Graspop Metal Meeting 2024

prins

Dagopener
9 nov 2019
519
625
Even dan maar de Judas Priest setlist onder de loep nemen. Een overzicht van alle gespeelde nummers over de eerste 3 shows van deze tour.

Alle dikgedrukte nummers zijn niet gespeeld bij het vorige optreden op Graspop (2022)
Alle schuingedrukte nummers van deze dikgedrukte nummers zijn ook niet in 2018 gespeeld.
En als ze dan ook nog onderstreept zijn, zijn ze ook niet in 2015 gespeeld.

12 nummers hebben tot nu toe alle drie de sets gehaald:
  1. Breaking the Law
  2. Hell Bent For Leather
  3. Invincible Shield
  4. Living After Midnight
  5. Love Bites
  6. Painkiller
  7. Panic Attack
  8. Rapid Fire
  9. Saints in Hell
  10. The Green Manalishi
  11. Turbo Lover
  12. You've Got Another Thing Comin'

En dan zijn er nog 11 nummers die bij 1 of 2 van de 3 concerten zijn gespeeld:
  1. Electric Eye
  2. Lightning Strike
  3. Metal Gods
  4. Trial By Fire
  5. Victim of Changes
  6. Beyond the Realms of Death
  7. Crown of Horns
  8. Screaming for Vengeance
  9. Sinner
  10. Sword of Damocles
  11. You Don't Have To Be Old To Be Wise

Conclusie:
Uiteraard de standaard classics die voorbij komen en een aantal nummers van het nieuwe album, maar daarnaast ook genoeg kans op verschillende nummers die op de afgelopen drie keren Graspop (2015, 2018 en 2022) niet of bijna niet zijn gespeeld. Ik tel 13 nummers die niet in 2022 zijn gespeeld, waarvan er 11 ook niet in 2018 zijn gespeeld en er nog 10 overblijven die ook niet in 2015 zijn gespeeld. Waarvan er 4 natuurlijk van het nieuwste album in geen van de voorgaande edities gespeeld konden worden.

En na nog wat dieper onderzoek zijn van de oude nummers er ook nog een viertal die nog nooit op Graspop zijn gespeeld:
  1. Love Bites
  2. Saints in Hell
  3. Screaming for Vengeance
  4. You Don't Have To Be Old To Be Wise
Dus toch nog een best gevarieerde setlist :)
ja, alleen jammer dat the green manalishi er in blijft. hoop op screaming for vengeance en sinner
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.375
2.866
En......CAVALERA.
Told ya. MIC DROP!!!
Ik had CAVALERA, KAMELOT, BLIND GUARDIAN, ABBATH een stuk hoger verwacht.
Afgaande op de poster kun je toch geen conclusies trekken. Zoals ik al eerder aangaf staat Fleddy op de onderste regel. Waar ze zelf aangeven op de Mainstage te staan. Gewoon maar even afwachten tot de timetable. Dan kunnen we weer droevig worden van de clashes 🤗🤗
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
Afgaande op de poster kun je toch geen conclusies trekken. Zoals ik al eerder aangaf staat Fleddy op de onderste regel. Waar ze zelf aangeven op de Mainstage te staan. Gewoon maar even afwachten tot de timetable. Dan kunnen we weer droevig worden van de clashes 🤗🤗
Eerste 2-3 bands op main staan meestal wel in de kleine letters/onderste regel(s).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
En......CAVALERA.
Told ya. MIC DROP!!!
Ik had CAVALERA, KAMELOT, BLIND GUARDIAN, ABBATH een stuk hoger verwacht.
1710608195179.png

Confused Looking For GIF by Looney Tunes

🤷‍♂️😉
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: MarcoReusel en Piebe71

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
Accoord, dat ben ik zeker met je eens. Maar we kunnen nu nog nergens een podium verdeling roepen anders als op ons gevoel afgaan
Klopt, dat is al behoorlijk lastig, merkte ik gisteren, zelfs nu alle namen bekend zijn.
Als Fleddy het niet zelf bekend had gemaakt dat ze op main staan, had ik daar ook sterk over getwijfeld (waarschijnlijk zou ik dan Marquee hebben gegokt, aangezien Metal Dome vorige keer te klein bleek).

Fleddy zou zomaar de opener van de dag op main kunnen zijn, al denk ik eerder dat Red dat gaat zijn.
Ook Iron Allies of Spoil Engine zouden die plek nog kunnen invullen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.375
2.866
Ik heb gehoord dat iedereen geboren voor 1980, wiens naam met een R, G, P, T of K begint, die boven de rivieren in Nederland woont en die ooit eens op een eerdere Graspop zijn bril is verloren verplicht bij BMTH moet gaan kijken. Anders mag die groep mensen zaterdag niet meer het terrein op. Weet niet meer precies of jij in die categorie valt?
Om daar nog even op door te borduren. Omdat ik mijn zoon dit jaar ook al trakteer op AC/DC moet hij van mij verplicht mee naar Hanabie en Babymetal😜 Als ik het thuis draai dan vlucht hij al 🤣🤣
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Om daar nog even op door te borduren. Omdat ik mijn zoon dit jaar ook al trakteer op AC/DC moet hij van mij verplicht mee naar Hanabie en Babymetal😜 Als ik het thuis draai dan vlucht hij al 🤣🤣
Haha, ik zit in het kamp van jouw zoon! Voor mij veel liever BMTH dan Babymetal en Hanabie.
 
  • Haha
Waarderingen: Piebe71

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.375
2.866
Haha, ik zit in het kamp van jouw zoon! Voor mij veel liever BMTH dan Babymetal en Hanabie.
Mag jij proberen om hem mee te nemen naar BMTH! Ik geef je weinig kans. Daarin is ie toch weer gelijk aan zijn ouwe heer!
Maar je bent welkom om hem mee te vragen😉

Ga er nog steeds vanuit dat we woensdagavond een meeting hebben op Boneyard. Kun je dat soort zaken mooi bespreken😁
 
  • On fire
Waarderingen: Jamel

EngineNr9

Randprogramma
7 feb 2017
111
101
Even dan maar de Judas Priest setlist onder de loep nemen. Een overzicht van alle gespeelde nummers over de eerste 3 shows van deze tour.

Alle dikgedrukte nummers zijn niet gespeeld bij het vorige optreden op Graspop (2022)
Alle schuingedrukte nummers van deze dikgedrukte nummers zijn ook niet in 2018 gespeeld.
En als ze dan ook nog onderstreept zijn, zijn ze ook niet in 2015 gespeeld.

12 nummers hebben tot nu toe alle drie de sets gehaald:
  1. Breaking the Law
  2. Hell Bent For Leather
  3. Invincible Shield
  4. Living After Midnight
  5. Love Bites
  6. Painkiller
  7. Panic Attack
  8. Rapid Fire
  9. Saints in Hell
  10. The Green Manalishi
  11. Turbo Lover
  12. You've Got Another Thing Comin'

En dan zijn er nog 11 nummers die bij 1 of 2 van de 3 concerten zijn gespeeld:
  1. Electric Eye
  2. Lightning Strike
  3. Metal Gods
  4. Trial By Fire
  5. Victim of Changes
  6. Beyond the Realms of Death
  7. Crown of Horns
  8. Screaming for Vengeance
  9. Sinner
  10. Sword of Damocles
  11. You Don't Have To Be Old To Be Wise

Conclusie:
Uiteraard de standaard classics die voorbij komen en een aantal nummers van het nieuwe album, maar daarnaast ook genoeg kans op verschillende nummers die op de afgelopen drie keren Graspop (2015, 2018 en 2022) niet of bijna niet zijn gespeeld. Ik tel 13 nummers die niet in 2022 zijn gespeeld, waarvan er 11 ook niet in 2018 zijn gespeeld en er nog 10 overblijven die ook niet in 2015 zijn gespeeld. Waarvan er 4 natuurlijk van het nieuwste album in geen van de voorgaande edities gespeeld konden worden.

En na nog wat dieper onderzoek zijn van de oude nummers er ook nog een viertal die nog nooit op Graspop zijn gespeeld:
  1. Love Bites
  2. Saints in Hell
  3. Screaming for Vengeance
  4. You Don't Have To Be Old To Be Wise
Dus toch nog een best gevarieerde setlist :)
Mooi onderzoek dit, helpt mij straks weer om te bepalen of ik wel of niet ga kijken bij een voor mij belangrijke clash..

Kan natuurlijk ook nog dat de setlist de komende maanden minder afwisselend wordt, zal het zelf ook proberen in de gaten te houden.
Bedankt hiervoor in ieder geval.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Koekdoos

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
212
401
Niet de beste Graspop affiche maar wel weer de moeite om 4 dagen.me rot te amuseren.
Je merkt aan heel veel festivals dat het dit jaar moeilijker is. Of zijn we gewoon verwent...
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Ach, ik zocht alleen even op wat @Piet dan over Cavalera had gezegd, gezien zijn 'Told ya', maar kon niet echt iets vinden.
Verder niks, was zeker niet slecht bedoeld, gewoon piepklein sneertje.. ;)
Dan is het sneertje niet aangekomen😅.
Een tijd terug zei ik dat je op basis van tourschema's makkelijk kunt voorspellen welke bands kans maken. Zo was 80%(?) van de line-up al genoemd. Zo dus ook Cavalera.
De rest staat op Alcatraz of Rock werchter
Mudvayne zou eigenlijk de micdrop zijn..maar die hebben hun tour afgezegd.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.229
Mijn top 3 per dag

Donderdag
Kerry King
Ne Obliviscaris
Asinhell
*Niks speciaal

Vrijdag
Tarja
Bruce Dickinson
Judas Priest
*Voor mij waarschijnlijk de rustigste dag. Mijn must see's zijn altijd de bands die ik niet eerder zag. Want bv Avantasia hoor ik liever dan Tarja maar die zag ik reeds live. Het feit dat ik maar 2 bands heb die ik niet eerder live zag is raar. Judas Priest zag ik reeds live. Waarom zij dan toch boven bv Avantasia? Omdat ik Priest nog niet live heb gezien met het nieuwe album

Zaterdag
I Am Morbid
Pest Control
Bring Me The Horizon
*De drukste dag voor mij. Nog eigenlijk 3 bands die ik niet live heb gezien die dag en eens wil zien. Eigenlijk heb ik BMTH wel al eens live gezien 15 jaar geleden ofzo maar ik herinner me niks meer van dat optreden dus ik beschouw het als nog nooit live gezien. De drie andere bands van die 6 effectief nog nooit live gezien maar daar ken ik minder nummers van dan van BMTH dus gaat toch even BMTH voor.

Zondag
Scorpions
Crownshift
Corey Taylor
*Niks over te melden
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken