Graspop Metal Meeting 2025

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.483
8.727
Cobra The Impaler hinten op hun facebook in hun post over Pelagic Fest ook al op een "big announcement" op woensdag. Hebben een recent album, europese tour voor 2025 ook al aangekondigd. Kan mij niet bedenken wat die nog kunnen aankondigen behalve dan misschien een belangrijke tour als support van een grotere band of ergens een mooi festival dat hen op de line-up heeft

Onderdeel van de announce van RaR, en dat de LP aankondiging daar los van staat met arena-/zaalshows?
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.364
1.443
Cobra The Impaler hinten op hun facebook in hun post over Pelagic Fest ook al op een "big announcement" op woensdag. Hebben een recent album, europese tour voor 2025 ook al aangekondigd. Kan mij niet bedenken wat die nog kunnen aankondigen behalve dan misschien een belangrijke tour als support van een grotere band of ergens een mooi festival dat hen op de line-up heeft
Dat laatste vooral denk ik. Misschien een van de eerste acts voor Rock Am Ring? In Amerika ging ook een groot festival aankondigen. Misschien dat ze daar spelen? En anders misschien gewoon een tour of iets in die aard, iets dat niks met Graspop en aanverwanten te maken heeft
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.364
1.443
Linkin Park komt ‘s avonds toch pas met nieuws? Ik denk dat er geen verband is.
Linkin park is over 44 h, dus dat is op woensdag om een uur of 8 in de avond als ik goed kan rekenen. Maar in Amerika en Canada is het dan nog ochtend of vroege namiddag. Uurtje of 11 a 14, afhankelijk van de tijdszone


Waarmee ik niet wil zeggen dat beiden iets met elkaar te maken hebben want ik weet het echt niet
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
196
391
Wat een spannende dag morgen! En dat na de reünie van Oasis vandaag.

ALS ze heropstarten, hoop ik ook wel dat ze nieuw materiaal uitbrengen. Is volgens mij de enige manier om een nieuwe identiteit te creëren.
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
406
937
Bekijk bijlage 10115
Ik weet niet als deze al gedeeld was maar hier staan ook een paar leuke namen tussen.
Brawl Stars No GIF by Tribe Gaming
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.731
8.644
Mooie kanshebbers op Tuska, zo vlak na Graspop.

Charlotte Wessels en Marco & Tarja dus kanshebbers voor zowel Alcatraz en Graspop. Benieuwd waar die terecht komen. Laatste jaren was de hoeveelheid symfonische metal steeds erg laag.

Lorna shore en Orbit Culture zouden ook wel mooie namen zijn voor de liefhebbers van het hardere werk. Heb ze helaas beiden gemist vorig jaar dus wat mij betreft meer dan welkom!

Powerwolf is ook wel een inkoppertje inmiddels

Korplikaani zal er ook wel staan gok ik
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.885
5.283
in de tekst zeggen ze trouwens wel dat lorna shore headliner is electric callboy en powerwolf niet
headliners van vorige jaren waren vv, ghost, gojira, deftones,korn, mercyful fate. dat is dus geen rijtje kleine namen waar lorna shore plots tussen komt
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
267
749
in de tekst zeggen ze trouwens wel dat lorna shore headliner is electric callboy en powerwolf niet
headliners van vorige jaren waren vv, ghost, gojira, deftones,korn, mercyful fate. dat is dus geen rijtje kleine namen waar lorna shore plots tussen komt
Volgens de facebook van Tuska is Lorna shore de enige headliner in deze aankondiging
The first announced headliner is none other than New Jersey's Lorna Shore
👊
Other confirmed artists are perhaps the world's most upbeat and danceable metal band Electric Callboy, as well as the German power metal monster Powerwolf, American Nothing More serving doses of nu-metal flavored hard rock, the Swedish groovy and modern melodic death metal masters Orbit Culture, the Australian alternative music strange bird Kim Dracula, top name in folk metal Korpiklaani, cornerstone of Finnish heavy music Marko Hietala, one of the most internationally famed Finnish singers Tarja Turunen, Charlotte Wessels who rose to world fame as the vocalist of Delain, Sweden’s groove/nu/deathcore machine Thrown, French hypnotic pagan viking trance outfit Eihwar, Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus playing their classic "Itku pitkästä ilosta" album, Norway's punk rock/metal squad Blood Command, modern melodic metal aces Arion, and the scorching hot mustache-metal act Tyrantti.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
597
340
Niks tegen lorna shore en die zijn wel degelijk populair, maar verkopen toch veel minder tickets dan een powerwolf of electric callboy.

Lorna shore stond vorig jaar in een volle AB, maar zie ze nu niet meteen een lotto arena uitverkopen zoals de andere 2

Dit wil dus ook zeggen dat electric callboy voor het 4e jaar op rij de europese zomerfestivals speelt. De vraag is ze dan op werchter belanden of toch herhaling op graspop.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
196
391
Kunnen natuurlijk ook gewoon heel populair zijn in die specifieke regio, waar ze wel voldoende tickets verkopen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.885
5.283
Kunnen natuurlijk ook gewoon heel populair zijn in die specifieke regio, waar ze wel voldoende tickets verkopen.
met vv en mercyful fate begreep ik dat wel met dat het een fins festival is (ok mercyful fate is Deens maar ik denk dat die daar wel nog altijd een tikkeltje populairder zijn dan hier)
maar lorna shore is amerikaans
nova rock heeft dan weer de omgekeerde beweging daar staat lorna shore als kleinste momenteel
NR25-Website-EarlyBird-NaechsteStufe.png
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.885
5.283
kim dracula trouwens eens opgezocht, hoe veel genres kan je in een nummer smijten?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.502
782
Bekijk bijlage 10115
Ik weet niet als deze al gedeeld was maar hier staan ook een paar leuke namen tussen.
Kom maar door met Charlotte Wessels, Blood Command en Arion!
Opvallend (in mijn ogen), Marko en Tarja los. Er zijn genoeg plekken waar ze in 1 logo worden aangekondigd. Dus 2 losse sets waar ze misschien bij beide sets wat nummers samen doen? Of word het dan toch 1 set maar verkeerde logo's gebruikt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
597
340
Kom maar door met Charlotte Wessels, Blood Command en Arion!
Opvallend (in mijn ogen), Marko en Tarja los. Er zijn genoeg plekken waar ze in 1 logo worden aangekondigd. Dus 2 losse sets waar ze misschien bij beide sets wat nummers samen doen? Of word het dan toch 1 set maar verkeerde logo's gebruikt?
Ze staan bij de bands op de site afzondelijk, dus zullen wel apart staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken