Graspop Metal Meeting 2024

ReasonsRemeain

Randprogramma
18 okt 2022
123
254
Persoonlijk had ik de Metal Moose wel leuk gevonden, maar ik vind het gewoon een leuk concept en heb het nooit meegemaakt. Voor de rest eigenlijk niets. Ik ga naar Graspop voor zowel de bands als de algemene sfeer die er hangt tussen festivalgangers. Veel aangenamer dan op andere festivals waar ik al was (RW, PP). Minder zever. Extra animatie hoeft voor mij dus niet per se, hoewel ik wel blij was met de Metal market.
Ja Metal Moose zou voor mij persoonlijk zeker terug mogen, dat kreeg ik er prima tussen gefietst haha, was wel echt warm in die hut haha
 
  • Leuk
Waarderingen: Lars.

jbj

Dagopener
11 okt 2022
650
935
Vraag voor het forum :)!

Hoe kijken jullie tegen het rand entertainment aan bij GMM? Is dit voldoende of zouden jullie graag meer willen zien gebeuren op en om het festivalterrein? En wat dan :)?

Je ziet steeds meer festivals uitbreiden met entertainment acts, chill zones, belevenis zones, straat theater/cossplay/steampunk spektakels, kermis attracties of ander vermaak, een dagelijkse eindshow met vuurwerk/drones en eens steeds woester wordende aankleding (en dan zeker niet alleen maar rock- en metalfestivals; een bredere constatering).

Zelf merk ik dat ik zooo druk ben met bands kijken en uiteindelijk neerstrijken in de Classic Rock, dat ik vaak niet eens tijd heb om de metal market te bezoeken, laat staan nog extra entertainment "moet" consumeren haha; ik mis het dus niet/dus niets. Echter merk ik in onze vriendengroep dat GMM steeds vaker als conventioneel en basic wordt bestempeld, was daarom nieuwsgierig hoe jullie dit zien :)...

Hier eveneens amper de tijd voor nevenzaken. Ik bezoek altijd de metal market, maar geraak quasi nooit in de Classic Rock Café.
Vroeger nog het reuzenrad en botsauto's gebruikt, prima intermezzo maar is toch al aantal jaar geleden nu.

Alcatraz scoort op dat vlak beter met animatoren in het publiek, de vuurshows bijvoorbeeld. Zeer leuk, draagt zeker bij tot de ervaring, maar zonder gaat ook.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.789
8.762
Geen enkele behoefte aan randanimatie hier, ik kom in zo'n weekend ook helemaal niet in het classic rock cafe of op de metal market. alles draait voor mij om de muziek en mijn schema is ook vol genoeg met de bands die ik wil zien.

leuk dat het er is voor de mensen die er wel gebruik van maken, maar wat mij betreft hoeft het niet uitgebreid te worden, zeker niet als dit ten koste zou gaan van de programmering van bands.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.607
8.939
Vraag voor het forum :)!

Hoe kijken jullie tegen het rand entertainment aan bij GMM? Is dit voldoende of zouden jullie graag meer willen zien gebeuren op en om het festivalterrein? En wat dan :)?

Je ziet steeds meer festivals uitbreiden met entertainment acts, chill zones, belevenis zones, straat theater/cossplay/steampunk spektakels, kermis attracties of ander vermaak, een dagelijkse eindshow met vuurwerk/drones en eens steeds woester wordende aankleding (en dan zeker niet alleen maar rock- en metalfestivals; een bredere constatering).

Zelf merk ik dat ik zooo druk ben met bands kijken en uiteindelijk neerstrijken in de Classic Rock, dat ik vaak niet eens tijd heb om de metal market te bezoeken, laat staan nog extra entertainment "moet" consumeren haha; ik mis het dus niet/dus niets. Echter merk ik in onze vriendengroep dat GMM steeds vaker als conventioneel en basic wordt bestempeld, was daarom nieuwsgierig hoe jullie dit zien :)...

Zoals het nu is, is het goed. Al die randzaken is meer iets voor de jeugd die zich snel verveelt.
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
471
673
Vraag voor het forum :)!

Hoe kijken jullie tegen het rand entertainment aan bij GMM? Is dit voldoende of zouden jullie graag meer willen zien gebeuren op en om het festivalterrein? En wat dan :)?

Je ziet steeds meer festivals uitbreiden met entertainment acts, chill zones, belevenis zones, straat theater/cossplay/steampunk spektakels, kermis attracties of ander vermaak, een dagelijkse eindshow met vuurwerk/drones en eens steeds woester wordende aankleding (en dan zeker niet alleen maar rock- en metalfestivals; een bredere constatering).

Zelf merk ik dat ik zooo druk ben met bands kijken en uiteindelijk neerstrijken in de Classic Rock, dat ik vaak niet eens tijd heb om de metal market te bezoeken, laat staan nog extra entertainment "moet" consumeren haha; ik mis het dus niet/dus niets. Echter merk ik in onze vriendengroep dat GMM steeds vaker als conventioneel en basic wordt bestempeld, was daarom nieuwsgierig hoe jullie dit zien :)...

Buiten misschien een beetje aankleding ( of ook niet, ik kijk naar den band of lange mens voor mij) moet er voor mij persoonlijk niet veel gekkigheid meer bij. Zoals de meeste hier ben ik er voor de muziek. Ik neem altijd wel eens de tijd om te gaan zien op de market, en af en toe eens overdag in de classic rock. En meer dan Eendjes vissen moet voor mij niet :p Top vermaak.
 
  • Leuk
Waarderingen: ReasonsRemeain

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
204
400
Hier ook niet direct nood aan extra randanimatie, het is al druk genoeg met deze line-up. De metal market voldoet voor mij om eens door te kunnen wandelen op een dood moment.

En wie écht 2 uur over heeft en niet weet wat ermee te doen, kan altijd gaan aanschuiven aan de merch stand op het festivalterrein!
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.002
9.004
Ik was vorig jaar op Alcatraz op een gegeven ogenblik een beetje doelloos over het terrein aan het slenteren. Ik kwam volgens mij van de wc ofzo, zoiets. Toen zag ik op een vrij random plek op het terrein allerlei mensen dicht bij elkaar staan en het leek alsof ze naar iets stonden te kijken. Mijn nieuwsgierigheid won het op dat moment van de standaard impuls om bier te halen, dus dromde ik mij voorzichtig door de menigte heen, om te kijken wat er dan voor bijzonders aan de hand was dat tientallen mensen gebiologeerd ernaar stonden te kijken.

Eenmaal door de menigte heen zag ik daar een meneertje staan. En die had dus een fakkel in zijn hand. En bovenop die fakkel brande er dus een vlam. Toen ik wat beter keek naar het gezicht van dat meneertje, viel het mij op dat hij ontzettend dikke wangen had. Beetje als een hamster. En opeens, min of meer uit het niets, spoot er een vloeistof uit zijn mond. Die bolle wangen waren dus van die vloeistof! Nou en wat er toen gebeurde, dat zou je niet geloven. Hij blies dus die vloeistof over de vlam heen. En in plaats van dat de vlam daardoor doofde, werd die vlam wel drie tot vier keer groter! Heel bizar.

Nou en dit was dus het moment dat ik besloten heb om Alcatraz voortaan te prioriteren boven Graspop. Dit soort bijzondere verrassingen is waarom ik naar een metalfestival ga.
 

Ceeweb

Randprogramma
1 jun 2023
153
303
Buiten een scherm aan de Jupiler Stage mis ik eigenlijk niet veel van inkleding.
Als randanimatie bezoek ik de metal market, of ga ik eventjes in de classic rock of op de camping een biertje drinken.

Als inkleding vind ik de vlammenwerpers bovenop de lichttorens in Alcatraz wel een leuke feature, maar meer is eigenlijk niet nodig voor mij.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.607
8.939
Nou en dit was dus het moment dat ik besloten heb om Alcatraz voortaan te prioriteren boven Graspop. Dit soort bijzondere verrassingen is waarom ik naar een metalfestival ga.

Dit en de line up? Over heel de line up voor jou een berg aan parels meer dan op Graspop dit jaar ook
 
  • Winning
Waarderingen: Jamel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.696
3.541
Een Blaas of Glory vind ik dan wel een leuke toevoeging. Voor de rest heb ik persoonlijk genoeg aan de muziek en de algehele beleving op het festival. Bijkomend voordeel dat voor een rustmoment je zo op de camping bent. Dus verdere rand animatie is wat mij betreft niet noodzakelijk. Geld wat beter aan de muziek besteed kan worden lijkt me.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Ik vind dit echt al meer dan genoeg.
De aankleding is goed, die wisselt geregeld van stijl.
Er is genoeg te doen om de muziek heen. Meer moet het niet worden want dan ga je een kermis ervan maken. Het blijft een muziekfestival, dan moet dat ook wel echt centraal blijven staan. Ik ga wel naar een kermis of pretpark voor al het andere. Ik vermaak me meer dan genoeg van woensdag tm zondag.
 

ReasonsRemeain

Randprogramma
18 okt 2022
123
254
Tof om jullie reacties op mijn post te lezen, thanks!

Blaas of Glory was idd mooi ja, wat een ambiance.
Maar woester hoeft het niet nee.

Voor mij geen steltlopers in fantasy pakken, geen monstertruck voorstelling; vind het radje draaien bij Coca Cola al op het randje haha...
Die vuurspuwer op Alcatraz klinkt dan wel weer zeeeer aanlokkelijk haha...
 
  • Winning
Waarderingen: Jamel

BamischijfMetMayo

Campingartiest
4 jan 2024
52
73
Het enige wat ik leuk zou vinden is dat de merch kraam, meer een merch tent/markt wordt. Waar elke band hun eigen kraam heeft. Dat je gewoon rustig langs alle bands kan lopen, en beetje kan kijken. Jera heeft dat en ik vond dat toch wel tof, om elke dag op een rustiger moment eens door heen te lopen, misschien zag je nog een tof shirt of een toffe lp(of cd). Omdat elke band zijn eigen kraam had zag je ook veel meer verschillende dingen dan alleen de shirts/truien.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.511
4.846
Zoals het nu is, is het goed. Al die randzaken is meer iets voor de jeugd die zich snel verveelt.
Ok, boomer 😘

Ach, randzaken moeten niet de overhand krijgen, maar wat zaken er omheen is ook wel leuk toch? Zeker als op een dag de line up even wat minder is, is iets anders wel goed. En beleving kan de festivalervaring ook ten goede komen. Qua kosten valt dit soms ook erg mee of het zijn investeringen die over meerdere jaren worden uitgesmeerd. Ten koste van de line up zal het niet snel gaan, dat lijkt mij een onterechte vrees.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
662
862
Een Blaas of Glory vind ik dan wel een leuke toevoeging. Voor de rest heb ik persoonlijk genoeg aan de muziek en de algehele beleving op het festival. Bijkomend voordeel dat voor een rustmoment je zo op de camping bent. Dus verdere rand animatie is wat mij betreft niet noodzakelijk. Geld wat beter aan de muziek besteed kan worden lijkt me.
idd een blaas of glory of een ander bandje ofzo die op de straat of camping of het terrein eens rondkomt om de mensen te vermaken of te entertainen is altijd leuk veel meer moet het ook niet zijn.
Snachts bi dj carl zijn er meestal danseressen meer moet er daar ook nietmeer bijkomen.
Of op woensdag een extra feestje op de jupilerstage want vermoed dat die hoek toch wel toegankelijk is als de metal plaza opengaat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken