Graspop Metal Meeting 2024

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.005
Hoe maak je precies van bizket park (wat alles bij elkaar covert) een dj set.
Maak je dan niet een nu metal dj set?
Er staat inderdaad een DJ medley's van nu-metal te draaien en een van de zangers van Bizkit Park is dan de MC die het publiek probeert op te zwepen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.390
1.468
Hoe maak je precies van bizket park (wat alles bij elkaar covert) een dj set.
Maak je dan niet een nu metal dj set?
Ik geloof dat ze dat voornamelijk draaien maar herinner mij ook dat ze vorig jaar ook een set deden er dat bv Drink van Alestorm er ook inzat
 

Projunk

Randprogramma
15 nov 2023
118
127
Jah ze hebben zeker wat uitstapjes naar andere genres maar zitten dik op de nu metal periode.
Ale storm met drink of sharp dressed men van ZZ top vallen niet binnen die bandbreedte en dat deert ook niet.

Was vooral verwonderd over het toepassen van de DJ term.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
avenged sevenfold hun europese tour is nog niet begonnen, maar afgaande op hun tours het afgelopen jaar valt wel op dat ze alle nieuwe nummers in het begin van de setlist proppen. als ik bijvoorbeeld naar Aftershock festival kijk zitten er in de eerste 5 nummers 4 nummers van het nieuwe album, en daarna spelen ze niets meer van dit album.
Wellicht dat dit interessant kan zijn voor mensen en hun looproute, als je bijvoorbeeld fan bent van het nieuwe album kan je alle nieuwe nummers nog even mee pakken voor dat Kamelot begint
 
Laatst bewerkt:

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
471
673
Volgens het huidig weermodel zou het volgende week grotendeel over en zonnig moeten worden.
Iets met een hoge druk gebied. Wij hebben in de gemeente zo een Pé die er meestal wel op zit. Enkel durft hij nog niet zeggen of het voor een langere periode zo is...
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

stengels

Playlistbediener
19 okt 2022
27
70
Edit: de quote kwam niet mee. Maar dus Prins:
"had wel gehoopt op wat coverbands op de pre party."

Dat zal volgend jaar dan wel het geval zijn. En dan in 2026 "gewone bands" op de Juup en coverbands in de Dome. Dan 2027 een normaal programma vanaf 4u 's middags, en vanaf 2028 hebben we dan een volledige 5e dag erbij. Waarna iedereen op dinsdag al wil aankomen, en we die avond gaan beginnen met DJ sets :p
Het zal wel niet zo'n vaart lopen als ik hier beschrijf, maar eerlijk gezegd hoeft die continue uitbreiding van mij niet zo. Ik snap de organisatie wel (de kosten van de opbouw smeer je zo meer uit) maar mijn energie is al aardig op na 3 dagen, laat staan 4
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
471
673
Sorry als ze al genoemt zijn, dan heb ik er overheen gelezen. Maar misschien Zeal&Ardor als vervanging voor Heart? Zijn dan ook nog vrij.
Die vervangen Bad Omans ergens in Zwitserland ook. Deze vervangen was dus ook al eens ter sprake gekomen op het Werchter Forum.
Opzich zou het kunnen als ze een dubbeltje willen boeken. De vraag is maar, nu vervangen ze als Zwitserse band op een zwitsers festival, doen ze dat uit vriendendienst of bereiden ze hun tour gewoon uit.

Edit: de quote kwam niet mee. Maar dus Prins:
"had wel gehoopt op wat coverbands op de pre party."

Dat zal volgend jaar dan wel het geval zijn. En dan in 2026 "gewone bands" op de Juup en coverbands in de Dome. Dan 2027 een normaal programma vanaf 4u 's middags, en vanaf 2028 hebben we dan een volledige 5e dag erbij. Waarna iedereen op dinsdag al wil aankomen, en we die avond gaan beginnen met DJ sets :p
Het zal wel niet zo'n vaart lopen als ik hier beschrijf, maar eerlijk gezegd hoeft die continue uitbreiding van mij niet zo. Ik snap de organisatie wel (de kosten van de opbouw smeer je zo meer uit) maar mijn energie is al aardig op na 3 dagen, laat staan 4
Zo erg zal het niet worden, er kwam wel vraag uit het publiek om woensdag ook al iets te voorzien voor de mensen die er woensdag al zijn met hun combi ticket.
Stu-Bru zal hier dan opgesprongen zijn om den Dome 1 avond te hosten.
 

Davidov90

Randprogramma
21 nov 2023
125
232
Mag ik toch even heel random de lof zingen over de onvolprezen cargobroek? Wat zouden wij allemaal doen zonder deze uitvinding? Het leven op Graspop zou meteen een pak moeilijker worden. 🤘

Meer OT: Bruce in 013 was naar het schijnt echt de moeite. Goeie setlist van 1u45min. Bruce zelf was zoals we hem kennen: een duracell konijn op speed. 🐰
 

ReasonsRemeain

Randprogramma
18 okt 2022
123
254
Mag ik toch even heel random de lof zingen over de onvolprezen cargobroek? Wat zouden wij allemaal doen zonder deze uitvinding? Het leven op Graspop zou meteen een pak moeilijker worden. 🤘

Meer OT: Bruce in 013 was naar het schijnt echt de moeite. Goeie setlist van 1u45min. Bruce zelf was zoals we hem kennen: een duracell konijn op speed. 🐰
Onmisbaar voor mij!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Simoni

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Heel benieuwd wat we te horen gaan krijgen van Bruce in een setlist van 50 minuten ipv 1u30/1u45…

Volgende week in ieder geval al een kleine indicatie met 1u15 op Sweden Rock!

Dat wordt mooi ergens frontrow zien te komen
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Zo erg zal het niet worden, er kwam wel vraag uit het publiek om woensdag ook al iets te voorzien voor de mensen die er woensdag al zijn met hun combi ticket.
Stu-Bru zal hier dan opgesprongen zijn om den Dome 1 avond te hosten.
De laatste jaren zijn die DJs op de camping al druk bezocht en een leuk feest. Dus ben benieuwd hoeveel mensen dan echt het terrein op trekken omdat dit nu echt officieel programma is.

Mensen, ik heb er echt enorm veel zin in! Over 3 weken zijn de eersten langzaam onderweg naar Dessel! Of natuurlijk al aanwezig!
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
471
673
De laatste jaren zijn die DJs op de camping al druk bezocht en een leuk feest. Dus ben benieuwd hoeveel mensen dan echt het terrein op trekken omdat dit nu echt officieel programma is.

Mensen, ik heb er echt enorm veel zin in! Over 3 weken zijn de eersten langzaam onderweg naar Dessel! Of natuurlijk al aanwezig!
Ik denk ook dat het de opzet is om al meer combi mensen naar Dessel te trekken op woensdag, om het verkeer op donderdag extra te ontlasten.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

ReasonsRemeain

Randprogramma
18 okt 2022
123
254
Vraag voor het forum :)!

Hoe kijken jullie tegen het rand entertainment aan bij GMM? Is dit voldoende of zouden jullie graag meer willen zien gebeuren op en om het festivalterrein? En wat dan :)?

Je ziet steeds meer festivals uitbreiden met entertainment acts, chill zones, belevenis zones, straat theater/cossplay/steampunk spektakels, kermis attracties of ander vermaak, een dagelijkse eindshow met vuurwerk/drones en eens steeds woester wordende aankleding (en dan zeker niet alleen maar rock- en metalfestivals; een bredere constatering).

Zelf merk ik dat ik zooo druk ben met bands kijken en uiteindelijk neerstrijken in de Classic Rock, dat ik vaak niet eens tijd heb om de metal market te bezoeken, laat staan nog extra entertainment "moet" consumeren haha; ik mis het dus niet/dus niets. Echter merk ik in onze vriendengroep dat GMM steeds vaker als conventioneel en basic wordt bestempeld, was daarom nieuwsgierig hoe jullie dit zien :)...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Nightrage

Davidov90

Randprogramma
21 nov 2023
125
232
Vraag voor het forum :)!

Hoe kijken jullie tegen het rand entertainment aan bij GMM? Is dit voldoende of zouden jullie graag meer willen zien gebeuren op en om het festivalterrein? En wat dan :)?

Je ziet steeds meer festivals uitbreiden met entertainment acts, chill zones, belevenis zones, straat theater/cossplay/steampunk spektakels, kermis attracties of ander vermaak, een dagelijkse eindshow met vuurwerk/drones en eens steeds woester wordende aankleding.

Zelf merk ik dat ik zooo druk ben met bands kijken en uiteindelijk neerstrijken in de Classic Rock, dat ik vaak niet eens tijd heb om de metal market te bezoeken, laat staan nog extra entertainment "moet" consumeren haha; ik mis het dus niet/dus niets. Echter merk ik in onze vriendengroep dat GMM steeds vaker als conventioneel en basic wordt bestempeld, was daarom nieuwsgierig hoe jullie dit zien :)...
Persoonlijk had ik de Metal Moose wel leuk gevonden, maar ik vind het gewoon een leuk concept en heb het nooit meegemaakt. Voor de rest eigenlijk niets. Ik ga naar Graspop voor zowel de bands als de algemene sfeer die er hangt tussen festivalgangers. Veel aangenamer dan op andere festivals waar ik al was (RW, PP). Minder zever. Extra animatie hoeft voor mij dus niet per se, hoewel ik wel blij was met de Metal market.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken