Graspop Metal Meeting 2024

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
68
123
Wat denken we van Korpiklaani?
Ze staan als op dat andere Belgische metalfestival,
maar ze zitten bij hetzelfde bookingskantoor als o.a. Dynazty, Kamelot en Iron Allies.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.793
2.520
Wat denken we van Korpiklaani?
Ze staan als op dat andere Belgische metalfestival,
maar ze zitten bij hetzelfde bookingskantoor als o.a. Dynazty, Kamelot en Iron Allies.
Stonden er vorig jaar als ik me niet vergis.
Op zich doet hetzelfde bookingskantoor hier weinig terzake, denk ik. Een tour is toch steeds in overleg met de band zelf en hun manager. Als die beslissen om in Augustus een tour in te plannen, dan zal een bookingskantoor daar zelf weinig in kunnen veranderen...
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
451
817
Zondag.
Eigenlijk alleen Karnivool wat ik niet wil missen , rest allemaal niet heel erg.
Alles uitgespit, toch nog redelijk dagje.
Aanwezig bij...
-Karnivool
-Sanguisugabogg
-Slaughter to prevail
-Emperor
-Ihsahn
-Igor
-Ofmice&men

Wellicht aanwezig en/of nog beter inluisteren...
-Atreyu
-crystal lake
-dark funeral
-ereb altor
-machine head
-black dahlia murder
-thy art is murder

Mag toch hopen dat er deze dag nog wat moois bij gaat komen (wayfarer, blackbraid , cannibal corpse?)
Maargoed van alles wat dus we klagen niet.
Ik heb er ieder geval weer zin in.🤟
#gmm24
#zondag
 
Laatst bewerkt:

Davidov90

Randprogramma
21 nov 2023
119
218
Dat is op zich wel logisch, de zaterdag is over het algemeen (onafhankelijk van het programma) wel de populairste dag, lijkt me.
Inderdaad te verwachten dat dat de volgende dag zou worden die uitverkoopt. Ik vind het persoonlijk ook echt de beste dag.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.188
984
Vgm enkel Rival Sons, want vond dat ook echt geen goed optreden, toen.
Keek er destijds echt naar uit, maar man... Hoe interesseloos kun je op 'n podium staan?
ik ben helemaal afgehaakt bij Rival sons bij Hollow Bones album.
die erna nog gekocht op cd maar nooit op gehad denk ik

eerste keer gezien in trix club 2011 voor wat 150 man?
geniaal, helaas nadien steeds meer gelikter en properder
laatst keer op werchter 2018 nog gezien maar daar is het voor mij gestopt.
jammer.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.807
5.458
Ticketverkoop vorig jaar:
  • 6 januari: zaterdag VIP en GA uitverkocht
  • 12 mei: donderdag VIP en GA en zondag VIP uitverkocht
  • 30 mei: combi VIP en GA en vrijdag VIP uitverkocht
  • 12 juni: vrijdag en zondag GA 'uitverkocht'
Dit jaar dus de zaterdag anderhalve maand later pas uitverkocht.
Daarentegen de zondag VIP en uiteraard de donderdag veel eerder uitverkocht.
Al met al liggen ze prima op schema, lijkt het.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.485
8.140
Ticketverkoop vorig jaar:
  • 6 januari: zaterdag VIP en GA uitverkocht
  • 12 mei: donderdag VIP en GA en zondag VIP uitverkocht
  • 30 mei: combi VIP en GA en vrijdag VIP uitverkocht
  • 12 juni: vrijdag en zondag GA 'uitverkocht'
Dit jaar dus de zaterdag anderhalve maand later pas uitverkocht.
Daarentegen de zondag VIP en uiteraard de donderdag veel eerder uitverkocht.
Al met al liggen ze prima op schema, lijkt het.
persoonlijk verwacht ik dat dit jaar hetzelfde eruit zal zien. de vrijdag en zondag die niet uitverkopen maar dat ze voor het festival toch maar het bordje uitverkocht ophangen. die dagen hebben ten slotte niet de sterkste headliners, net als in 2023. Wel grappig dat dit patroon precies hetzelfde is.

ben wel benieuwd of de combi's uitverkopen, dat blijft natuurlijk wel de belangrijkste graadmeter. maar is helaas onmogelijk in te schatten nu onze ticketmaster insider verdwenen is :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.807
5.458
Ik had eigenlijk wel verwacht dat door het 'Tool-effect' de combi-tickets ook wel inmiddels uitverkocht zouden zijn.
Als ik als Tool-fan moest kiezen tussen zo'n duur stoeltje in de Ziggo Dome of een heel festival voor een paar euro meer (en naast een donderdag-ticket gegrepen had), dan wist ik het wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.572
3.288
Ik had eigenlijk wel verwacht dat door het 'Tool-effect' de combi-tickets ook wel inmiddels uitverkocht zouden zijn.
Als ik als Tool-fan moest kiezen tussen zo'n duur stoeltje in de Ziggo Dome of een heel festival voor een paar euro meer (en naast een donderdag-ticket gegrepen had), dan wist ik het wel.
Maar zit em daar ook niet de kneep. Door de Tool fans zijn waarschijnlijk de dag tickets er als een malle doorheen gevlogen. Maar de die hard Toolfan zal misschien niet op een heel metalweekend zitten te springen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.113
8.230
Ik had eigenlijk wel verwacht dat door het 'Tool-effect' de combi-tickets ook wel inmiddels uitverkocht zouden zijn.
Als ik als Tool-fan moest kiezen tussen zo'n duur stoeltje in de Ziggo Dome of een heel festival voor een paar euro meer (en naast een donderdag-ticket gegrepen had), dan wist ik het wel.

'Een paar euro meer' is dan ook wel een understatement hoor. Dat is toch gewoon een paar honderd euro meer
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.540
6.472
'Een paar euro meer' is dan ook wel een understatement hoor. Dat is toch gewoon een paar honderd euro meer
Hangt wel af van het stoeltje. Was je er snel bij dan kon je wellicht nog onder de 200 euro slagen, paar dagen na de start van de verkoop waren alle stoeltjes die nog vrij waren 200-400 euro. Platinum tickets, dynamic pricing, hoe ze het ook noemen, dan zit je zeker wel in de richting van een Graspop combi natuurlijk…
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Piebe71

Gebruikers die dit onderwerp bekijken