Graspop Metal Meeting 2025

Ik heb het aan ChatGPT gevraagd en die zegt het volgende:

Graspop Metal Meeting, known for its diverse and high-quality lineups, typically features a mix of classic heavy metal, thrash, death metal, power metal, and more extreme subgenres. While the official 2025 lineup isn’t available yet, here are some bands that are often included or that fans expect to see at such a large, iconic festival:

Iron Maiden – A staple of metal festivals, Iron Maiden is often a headliner at major events like Graspop.

Metallica – As one of the biggest names in metal, Metallica has been known to headline large festivals and could easily be a part of the Graspop lineup.

Slipknot – This aggressive, theatrical band from Iowa has been a fixture at major metal festivals.

Judas Priest – A legendary heavy metal band that frequently performs at festivals of Graspop's scale.

Ghost – With their strong live performances and theatrical stage presence, Ghost is a regular at large festivals.

Sabaton – Known for their military-themed power metal, Sabaton has been a popular choice at festivals.

Megadeth – As one of the "Big Four" of thrash metal, Megadeth often appears at major festivals like Graspop.

Arch Enemy – A staple in melodic death metal, Arch Enemy is often found at major metal events.

Parkway Drive – This metalcore band’s high-energy performances are a fan favorite at festivals.

Behemoth – Known for their blackened death metal sound, Behemoth often plays at larger European festivals.

Amon Amarth – Viking-themed death metal with a reputation for spectacular live shows.

Trivium – This metalcore band with technical elements has been gaining a steady presence at major festivals.

Aside from these larger acts, Graspop also features up-and-coming bands, heavy rock, and subgenres like doom, black metal, and thrash. Fans can expect a wide range of musical styles, all tied together by their heavy sound and energetic performances. Keep an eye out for announcements in the future for more details about the 2025 lineup!

• Leuk
Waarderingen: Simoni en MarcoReusel
Snap niet dat er altijd zo raar wordt gereageerd als mensen iets te klagen hebben. Voor een genre dat zo divers is is het wel elke keer hetzelfde menu, dan mag je dat toch gewoon een keertje zat zijn?

Dus morgen Disturbed en vrijdag GnR?

Snap niet dat er altijd zo raar wordt gereageerd als mensen iets te klagen hebben. Voor een genre dat zo divers is is het wel elke keer hetzelfde menu, dan mag je dat toch gewoon een keertje zat zijn?

Dus morgen Disturbed en vrijdag GnR?
Dan ga je toch een paar jaar niet? Heb je ook niks op herhaling😜

• Leuk
Waarderingen: Imag
Denk het niet

Even naar hier verplaatsen; jij verwacht dat Slipknot gewoon 75 minuutjes gaat spelen en alleen dat eerste album erdoorheen gooit?
Zou opzich wel goed de mogelijkheid geven om zowel een jonge North headliner als South sub in de spotlight te zetten voor de toekomst...

Even naar hier verplaatsen; jij verwacht dat Slipknot gewoon 75 minuutjes gaat spelen en alleen dat eerste album erdoorheen gooit?
Zou opzich wel goed de mogelijkheid geven om zowel een jonge North headliner als South sub in de spotlight te zetten voor de toekomst...
Ik denk dat dat het gewoon is ja. Op de huidige tour spelen ze ook alleen maar die songs. Zie ook de opmerking van @nikita hierover. Zie Setlist.fm

Mag ik toch opmerking maken over de setlist van Slipknot.
Bij de vorige passage in Dessel verschilde die ook van wat ze speelden in de States al was het niet veel.
Je krijgt pas idee wanneer ze in mei / juni hun Europees luik openen.

Nieuwe Memphis may fire is er weer dik op. Vorige album release niet naar Europa geweest hopelijk dit keer wel

Staat ook al lange tijd op mijn wishlist voor GMM ,reden waarom dat ze deze nog niet geboekt hebben is me raadsel.
Zeker met de metalcore vibe waar ze nu toch al paar jaar in meegaan.
Mushroomhead is ook nog eentje waarvan ik me afvraag dat die nog niet in Dessel zijn gepasseerd.
Breaking Benjamin heeft te maken met de vliegangst van de zanger.

Ik weet niet meer goed hoe het 2 jaar geleden zat, maar in 2022 & 2024 speelde Slipknot voornamelijk shows van 75 minuten. Zelfs wanneer er anderhalf uur voorzien werd. In 2022 konden ze dan ook 'kunstmatig' de show langer laten duren door bv. 2 introbandjes af te laten spelen.
Is absoluut geen kritiek op wellicht mijn favoriete headliner van het festival. Ik kijk nu al uit naar het hele eerste album live horen!

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Users who are viewing this thread