Graspop Metal Meeting 2024

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
Niet als het gaat om een combiticket kopen voor één band, waar het in eerste instantie om gaat.

Ik kan voor 125€ de zaterdag van Graspop doen, of voor 35€ Blind Guardian als concert. Kan je op een dag Graspop nog wel meer zien voor in verhouding minder, maar dan ben je toch uiteindelijk gewoon duurder uit. En natuurlijk is er wel meer leuks te zien op zo’n dag en uiteraard kan dat het waard zijn, maar het is wel duurder, tenzij je dus anders daadwerkelijk naar al die losse concerten zou gaan
Volgens mij ben je onder de streep altijd vele malen goedkoper uit met een combi-ticket voor een festival, dan met losse tickets voor concerten, tenzij je echt maar 1 à 2 bands per dag wil zien, en dan ook nog eens relatief kleine namen.
Als je alleen al Tool + een of twee andere headliners wil zien, heb je het er volgens mij al helemaal uit.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.664
7.421
Volgens mij ben je onder de streep altijd vele malen goedkoper uit met een combi-ticket voor een festival, dan met losse tickets voor concerten, tenzij je echt maar 1 à 2 bands per dag wil zien, en dan ook nog eens relatief kleine namen.
Als je alleen al Tool + een of twee andere headliners wil zien, heb je het er volgens mij al helemaal uit.

Maar dan ga je er ook vanuit dat je voor alles dat je wil zien ook echt concert kaartjes gaat halen. Als je dat letterlijk doet, dan is het festival goedkoper, maar als ik zondag niet ga en in plaats daarvan Scorpions en Extreme in de Ziggo doe, dan is dat goedkoper. Waar ik dan geluk heb dat de en het voorprogramma van de ander is uiteraard.

Denk niet dat je er vanuit moet gaan dat iedereen die naar live muziek gaat, ook automatisch een heel leger aan tickets heeft liggen per jaar
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
147
309
Maar er zal na het uitverkopen van de donderdagtickets vast nog veel meer vraag zijn naar het optreden van Tool op GMM, en dan kom je op een combi uit.
En ook al is die een flink stuk duurder dan een dagticket, kan dat nog een zeer interessante optie zijn voor velen, zelfs als men niet de volle 4 dagen gaat.

Yep, een vriend van me zat een paar jaar geleden te miepen toen de Rolling Stones naar Pinkpop kwamen, dat "al die Stones fans alle weekendkaartjes opkopen". Onderschat de diehard fans niet in deze 😬
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.230
744
ik denk dat ik precies degene ben waar deze discussie over gaat.
ik wil tool zien.
kaartje is belachelijk duur
nog nooit op graspop geweest.
dus kaartje voor de donderdag gekocht ( alice cooper en megadeth zijn dan mooi mee genomen)
gekeken naar de rest van de line up, geen seconde gedacht of ik een weekend kaart zou kopen
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.383
2.881
ik denk dat ik precies degene ben waar deze discussie over gaat.
ik wil tool zien.
kaartje is belachelijk duur
nog nooit op graspop geweest.
dus kaartje voor de donderdag gekocht ( alice cooper en megadeth zijn dan mooi mee genomen)
gekeken naar de rest van de line up, geen seconde gedacht of ik een weekend kaart zou kopen
Precies wat mijn gevoel was dus.👍
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
De eerste gast zanger van Avantasia bekend bij deze?

Op de website van Geoff Tate (oud-zanger Queensrÿche) staat op de tourpagina “Tour: Avantasia featuring Geoff Tate Summer European 2024 Tour”. Graspop staat er nog niet tussen, maar wel meerdere andere data rondom Graspop.
Mooie vondst! Wat zijn de typische live nummers die Avantasia speelt als hij meedoet? Zet ik die in mijn lijst. Hele toffe band om te ontdekken dit trouwens. Heeft zeker wat weg van Ayreon maar iets minder progressief en iets meer powermetal.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Mooie vondst! Wat zijn de typische live nummers die Avantasia speelt als hij meedoet? Zet ik die in mijn lijst. Hele toffe band om te ontdekken dit trouwens. Heeft zeker wat weg van Ayreon maar iets minder progressief en iets meer powermetal.
Even als aanvulling op mezelf :rolleyes:

Ik ben vooral onder de indruk van het nummer The Scarecrow. Sowieso een lekkere epische lengte met ruim 11 minuten maar vooral in het tweede deel zitten zulke toffe vocale stukken. Dat kan live echt prachtig gaan vlammen.
 
  • Geweldig
Waarderingen: MetalLimbo

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.151
Als ik de wat oudere lui in mijn omgeving spreek, geven die allemaal aan dat een festival op hun leeftijd echt de hel op aarde is, zelfs als het programma goed is. Kan me best voorstellen dat je daar als 40/50/60+ op een gegeven moment ook echt geen zin meer hebt. Zo'n weekend hakt er tenslotte ook gewoon enorm in. Een dag wordt dan het maximum en een weekendticket is het simpelweg niet waard.

Sterker nog, ik zou er zelf ook wel zo instaan.
 
  • Leuk
  • Thinking
Waarderingen: MetalLimbo en Rockbeer

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Als ik de wat oudere lui in mijn omgeving spreek, geven die allemaal aan dat een festival op hun leeftijd echt de hel op aarde is, zelfs als het programma goed is. Kan me best voorstellen dat je daar als 40/50/60+ op een gegeven moment ook echt geen zin meer hebt. Zo'n weekend hakt er tenslotte ook gewoon enorm in. Een dag wordt dan het maximum en een weekendticket is het simpelweg niet waard.

Sterker nog, ik zou er zelf ook wel zo instaan.
Mwaaa. Ligt aan de oudere die je spreekt. Mijn ouders gaan komend jaar naar 3 festivals (Into the Grave, Graspop en Alcatraz) en dan doen ze met het grootste plezier. Allebei tussen 65 en 67. Natuurlijk wat rustiger aan maar de sfeer op een festival blijft ook een genot op latere leeftijd.
 

EngineNr9

Randprogramma
7 feb 2017
111
101
Bij onze groep 50+-ers is dat toch anders wenteldave, niet dat het niet zwaar is dat is het zeker, maar is toch elke jaar één van de mooiere weken van het jaar en zeker niet de hel op aarde, of je moet de aankleding van Graspop zo willen noemen. Aanreizen op dinsdag, caravan en tipitent plaatsen, ondertussen de bbq al aansteken en daarna 'wachten' op donderdagmiddag om naar het terrein te fietsen en van de muziek te genieten. Vervolgens overige dagen starten met een stevige bbq en weer gaan genieten van de muziek. Onze groep is vooral mainstream georiënteerd, maar ontdekken een hoop andere herrie vooraf of tijdens deze vier dagen. Maandags weer op huis aan en begint het herstel, dinsdag laten dotteren en dan een weekje in de herstelmodus op werk. Zwaar? ja, maar ook zeker mooi en geniet er nog steeds veel meer van als dat ik ervoor 'af hoef te zien' ;). Dus wat mij betreft is het het allemaal nog waard. Maar er zal heus een keer een omslag komen...
 

moensk

Playlistbediener
20 feb 2024
27
19
Toch ook maar al mijn kaartje voor zaterdag vastgesteld voor de zekerheid. Ik heb 2 vrienden die oeverloos dobberen op de wachtlijst van een donderdag-ticket (voornamelijk voor Babymetal) en ik wil wel hetzelfde voorkomen met de zaterdag :p
Met BMTH, A7X, Brutus, Limp Bizkit, Wolfmother en Mammoth staat er al aardig wat fraais voor mij. De rest moet ik eens inluisteren.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Toch ook maar al mijn kaartje voor zaterdag vastgesteld voor de zekerheid. Ik heb 2 vrienden die oeverloos dobberen op de wachtlijst van een donderdag-ticket (voornamelijk voor Babymetal) en ik wil wel hetzelfde voorkomen met de zaterdag :p
Met BMTH, A7X, Brutus, Limp Bizkit, Wolfmother en Mammoth staat er al aardig wat fraais voor mij. De rest moet ik eens inluisteren.
naar het schijnt staat er daar een band ice nine kills die wel de moeite is.

Allee het schijnt he :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.151
Mwaaa. Ligt aan de oudere die je spreekt. Mijn ouders gaan komend jaar naar 3 festivals (Into the Grave, Graspop en Alcatraz) en dan doen ze met het grootste plezier. Allebei tussen 65 en 67. Natuurlijk wat rustiger aan maar de sfeer op een festival blijft ook een genot op latere leeftijd.
Maar jongens, ik zeg ook niet dat ik de wijsheid in pacht heb. Geef alleen een verklaring waarom ik denk dat die weekendtickets achterblijven en ik denk toch dat dat één van de redenen is.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.383
2.881
Als ik de wat oudere lui in mijn omgeving spreek, geven die allemaal aan dat een festival op hun leeftijd echt de hel op aarde is, zelfs als het programma goed is. Kan me best voorstellen dat je daar als 40/50/60+ op een gegeven moment ook echt geen zin meer hebt. Zo'n weekend hakt er tenslotte ook gewoon enorm in. Een dag wordt dan het maximum en een weekendticket is het simpelweg niet waard.

Sterker nog, ik zou er zelf ook wel zo instaan.
Zelf 53 en mijn maat 57. Gaat nog best hoor. Een van de mooiere weken van het jaar. Wel op Inferno voor wat meer nachtrust en comfort. Maar gaat best. Je bent zo oud als je je voelt. Op de maandag na Graspop is dat ongeveer 98 jaar 😜
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.151
Zelf 53 en mijn maat 57. Gaat nog best hoor. Een van de mooiere weken van het jaar. Wel op Inferno voor wat meer nachtrust en comfort. Maar gaat best. Je bent zo oud als je je voelt. Op de maandag na Graspop is dat ongeveer 98 jaar 😜
Nee, maar dat is het toch ook? Zijn zat mensen die dat niet meer kunnen waarderen, en inderdaad, zoals sommige hier, die dat wel kunnen. Mij kan je na een dag/twee dagen ook al oprapen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.664
7.421
Mooie vondst! Wat zijn de typische live nummers die Avantasia speelt als hij meedoet? Zet ik die in mijn lijst. Hele toffe band om te ontdekken dit trouwens. Heeft zeker wat weg van Ayreon maar iets minder progressief en iets meer powermetal.


Ik zou deze setlist van afgelopen jaar in Argentinië als richtlijn nemen. Lijkt ook op een uurtje festival in de middag.

Scarecrow is normaal live met Jorn Lande, maar die is er nu dus niet bij. Verwacht dat ze t alsnog wel live spelen.

Nummers waar Geoff Tate mee zingt op studio: Invincible, Alchemy, Seduction of Decay, Scars en Piper at the Gates of Dawn. Maar als ze hun standaard nummers spelen, worden die niet gespeeld. Alchemy ga je denk ik het gaafst vinden van dat rijtje
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Mwaaa. Ligt aan de oudere die je spreekt. Mijn ouders gaan komend jaar naar 3 festivals (Into the Grave, Graspop en Alcatraz) en dan doen ze met het grootste plezier. Allebei tussen 65 en 67. Natuurlijk wat rustiger aan maar de sfeer op een festival blijft ook een genot op latere leeftijd.
Is dit mooi verwoord om maar niet te zeggen dat ze 66 zijn? 🙃
Grapje natuurlijk, was een inkoppertje.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.438
Als ik de wat oudere lui in mijn omgeving spreek, geven die allemaal aan dat een festival op hun leeftijd echt de hel op aarde is, zelfs als het programma goed is. Kan me best voorstellen dat je daar als 40/50/60+ op een gegeven moment ook echt geen zin meer hebt. Zo'n weekend hakt er tenslotte ook gewoon enorm in. Een dag wordt dan het maximum en een weekendticket is het simpelweg niet waard.

Sterker nog, ik zou er zelf ook wel zo instaan.
Nee, maar dat is het toch ook? Zijn zat mensen die dat niet meer kunnen waarderen, en inderdaad, zoals sommige hier, die dat wel kunnen. Mij kan je na een dag/twee dagen ook al oprapen.
heb wel het gevoel dat de accomodatie hierin een grote rol speelt
na iedere keer op Boneyard te staan was het echt een verademing om een keer in een huisje te zitten, en was het ineens een stuk gemakkelijker om het weekend te overleven. Iedere dag fatsoenlijk slapen in een bed en rustig kunnen douchen doet wonderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.438
Maar dan ga je er ook vanuit dat je voor alles dat je wil zien ook echt concert kaartjes gaat halen. Als je dat letterlijk doet, dan is het festival goedkoper, maar als ik zondag niet ga en in plaats daarvan Scorpions en Extreme in de Ziggo doe, dan is dat goedkoper. Waar ik dan geluk heb dat de en het voorprogramma van de ander is uiteraard.

Denk niet dat je er vanuit moet gaan dat iedereen die naar live muziek gaat, ook automatisch een heel leger aan tickets heeft liggen per jaar
niemand zegt dat iedereen een leger aan tickets heeft liggen
als extreme niet toevallig het voorprogramma van scorpions was en je die 2 bands wilde zien dan zat je waarschijnlijk al aan de prijs voor een dagticket, dat geeft toch al goed genoeg weer hoe extreem het prijsverschil is tussen concerten en festivals? als je 1 headliner en 1 ander klein bandje wilt zien dan heb je je kosten er al uit. en dan staan er nog een stuk of 34 bands.
 
  • Leuk
Waarderingen: knalboon en MetalLimbo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.664
7.421
niemand zegt dat iedereen een leger aan tickets heeft liggen
als extreme niet toevallig het voorprogramma van scorpions was en je die 2 bands wilde zien dan zat je waarschijnlijk al aan de prijs voor een dagticket, dat geeft toch al goed genoeg weer hoe extreem het prijsverschil is tussen concerten en festivals? als je 1 headliner en 1 ander klein bandje wilt zien dan heb je je kosten er al uit. en dan staan er nog een stuk of 34 bands.

Ja, een festival is in verhouding goedkoper, dat zeg ik ook steeds, maar dat maakt het absoluut gezien niet meteen goedkoper. Ik denk dat ik met een los concert van Scorpions en van Extreme nog steeds goedkoper uit zou zijn, dan één dag Graspop. Ook als je de prijs van Extreme extreem hoog zou maken. Los van het feit dat ik dan al niet meer zou gaan naar Extreme.

Ook als ik kijk naar Alcatraz de zondag; ik kan een dagticket halen voor Gene Simmons en meteen een handjevol bonusbands meepakken, maar dat gaat gewoon duurder zijn dan Gene Simmons in Utrecht meepakken.

Zelfde als wat @Piebe71 zei over Tool en de weekendtickets, al kan hij t anders bedoeld hebben ook; als je gewoon alleen Tool wil zien, dan ga je niet een weekendticket halen met alle bijbehorende kosten, omdat je in verhouding dan goedkoper bent, want dan geef je uiteindelijk gewoon significant meer uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Gebruikers die dit onderwerp bekijken