Graspop Metal Meeting 2025

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.731
8.644
Wellicht dat Marko en Tarja in Augustus samen op tour gaan en in juni apart?
met vv en mercyful fate begreep ik dat wel met dat het een fins festival is (ok mercyful fate is Deens maar ik denk dat die daar wel nog altijd een tikkeltje populairder zijn dan hier)
maar lorna shore is amerikaans
nova rock heeft dan weer de omgekeerde beweging daar staat lorna shore als kleinste momenteel
dat laatste is niet zo gek, Electric Callboy is in Duitsland/Oostenrijk natuurlijk razend populair
Duitse artiesten doen het in de benelux ook altijd erg goed, ik verwacht dat Lorna Shore hier ook niet zo snel boven ECB en Powerwolf zal staan
Ben toch wel benieuwd waar Lorna Shore dan straks eindigt op Graspop. Je loopt met zo'n band wel weer het gevaar dat ze de marquee ontgroeien en hierdoor terecht komen in de zon op de mainstage, zoals bijvoorbeeld een Behemoth.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.885
5.284
Wellicht dat Marko en Tarja in Augustus samen op tour gaan en in juni apart?

dat laatste is niet zo gek, Electric Callboy is in Duitsland/Oostenrijk natuurlijk razend populair
Duitse artiesten doen het in de benelux ook altijd erg goed, ik verwacht dat Lorna Shore hier ook niet zo snel boven ECB en Powerwolf zal staan
Ben toch wel benieuwd waar Lorna Shore dan straks eindigt op Graspop. Je loopt met zo'n band wel weer het gevaar dat ze de marquee ontgroeien en hierdoor terecht komen in de zon op de mainstage, zoals bijvoorbeeld een Behemoth.
ik zie lorna shore als marquee headliner of jupiler stage headliner in het donker
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.885
5.284
Omdat ze toch iets minder toeganklijk zijn verwacht ik ze daar ook eerder, maar overdag mainstage is niet uitgesloten
op graspop kan dat wel, behemoth heeft er nog gestaan, arch enemy staat bijvoorbeeld ook mainstage, het is niet onmogelijk
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.731
8.644
ik zie lorna shore als marquee headliner of jupiler stage headliner in het donker
Omdat ze toch iets minder toeganklijk zijn verwacht ik ze daar ook eerder, maar overdag mainstage is niet uitgesloten
op graspop kan dat wel, behemoth heeft er nog gestaan, arch enemy staat bijvoorbeeld ook mainstage, het is niet onmogelijk
Je kan je inderdaad afvragen hoe veel een lorna shore moet groeien om in het rijtje van amon amarth, arch enemy, behemoth te passen en daardoor niet meer in een tent zal spelen. het zou me toch niet verbazen als dit al het geval is.

jupiler stage zie ik eerlijk gezegd al niet meer gebeuren, denk dat ze dat stadium al wel voorbij zijn. marquee headliner zou een mooie spot zijn, tenzij de organisatie vind dat ze die spot al ontgroeid zijn. ik ben benieuwd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.364
1.443
Het lijkt wel als of ge geen hippe band of festival zijt tegenwoordig als ge niks aankondigt op 28 augustus 2024

In het geval van Primal Fear zou het wel kunnen dat het gewoon gaat over de nieuwe line up want een groot deel van de leden heeft die band onlangs verlaten. Maar even goed doen ze er nog een aankondiging bij die voor Graspop interessant kan zijn
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240827-131951.png
    Screenshot_20240827-131951.png
    357 KB · Weergaven: 20

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.502
782
Het lijkt wel als of ge geen hippe band of festival zijt tegenwoordig als ge niks aankondigt op 28 augustus 2024

In het geval van Primal Fear zou het wel kunnen dat het gewoon gaat over de nieuwe line up want een groot deel van de leden heeft die band onlangs verlaten. Maar even goed doen ze er nog een aankondiging bij die voor Graspop interessant kan zijn
Misschien krijgen die de zanger van Sum 41 wel in de band, of gaan ze samenvoegen met hem en Linkin Park en dan een exclusieve Rock am Ring set.
Alles word morgenvroeg bekend gemaakt, dus ik sluit het niet uit tot het tegendeel bewezen word! :cool:
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.885
5.284
Provinssi in Finland heeft ook Lorna shore en electric calboy net zoals tuska. Flogging Molly komt daar ook. Heel vreemd om 2 festivals in Finland in hetzelfde weekend dezelfde bands te laten hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.364
1.443
Provinssi in Finland heeft ook Lorna shore en electric calboy net zoals tuska. Flogging Molly komt daar ook. Heel vreemd om 2 festivals in Finland in hetzelfde weekend dezelfde bands te laten hebben.
Logistiek gezien natuurlijk slim gezien voor de bands. Of het marketing technisch slim is, weet ik niet. Beetje Hellfest en Graspop verhaal wanneer ze samen vallen? Beiden verkopen rock uit (Hellfest in 6 minuten en Graspop in 6 maanden wel maar ok)
 

Bixler

Playlistbediener
6 dec 2023
22
45
Provinssi in Finland heeft ook Lorna shore en electric calboy net zoals tuska. Flogging Molly komt daar ook. Heel vreemd om 2 festivals in Finland in hetzelfde weekend dezelfde bands te laten hebben.
Goh ja, die festivals liggen meer dan 350 km uit elkaar, dat is heel wat meer dan de afstand tussen Pukkelpop en Lowlands.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.731
8.644
kansmakers? lorna shore, slipknot, in flames, a day to remember, meshuggah, hatebreed, powerwolf, Gojira?
Qua logobands is dit het wel denk ik ja, goede samenvatting. Within Temptation misschien nog als die niet op alcatraz staan.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
569
695
Qua logobands is dit het wel denk ik ja, goede samenvatting. Within Temptation misschien nog als die niet op alcatraz staan.
en trivium ? of is die al afgeschreven voor graspop? en qua logo bands mss arch enemy , amon amarth en eindelijk een keer helloween
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.878
4.011
Is wel een dun bevolkt gebied.

België en Nederland zal samen tegen de 30 miljoen inwoners hebben, Finland 5 miljoen.

Provinssi in Finland heeft ook Lorna shore en electric calboy net zoals tuska. Flogging Molly komt daar ook. Heel vreemd om 2 festivals in Finland in hetzelfde weekend dezelfde bands te laten hebben.

Waarvan gelukkig wel 4 miljoen in het zuiden en Finland heeft sowieso heel veel rock & metalliefhebbers.
Anders kan je zelfs zo geen 2 festivals in leven houden, los van wat je boekt. Maar die hebben wel een geschiedenis in gewoon dezelfde headliners boeken, in 2022 gedeelde headliners Korn en Deftones, in 23 Ghost en Gojira, in 24 enkel BMTH. Net omdat je in hetzelfde weekend zit, moet je toch niet hopen op bezoekers die beide festivals doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: johanra

Gebruikers die dit onderwerp bekijken