Graspop Metal Meeting 2024

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Wie gaat er nou naar de voetbal als je ook kunt genieten van Turnstile, Fear Factory, Fu Manchu, Thursday (alle op vrijdag rond 21u in mijn clashfinder) en van Limp Bizkit, Abbath, Kampfar en Red (alle op zaterdag rond 21u in mijn clashfinder)?
Op basis van wat vullen jullie die clashfinders in?
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Wie gaat er nou naar de voetbal als je ook kunt genieten van Turnstile, Fear Factory, Fu Manchu, Thursday (alle op vrijdag rond 21u in mijn clashfinder) en van Limp Bizkit, Abbath, Kampfar en Red (alle op zaterdag rond 21u in mijn clashfinder)?
Nou inderdaad! Voor mij is het echt ondenkbaar en onvoorstelbaar om dat te laten schieten voor voetbal. Ik zal me dan ook zo ver mogelijk weg bevinden van de plek waar dit uitgezonden wordt.

En @MetalLimbo . Ik snap je frustratie niet echt over deze (wel over de 2025 discussie). We hebben het hier niet over selectiewedstrijden voor het ek dammen. Het ek voetbal is tot nu toe altijd uitgezonden op of nabij het Graspop terrein en het is daarmee een on topic discussie hoe ze dat dit jaar willen gaan doen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.617
7.334
Wie gaat er nou naar de voetbal als je ook kunt genieten van Turnstile, Fear Factory, Fu Manchu, Thursday (alle op vrijdag rond 21u in mijn clashfinder) en van Limp Bizkit, Abbath, Kampfar en Red (alle op zaterdag rond 21u in mijn clashfinder)?

Als ik de clashfinders van jou, @theblackmadness en @charlottekos erbij pak, dan heb ik precies een gat tussen mijn must sees van Electric Callboy tot Judas Priest om te kijken hoe Nederland in de eerste helft weggeveegd wordt door Frankrijk! Ideaal eigenlijk, dus hopelijk gewoon ergens op het terrein te zien :)
 

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
59
96
🤣 optie voor 2025 🤣
Dat zou wel puur speculatie zijn.
Dave krijgt zelf amper een kleine zaal vol op eigen kracht. De naam Big Four is al puur commercie en nauwelijks serieus te nemen, met niet zo zeer de grote vier, maar meer Metallica en de andere 3 amerikaanse pioniers van Thrash metal.
Terwijl er in die tijd genoeg andere bands thrashpionier waren in andere landen.
Als de nummer 3 dan de naam wil claimen om vervolgens met "niet orginele thrashers" Arch Enemy (MDM) en Trivium (roots bij de metalcore) , een big four gaan vormen, is wel erg ver gezocht.
 

WJ

Playlistbediener
25 mrt 2015
33
11
Zoals je ziet in de post van Koekdoos hierboven, is er dus al wel een wedstrijdschema. Dat jij het oninteressant vind, dat mag. Maar ik vind dat mensen gewoon mogen vragen hoe men verwacht dat Graspop gaat faciliteren om de wedstrijden van Nederland en België te kunnen kijken. En ik vind het toevallig wel leuk om dan wat herinneringen van anderen te lezen. Het is en blijft een forum, toch? Geen mededelingenbord.
Er wordt hier pagina na pagina vol geluld en nu zou een vraag over voetbal plots een probleem zijn wegens off-topic. Daar heb ik eens goed mee gelachen.
 

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
196
270
Bij graspop ook zeker herbruikbare bekers dit jaar?
Is daar al iets van nieuws rond geweest hoe dat gaat werken?

Bij de meeste optreedens maakt dat me weinig uit maar zie me niet de pit ingaan met nog ergens een lege beker.
Om nu eerst nog m'n beker in te gaan leveren om dan terug helemaal naar voor te gaan is het ook niet direct. :/
 

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
106
199
Dat zou wel puur speculatie zijn.
Dave krijgt zelf amper een kleine zaal vol op eigen kracht. De naam Big Four is al puur commercie en nauwelijks serieus te nemen, met niet zo zeer de grote vier, maar meer Metallica en de andere 3 amerikaanse pioniers van Thrash metal.
Terwijl er in die tijd genoeg andere bands thrashpionier waren in andere landen.
Als de nummer 3 dan de naam wil claimen om vervolgens met "niet orginele thrashers" Arch Enemy (MDM) en Trivium (roots bij de metalcore) , een big four gaan vormen, is wel erg ver gezocht.

Dave Mustaine is al zijn hele carrière jaloers op het succes van Metallica, op eigen kracht zal hij nooit meer een uitverkochte stadion tour voor elkaar krijgen dus probeert hij het op deze manier, door het the big 4 te noemen wordt de illusie gewekt dat Metallica en Megadeth op hetzelfde niveau staan.

Ik denk niet dat dit binnenkort gaat gebeuren, Metallica heeft zo haar eigen tour plannen. Misschien moet Megadeth net als Slayer een paar jaar weg gaan en dan terug komen, misschien levert dat wat meer animo op.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

dogsoldierspoon

Playlistbediener
23 jun 2022
21
51
Bij graspop ook zeker herbruikbare bekers dit jaar?
Is daar al iets van nieuws rond geweest hoe dat gaat werken?

Bij de meeste optreedens maakt dat me weinig uit maar zie me niet de pit ingaan met nog ergens een lege beker.
Om nu eerst nog m'n beker in te gaan leveren om dan terug helemaal naar voor te gaan is het ook niet direct. :/

Niet meer bij stil gestaan, maar in 2024 zouden herbruikbare bekers verplicht zijn op alle evenementen. Lijkt me als iets om veel tijd mee te verliezen (als andere evenementen een indicatie mogen zijn), want zoveel volk dat moet aanschuiven om die terug te brengen...
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
260
402
Niet meer bij stil gestaan, maar in 2024 zouden herbruikbare bekers verplicht zijn op alle evenementen. Lijkt me als iets om veel tijd mee te verliezen (als andere evenementen een indicatie mogen zijn), want zoveel volk dat moet aanschuiven om die terug te brengen...
Ben erg benieuwd hoe ze het gaan aanpakken, op rock circus kon je je beker volgens mij inleveren en kreeg je een muntje terug voor wanneer je weer een beker nodig had, maar op Dynamo moest je er maar gewoon voor zorgen dat je je beker bij hield. Benieuwd welke manier GMM gaat kiezen
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
184
264
Op basis van wat vullen jullie die clashfinders in?
Op basis van waar bands in het verleden al gestaan hebben (voor bands die al eerder op Graspop hebben gestaan), aan de hand van de poster en het laatste beetje is gokken aan de hand van wat logisch is, bijvoorbeeld de extremere metal (black/death etc) in de Marquee, hardcore op de Jupiler etc. En ik ga niet ontkennen dat ik ook met een schuin oog naar de andere clashfinders heb gekeken voor de bands die ik echt niet wist waar te plaatsen, en advies van mn vriend, die nog langer naar Graspop gaat dan ik.
Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal een gok, en er zal ook nog wel veel niet helemaal kloppen, maar ik vind het leuk om er mee te puzzelen, en in grote lijnen zal er wel wat uit op te maken zijn.
Ik vind zelf met name de zaterdag echt heel lastig in te schatten wie nou precies waar gaat staan
 
  • Leuk
Waarderingen: won666 en Dr. Hannibal

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
Op basis van waar bands in het verleden al gestaan hebben (voor bands die al eerder op Graspop hebben gestaan), aan de hand van de poster en het laatste beetje is gokken aan de hand van wat logisch is, bijvoorbeeld de extremere metal (black/death etc) in de Marquee, hardcore op de Jupiler etc. En ik ga niet ontkennen dat ik ook met een schuin oog naar de andere clashfinders heb gekeken voor de bands die ik echt niet wist waar te plaatsen, en advies van mn vriend, die nog langer naar Graspop gaat dan ik.
Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal een gok, en er zal ook nog wel veel niet helemaal kloppen, maar ik vind het leuk om er mee te puzzelen, en in grote lijnen zal er wel wat uit op te maken zijn.
Ik vind zelf met name de zaterdag echt heel lastig in te schatten wie nou precies waar gaat staan
Hier precies dezelfde methode. Het is soms wat lastig inschatten of een band laat op de Jupiler Stage staat of toch wat vroeger op de Main Stage. Het is ook maar een beetje wat de bands zelf willen volgens mij.

Soms gaat het wel wat onhandig als lopende het jaar een band ineens veel groter blijkt te zijn dan verwacht. Vorig jaar was dit het geval met bijvoorbeeld Sleep Token en Hellmut Lotti.
Dit jaar loopt Graspop dat risico met Slaughter To Prevail. Mochten die in een tent gaan staan (daar schat ik ze wel in), dan verwacht ik sowieso dat hij zal uitpuilen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
59
96
Hier precies dezelfde methode. Het is soms wat lastig inschatten of een band laat op de Jupiler Stage staat of toch wat vroeger op de Main Stage. Het is ook maar een beetje wat de bands zelf willen volgens mij.

Soms gaat het wel wat onhandig als lopende het jaar een band ineens veel groter blijkt te zijn dan verwacht. Vorig jaar was dit het geval met bijvoorbeeld Sleep Token en Hellmut Lotti.
Dit jaar loopt Graspop dat risico met Slaughter To Prevail. Mochten die in een tent gaan staan (daar schat ik ze wel in), dan verwacht ik sowieso dat hij zal uitpuilen.
Ligt er nogal aan wat je er tegenover zet. Als het overlapt met Corey Taylor en/of Emperor?
De band is vrij commercieel, maar de muziek is minder toegankelijk. Ik denk dat het geen herhaling zal worden van bijv Gwar in de metaldome.
 
Laatst bewerkt:

dogsoldierspoon

Playlistbediener
23 jun 2022
21
51
Over clashes gesproken, 't is allemaal puur speculatie, maar wie verwachten jullie op de main stages?

Mijn gok (maar ik ben niet altijd zo geweldig in inschattingen te maken van publieksgrootte):

Donderdag: Tool, Alice Cooper, Doro, Babymetal, Heart, Megadeth en Amaranthe (laatste keer was nog in een tent, meen ik me te herinneren, maar die zijn best wel gegroeid als naam)?

Vrijdag: Judas Priest, Five Finger Death Punch, Avantasia, Bruce Dickinson, Electric Callboy, Eisbrecher en misschien Tarja (vorige keer wel in de marquee, dacht ik)

Zaterdag: Avenged Sevenfold, Bring Me the Horizon, Steel Panther, Limp Bizkit, Architects. Ice Nine Kills, Kamelot of Blind Guardian lijken me misschien ook wel opties.

Zondag: Scorpions, Machine Head, Deep Purple, Extreme, Body Count, Black Stone Cherry, Corey Taylor

Er moeten nog namen bijkomen natuurlijk, kan enigszins nog dingen veranderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Maerts

Campingartiest
16 mei 2023
75
168
Over clashes gesproken, 't is allemaal puur speculatie, maar wie verwachten jullie op de main stages?

Mijn gok (maar ik ben niet altijd zo geweldig in inschattingen te maken van publieksgrootte):

Donderdag: Tool, Alice Cooper, Doro, Babymetal, Heart, Megadeth en Amaranthe (laatste keer was nog in een tent, meen ik me te herinneren, maar die zijn best wel gegroeid als naam)?

Vrijdag: Judas Priest, Five Finger Death Punch, Avantasia, Bruce Dickinson, Electric Callboy, Eisbrecher en misschien Tarja (vorige keer wel in de marquee, dacht ik)

Zaterdag: Avenged Sevenfold, Bring Me the Horizon, Steel Panther, Limp Bizkit, Architects. Ice Nine Kills, Kamelot of Blind Guardian lijken me misschien ook wel opties.

Zondag: Scorpions, Machine Head, Deep Purple, Extreme, Body Count, Black Stone Cherry, Corey Taylor

Er moeten nog namen bijkomen natuurlijk, kan enigszins nog dingen veranderen.
Ik denk dat alle namen die je noemt kloppen. Misschien dat Amaranthe/Tarja nog heel hoog in de metal dome/marquee staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
374
850
Maandag of donderdag zou ik zeggen, kijkende naar de veel van de voorgaande aankondigingen. Het wordt in ieder geval weer tijd!
Inderdaad! Ben ook zo goed als door het inluisteren heen dus deze week verse namen zou me nog wat te doen geven tijdens het verhuizen deze maand (tot ergernis van de vriendin die de muziek totaal niet kan smaken :ROFLMAO: ) en dan kunnen we ook wachten op het blokkenschema om aan de nachtmerrie van de clashes te beginnen :D
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken