Graspop Metal Meeting 2024

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
Ozzy, the Prince of Darkness, is een regelrecht icoon, en een van de weinige nog levende legenden in ons geliefde metalwereldje, die alle respect verdiend.
Het was uiteraard een kwestie van tijd voordat hij zou moeten stoppen, maar voor mij had hij (bij wijze van spreken) best tot z'n 150ste mogen optreden, ieder jaar pal op main stage voor mijn part, al had ie zelf geen noot meer live gezongen.
Dat is uiteraard zwaar overdreven, maar hij verdient in ieder geval veel meer dan juichreacties op zijn aangekondigd vertrek.
Icoon ja. Over zijn houdbaarheid heen? Al een jaar of twintig.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Maar au sérieux, ik snap u. Ozzy is een icoon. En veel respect voor wat hij gedaan heeft. Maar ik denk dat hij vooral nu aan zijn pensioen en vooral gezondheid mag gaan denken
Ik denk dat het daar wat laat voor is als je meer dan 50 jaar als metal-ster hebt geleefd.. 😅
Serieus, ik denk dat Ozzy nog het allerliefst midden op het podium zou willen omkiepen, al zal zijn familie daar heel anders over denken..
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

J00st

Playlistbediener
3 apr 2023
13
48
Icoon ja. Over zijn houdbaarheid heen? Al een jaar of twintig.
Ik heb black sabbath in 2013 gezien in de ziggo dome, en dat was muzikaal en vocaal echt helemaal prima! Hij staat er alleen bij als een dracula, maar ik heb echt genoten!
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Heb Ozzy één keer gezien, met Black Sabbath in 2005. Gaaf om zo'n icoon en legende een keer te zien, zag toen ook Slash voor het eerst (met Velvet Revolver). Maar muzikaal vond ik het niet bijzonder.

Heb nooit veel gehad met Black Sabbath of Ozzy op een paar nummers na, is ook niet de beste zanger als je het mij vraagt. Kwestie van smaak natuurlijk. Los van zangkwaliteiten vond ik toen al, bijna 20 jaar geleden, dat hij over datum was en gewoon een beetje van het spreekwoordelijke pad was. Enige wat me nog bij staat van dat optreden was dat hij zijn hoofd in een emmer water stak.

Zou ook gewoon beter zijn als hij stopt, je wil toch ook niet zien hoe zo'n legende van zijn voetstuk valt? Hij is fysiek niet meer in staat om op te treden, gun hem wel een mooi afscheid. Maar niet om nog de hele wereld over te touren en te zien hoe hij afbrokkelt en verder aftakelt.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

HaaEll

Campingartiest
21 nov 2023
51
36
Ik zie bij niemand Black Stone Cherry passeren. Deze band pas dit weekend leren kennen door naar The Voice (sorry, guilty pleasure) te kijken en even verder geluisterd. Direct op mijn must-see lijstje geplaatst, niet direct het hardste maar wel een fijne namiddagband om lekker in het zonnetje te luisteren met het obligatoire pintje in de hand.
Ik ken de band al jaren en ik vind het een fijne band. Vind alleen jammer dat ze live niet de nummers spelen die ik graag zou willen horen. Maar zeker een fijne band om een uurtje mee door te komen in de middag. Misschien niet hard/stevig genoeg voor de echte metalhead, maar heerlijke Southern Rock and Roll
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
Ik heb black sabbath in 2013 gezien in de ziggo dome, en dat was muzikaal en vocaal echt helemaal prima! Hij staat er alleen bij als een dracula, maar ik heb echt genoten!
In 2005 op Fields of Rock in Nijmegen was het vrij zielig eigenlijk, alsof je naar je demente opa zit te kijken.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.252
3.818
Yes! Wat een line up was dat: Rammstein, Slayer, Audioslave en Velvet Revolver stonden er ook, Motorhead. En dan nog een hoop in de tent en kleinere stage die ik helemaal niet heb gezien: Mastodon, Machine Head, BFMV, Helmet, Soulfly…
Chimaira gaf toen een epische show in de tent.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
106
199
In 2005 op Fields of Rock in Nijmegen was het vrij zielig eigenlijk, alsof je naar je demente opa zit te kijken.
Ik heb op Fields of Rock 2007 ontzettend genoten van Ozzy, valse noot hier en daar kon ik mee leven, de sfeer was fantastisch, maar ik was misschien niet erg objectief, dit was mijn aller eerste festival ooit.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken