Graspop Metal Meeting 2024

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
119
239
Vraag voor het forum :)!

Hoe kijken jullie tegen het rand entertainment aan bij GMM? Is dit voldoende of zouden jullie graag meer willen zien gebeuren op en om het festivalterrein? En wat dan :)?

Je ziet steeds meer festivals uitbreiden met entertainment acts, chill zones, belevenis zones, straat theater/cossplay/steampunk spektakels, kermis attracties of ander vermaak, een dagelijkse eindshow met vuurwerk/drones en eens steeds woester wordende aankleding (en dan zeker niet alleen maar rock- en metalfestivals; een bredere constatering).

Zelf merk ik dat ik zooo druk ben met bands kijken en uiteindelijk neerstrijken in de Classic Rock, dat ik vaak niet eens tijd heb om de metal market te bezoeken, laat staan nog extra entertainment "moet" consumeren haha; ik mis het dus niet/dus niets. Echter merk ik in onze vriendengroep dat GMM steeds vaker als conventioneel en basic wordt bestempeld, was daarom nieuwsgierig hoe jullie dit zien :)...
Over dit thema is een paar honderd pagina's eerder al een redelijk verhitte discussie geweest.
Persoonlijk mis ik dit wel, vind het zelf erg jammer dat Graspop weinig doet om het festival een echte beleving te maken.
Andere mensen vinden dat de kracht van Graspop de line up is en vinden het juist goed dat er geen geld verspild wordt aan overbodige poes pas, ook hier valt wel wat voor te zeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Bokirules

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.452
8.058
Het enige wat ik leuk zou vinden is dat de merch kraam, meer een merch tent/markt wordt. Waar elke band hun eigen kraam heeft. Dat je gewoon rustig langs alle bands kan lopen, en beetje kan kijken. Jera heeft dat en ik vond dat toch wel tof, om elke dag op een rustiger moment eens door heen te lopen, misschien zag je nog een tof shirt of een toffe lp(of cd). Omdat elke band zijn eigen kraam had zag je ook veel meer verschillende dingen dan alleen de shirts/truien.
Wat ik leuk zou vinden is als je uberhaupt merch kunt kopen zonder uren in de rij te staan en een zonnesteek op te lopen. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om hier een hekje neer te zetten zodat mensen tenminste in de rij kunnen staan zoals het nu gaat staat de ene persoon er 2 uur en de andere wordt na 10 minuten geholpen omdat hij toevallig op de juiste plek staat of net wat brutaler is dan de rest.

Er zijn natuurlijk ook betere systemen te bedenken, zoals merch online kunnen bestellen en op locatie ophalen, of in de app aanklikken wat je wilt hebben en niet in de rij te moeten staan maar een melding op je telefoon te krijgen wanneer het klaar ligt. maar gewoon een simpel hekje met een rij is toch wel echt het minimale dat ze kunnen doen lijkt mij.

ik heb om deze reden al een aantal jaar geen merch meer gehaald tijdens het festival, en ik zal vast niet de enige zijn. lijkt me dat ze een hoop geld mis lopen op deze manier.
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
471
673
Wat ik leuk zou vinden is als je uberhaupt merch kunt kopen zonder uren in de rij te staan en een zonnesteek op te lopen. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om hier een hekje neer te zetten zodat mensen tenminste in de rij kunnen staan zoals het nu gaat staat de ene persoon er 2 uur en de andere wordt na 10 minuten geholpen omdat hij toevallig op de juiste plek staat of net wat brutaler is dan de rest.

Er zijn natuurlijk ook betere systemen te bedenken, zoals merch online kunnen bestellen en op locatie ophalen, of in de app aanklikken wat je wilt hebben en niet in de rij te moeten staan maar een melding op je telefoon te krijgen wanneer het klaar ligt. maar gewoon een simpel hekje met een rij is toch wel echt het minimale dat ze kunnen doen lijkt mij.

ik heb om deze reden al een aantal jaar geen merch meer gehaald tijdens het festival, en ik zal vast niet de enige zijn. lijkt me dat ze een hoop geld mis lopen op deze manier.
Ja beetje stom ook, nu bieden ze de nieuwe Tshirten en truien aan, maar enkel zonder bands op de achterkant. Dat zouden ze inderdaad kunnen regelen dat je die kan afhalen.
Da's natuurlijk een externe Firma. Misschien willen die dat niet aanpassen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

ReasonsRemeain

Randprogramma
18 okt 2022
123
254
Over dit thema is een paar honderd pagina's eerder al een redelijk verhitte discussie geweest.
Persoonlijk mis ik dit wel, vind het zelf erg jammer dat Graspop weinig doet om het festival een echte beleving te maken.
Andere mensen vinden dat de kracht van Graspop de line up is en vinden het juist goed dat er geen geld verspild wordt aan overbodige poes pas, ook hier valt wel wat voor te zeggen.
Oh sorry, gemist!
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.556
3.258
Wat mij vooral opviel bij de merch is dat heel veel mensen nog willen passen. Dat ben ik ook niet echt gewend bij andere merch verkooppunten.🤗
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

ReasonsRemeain

Randprogramma
18 okt 2022
123
254
Wat mij vooral opviel bij de merch is dat heel veel mensen nog willen passen. Dat ben ik ook niet echt gewend bij andere merch verkooppunten.🤗
Haha zag laatst bij de Bell Witch show in Eindhoven de merch guy heel voortvarend shirts tegen mensen aanhouden met de kordate opmerking "Yes, perfect fit", en doooor...

Zet die maar op GMM neer haha
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Wat mij vooral opviel bij de merch is dat heel veel mensen nog willen passen. Dat ben ik ook niet echt gewend bij andere merch verkooppunten.🤗
Ik geef ze wel gelijk. Niet elk merk shirt valt hetzelfde.
Ik koop normaal een L omdat ik wat bredere schouders heb. Dit heb ik dus ook blindelings gedaan bij de show van Avantasia vorig jaar. Daar was een exclusief shirt van. Had ik daar maar gepast, want deze was me dus te klein en ruilen kon later niet meer. Heel zonde, want ik vind dit echt een gaaf shirt, maar ik krijg hem niet meer helemaal fatsoenlijk aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Simoni

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.525
6.391
Ik vind het trouwens wel apart te lezen dat de Metal Market onder randanimatie geschoven wordt door sommigen? Is voor mij wel een ding op zichzelf, is ook buiten het festival terrein. Mooie plek om te shoppen voor patches enzo. En het gaat al om 10 uur open, dus je hoeft er geen band voor te missen, gewoon op weg naar het terrein vanaf de Boneyard even langs slenteren. Ik vind dat echt een toevoeging. Terwijl ik verder op het terrein zelf niets anders wens dan bands, bier, en eten. Dus verder totaal geen interesse in randanimatie oid.
 

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
183
266
Landmvrks vervangt Bad Omens op Hellfest.Misschien op Graspop ook eventueel en dat ze wat gaan schuiven in de programmering? Daar spelen ze de mainstage als Franse band maar op Graspop misschien een Jupiler stage?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.452
8.058
Landmvrks vervangt Bad Omens op Hellfest.Misschien op Graspop ook eventueel en dat ze wat gaan schuiven in de programmering? Daar spelen ze de mainstage als Franse band.
Mooie boeking, prima vervanger.

Landmvrks is wel één van mijn favoriete bands geworden, maar als die op de donderdag komen krijg ik alleen maar meer clashes gok ik.

Ik zie ze die eerder op Werchter neer zetten, is qua genre een prima vervanger voor bad omens.

Heart vervangen door Landmvrks zou een gigantische mismatch zijn natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
Hebben ze vorig jaar nog maar gestaan. Zou die eerder achter de hand houden indien er een grote jupiler stage band cancelled, verschilt toch heel veel van heart, wat zou je dan ook gaan doorschuiven?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.452
8.058
Hebben ze vorig jaar nog maar gestaan. Zou die eerder achter de hand houden indien er een grote jupiler stage band cancelled, verschilt toch heel veel van heart, wat zou je dan ook gaan doorschuiven?
Je zou ze op de jupiler neer kunnen zetten om Cavalera op de mainstage neer te zetten en een beetje te schuiven met de bands, maar een logische actie is het zeker niet inderdaad.

iets als the darkness op de mainstage zetten zou veel logischer zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage en Crusader

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
471
673
Ik vind het trouwens wel apart te lezen dat de Metal Market onder randanimatie geschoven wordt door sommigen? Is voor mij wel een ding op zichzelf, is ook buiten het festival terrein. Mooie plek om te shoppen voor patches enzo. En het gaat al om 10 uur open, dus je hoeft er geen band voor te missen, gewoon op weg naar het terrein vanaf de Boneyard even langs slenteren. Ik vind dat echt een toevoeging. Terwijl ik verder op het terrein zelf niets anders wens dan bands, bier, en eten. Dus verder totaal geen interesse in randanimatie oid.
Awel, dan is het toch randanimatie? Mooie toevoeging, maar het zou in sé niets veranderen aannhet graspopconcept moest dat er niet zijn toch?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.525
6.391
Awel, dan is het toch randanimatie? Mooie toevoeging, maar het zou in sé niets veranderen aannhet graspopconcept moest dat er niet zijn toch?
Ik zie bij “randanimatie” toch meer “animatie” voor me. Zoals die vuurspuwer van Jamel, of het reuzenrad, mensen in gekke outfits, iets met een show element. De Metal Market is gewoon een rij kraampjes waar je dingen kunt kopen, weinig animatie aan.

Maar je hebt wel gelijk dat het niet essentieel is voor het Graspopconcept. Net als überhaupt merch verkopen, of de foodtrucks, of een speciaalbierbar. Met enkel water, bier, friet, en metal kom je er ook. Maar dat wordt toch wel een karige bedoening.
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Piebe71 en Simoni

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.265
1.342
Landmvrks vervangt Bad Omens op Hellfest.Misschien op Graspop ook eventueel en dat ze wat gaan schuiven in de programmering? Daar spelen ze de mainstage als Franse band maar op Graspop misschien een Jupiler stage?
Bad Omens is nooit geboekt geweest door Graspop. Die waren geboekt door Werchter.

Als vervanger voor Heart zou Landmvrks wel kunnen, maar verschil nogal hard van elkaar qua genre en dan gaan ze wel moeten schuiven met bands want Kerry King en Doro zullen zich wel groter wanen dan Landmvrks

Overigens, gisteren was iedereen zo enthousiast over Psychonaut dat ik dacht "dat die Heart dan vervangen" maar toen bedacht ik mezelf dat da totaal niet hetzelfde genre is en dat die totaal niet op de South stage passen in het licht (slecht argument natuurlijk dat laatste want Graspop boekt zelfs Behemoth in het licht) dat ik dacht van "nee". Maar als het dan toch een andere genre mag zijn en als er geschoven mag worden met de podia ... Bij deze. Psychonaut. Ik zou alvast tekenen


Dit kwam ik ook nog juist tegen
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240529-193543.png
    Screenshot_20240529-193543.png
    368,8 KB · Weergaven: 81
  • Leuk
Waarderingen: banzai

Gebruikers die dit onderwerp bekijken