarstrak

Ik ben niet geheel mee hoe je het ene weet zonder het andere 😄

Dat gezegd zijnde weten we uiteraard dat uw info altijd wel klopt 😌👌

Je kan zeker weten dat band A niet komt, ookal weet je niet zeker of band B komt

Lijkt vooralsnog niet heel spannend te zijn nee. Maar: wisseling van de wacht is aanstaande. Hebben de afgelopen jaren al wat voorproefjes gehad. Komende jaren verwacht ik wel dat Lorna Shore, Sleep Token, Electric Callboy, Architects, misschien ook Avatar en Ice Nine Kills, de stap naar HL gaan maken. Een band als BMTH heeft al de stap naar ‘grote’ HL gemaakt, Parkway Drive is dit inmiddels ook na hun zegetocht van 2023.

Verwacht voor komende editie nog wel wat nieuwere namen tussen de gevestigde orde. Gok nog steeds op Electric Callboy als zaterdag headliner, naast BMTH. Misschien nog met Architects als soort co-HL constructie onder BMTH. Dus de verrassing en vernieuwing zullen we misschien toch op zaterdag moeten gaan zoeken. Maar hé, misschien is de donderdag TBC wel een verrassing? Gok zelf op Ghost maar misschien toch een verrassende(r) naam nog.

Komt wel goed de komende jaren, genoeg aanwas van goede, jongere bands!

Users who are viewing this thread