Wat ik leuk zou vinden is als je uberhaupt merch kunt kopen zonder uren in de rij te staan en een zonnesteek op te lopen. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om hier een hekje neer te zetten zodat mensen tenminste in de rij kunnen staan zoals het nu gaat staat de ene persoon er 2 uur en de andere wordt na 10 minuten geholpen omdat hij toevallig op de juiste plek staat of net wat brutaler is dan de rest.Het enige wat ik leuk zou vinden is dat de merch kraam, meer een merch tent/markt wordt. Waar elke band hun eigen kraam heeft. Dat je gewoon rustig langs alle bands kan lopen, en beetje kan kijken. Jera heeft dat en ik vond dat toch wel tof, om elke dag op een rustiger moment eens door heen te lopen, misschien zag je nog een tof shirt of een toffe lp(of cd). Omdat elke band zijn eigen kraam had zag je ook veel meer verschillende dingen dan alleen de shirts/truien.
Er zijn natuurlijk ook betere systemen te bedenken, zoals merch online kunnen bestellen en op locatie ophalen, of in de app aanklikken wat je wilt hebben en niet in de rij te moeten staan maar een melding op je telefoon te krijgen wanneer het klaar ligt. maar gewoon een simpel hekje met een rij is toch wel echt het minimale dat ze kunnen doen lijkt mij.
ik heb om deze reden al een aantal jaar geen merch meer gehaald tijdens het festival, en ik zal vast niet de enige zijn. lijkt me dat ze een hoop geld mis lopen op deze manier.