Graspop Metal Meeting 2024

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.540
6.472
Instrumentale muziek betekent niet perse eeuwige solos, Polyphia is geen Ygwie Malmsteen. Persoonlijk begin ik instrumentale muziek steeds meer te waarderen, als het goed in elkaar zit is zang echt niet nodig, ik kijk ook ontzettend uit naar Night Verses. Ieder zijn eigen smaak natuurlijk.
Night Verses staat ook hoog op mijn must see lijstje inderdaad! Maar ik sluit me helaas ook aan bij het sentiment dat Polyphia maar weinig weet te raken. Niet dat ik denk dat een zanger dat beter zou maken. Sommige muzikanten zijn gewoon technisch heel begaafd, maar missen een stukje emotionele lading in hun songwriting. Het is te klinisch. Of er nu iemand bij zingt of niet.
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
524
1.273
Het is een gewaagde maar toch een unieke en mooie combinatie vind ik. Niet zo gewaagd als amenra en igorrr indertijd natuurlijk. Maar fans van beide groepen omschrijven het wel eens als een kunswerk denk ik en in trance geraken is mogelijk met beide kunstwerken. Daarom dat ze die combinatie hebben gedaan denk ik.
Heilung zijn zelf groot fan van het werk van Zeal & Ardor en hebben eerder al samen opgetreden. Heb de zangeres vorig jaar op Roadburn gesproken.

Om on topic te geraken. Beiden mogen nog toegevoegd worden aan de line-up van Graspop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.463
11.441
Zou Zeal & Ardor geen Belgische festivals doen omdat ze in September support zijn bij Heilung?
Of verwachten jullie ze nog steeds wel op een Belgisch festival deze zomer
ja ik verwacht ze nog wel ergens. De support tour houdt ze niet tegen om ook op andere festivals te staan. Alcatraz is inmiddels uitgesloten dus dan blijven Graspop en Lokerse Feesten nog over. Pukkelpop kan ik me niet echt voorstellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

moensk

Playlistbediener
20 feb 2024
39
35
Ik zie dat Kamelot hun toer met Ad Infinitum vanaf oktober verder zet in Europa. Ik hoop dat dat de kansen van Ad Infinitum op Graspop niet te veel doet slinken...
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.485
8.140
Ik zie dat Kamelot hun toer met Ad Infinitum vanaf oktober verder zet in Europa. Ik hoop dat dat de kansen van Ad Infinitum op Graspop niet te veel doet slinken...
ik denk niet dat dat veel doet met de kansen voor ad infinitum op graspop
ik dacht dat die band al wel ergens was aangekondigd trouwens op een festival maar op hun website hebben ze geen enkele tourdata in de zomer in europa? is ook nog wel een band die ik graag zou zien.
hun tourpagina gaat via bandsintown wat niet altijd even goed werkt, kijk maar eens hoe druk ze het krijgen op 12 oktober bijvoorbeeld:
1708420064032.png


EDIT: Welkom op het forum overigens @moensk :)
 
Laatst bewerkt:

moensk

Playlistbediener
20 feb 2024
39
35
ik denk niet dat dat veel doet met de kansen voor ad infinitum op graspop
ik dacht dat die band al wel ergens was aangekondigd trouwens op een festival maar op hun website hebben ze geen enkele tourdata in de zomer in europa? is ook nog wel een band die ik graag zou zien.
hun tourpagina gaat via bandsintown wat niet altijd even goed werkt, kijk maar eens hoe druk ze het krijgen op 12 oktober bijvoorbeeld:
Bekijk bijlage 8176


EDIT: Welkom op het forum overigens @moensk :)
Klopt, had dat ook gezien ^_^

Ik hoop wel dat ze in de zomer ook nog toeren. Daar zit inderdaad een grote pauze tussen waar Graspop perfect in past, maar hoeveel Europese festivals zouden ze doen wanneer ze 3-4 maanden later opnieuw doorheen Europa toeren?

Moesten ze Graspop overslaan, dan ga ik ze wel zien in Trix in Antwerpen, maar dan vrees ik dat ze een heel beperkt tijdslot zullen krijgen als ze in één avond gepropt worden met Kamelot, Blackbriar en Frozen Crown...

En dankuwel! :D
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.470
724
Ik zie dat Kamelot hun toer met Ad Infinitum vanaf oktober verder zet in Europa. Ik hoop dat dat de kansen van Ad Infinitum op Graspop niet te veel doet slinken...
Die hebben sowieso geen data in de zomer. t/m mei staan ze in Amerika en daarna pas weer in oktober met Kamelot op tour. Dus verwacht ze niet meer op GMM helaas
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.485
8.140
Klopt, had dat ook gezien ^_^

Ik hoop wel dat ze in de zomer ook nog toeren. Daar zit inderdaad een grote pauze tussen waar Graspop perfect in past, maar hoeveel Europese festivals zouden ze doen wanneer ze 3-4 maanden later opnieuw doorheen Europa toeren?

Moesten ze Graspop overslaan, dan ga ik ze wel zien in Trix in Antwerpen, maar dan vrees ik dat ze een heel beperkt tijdslot zullen krijgen als ze in één avond gepropt worden met Kamelot, Blackbriar en Frozen Crown...

En dankuwel! :D
Ja, in dit stadium zullen er niet veel bands meer zijn die nu nog een europese festival tour gaan aankondigen (dat over ruim 3 maanden al begint)
veel festivals hebben hun line up ook al helemaal rond (kijk naar alcatraz, Hellfest etc.)
bij Kamelot zou ik inderdaad ook niet meer dan 30min speeltijd verwachten.
ben niet zo bekend met Kamelot maar die werken wel veel met gastzangers toch, wellicht dat Melissa Bonny nog een nummertje mee doet met Kamelot als je geluk hebt ;)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.807
5.458
Die hebben sowieso geen data in de zomer. t/m mei staan ze in Amerika en daarna pas weer in oktober met Kamelot op tour. Dus verwacht ze niet meer op GMM helaas
Mwa, lijkt me niet onmogelijk dat ze nog op GMM (of Lokerse?) staan.
Blackbriar heeft immers praktisch hetzelfde schema: in het voorjaar een stuk of 20 shows (met Battle Beast) in Noord-Amerika (en zijn zelfs pas begin juni terug), en in het najaar dus op tour met Kamelot en Ad Infinitum.
Toch staat Blackbriar i.i.g. nog op 2 zomerfestivals, op Rock Imperium in Spanje (in GMM-weekend) en op Wacken.

Daarmee lijkt me wel de kans iets groter dat Blackbriar nog op GMM staat dan Ad Infinitum, maar beide zou ook nog best kunnen.
Dat laatste zou geweldig zijn, vond ze allebei zeer goed vorig jaar in Heerlen, maar als ik moet kiezen, doe dan maar Blackbriar! ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Davidov90

Randprogramma
21 nov 2023
119
218
Wat voor schoenen heeft jullie voorkeur (vooral dan de combi gangers) ?
Je ziet echt letterlijk alles op de wei, van teenslippers tot combat boots.

Een lichte sportschoen heeft m'n voorkeur gekregen over de jaren heen maar na m'n enkel stevig om te slaan in de pit ga ik toch terug naar een stevigere wandelschoen oid.
Een oude sportschoen met deftige demping. Goed voor de mosh en comfortabel om lang op te lopen. Air force 🫶
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.463
11.441
Er staat dit jaar echt een mooie lichting hardrock/ blues rock bands die ik graag wil zien. Heart, Uriah Heep, Graveyard en The Vintage Caravan. Dan hebben we ook nog All Them Witches en Rival Sons maar na het belabberde optreden vorige keer ben ik er even op afgeknapt. En Green Lung van Alcatraz staat hier ook vaak aan. Boeken ze goed. Ik krijg hierdoor ook opeens zin om de vedettes van Deep Purple weer mee te pakken. Al wel 2 keer gezien maar veel meer kansen zullen er vermoedelijk niet meer volgen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.807
5.458
Er staat dit jaar echt een mooie lichting hardrock/ blues rock bands die ik graag wil zien. Heart, Uriah Heep, Graveyard en The Vintage Caravan. Dan hebben we ook nog All Them Witches en Rival Sons maar na het belabberde optreden vorige keer ben ik er even op afgeknapt. En Green Lung van Alcatraz staat hier ook vaak aan. Boeken ze goed. Ik krijg hierdoor ook opeens zin om de vedettes van Deep Purple weer mee te pakken. Al wel 2 keer gezien maar veel meer kansen zullen er vermoedelijk niet meer volgen.
Bedoel je met afgeknapt alleen Rival Sons, of ook All Them Witches?
Ik kende die laatste nog niet, maar begin ze wel aardig te waarderen.
Zou ze wel graag eens zien, al is het ook typisch zo'n band die voor mij in al het clashgeweld verloren gaat..
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.793
2.520
Bedoel je met afgeknapt alleen Rival Sons, of ook All Them Witches?
Ik kende die laatste nog niet, maar begin ze wel aardig te waarderen.
Zou ze wel graag eens zien, al is het ook typisch zo'n band die voor mij in al het clashgeweld verloren gaat..
Vgm enkel Rival Sons, want vond dat ook echt geen goed optreden, toen.
Keek er destijds echt naar uit, maar man... Hoe interesseloos kun je op 'n podium staan?
 
  • Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.463
11.441
Vgm enkel Rival Sons, want vond dat ook echt geen goed optreden, toen.
Keek er destijds echt naar uit, maar man... Hoe interesseloos kun je op 'n podium staan?
Ja inderdaad. Alleen Rival Sons. All Them Witches nog nooit gezien. Maar die show van Rival Sons was zo intens saai en ongeïnteresseerd dat ik nu niks meer anders kan horen met die band.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en jonasvh

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.470
724
ben niet zo bekend met Kamelot maar die werken wel veel met gastzangers toch, wellicht dat Melissa Bonny nog een nummertje mee doet met Kamelot als je geluk hebt ;)
Melissa doet een stuk of 4-5 nummers mee met de tour in het najaar. Ze was vorig jaar al met ze mee op tour, enkel als gastartiest. Ben wel benieuwd wie er nu mee zal doen op GMM. Zitten een paar vaste nummers in de setlist waar je een vrouwelijke vocalist bij moet doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Nightrage

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.807
5.458
Ja inderdaad. Alleen Rival Sons. All Them Witches nog nooit gezien. Maar die show van Rival Sons was zo intens saai en ongeïnteresseerd dat ik nu niks meer anders kan horen met die band.
Ja, dat herken ik ook wel.
Een 'slecht' optreden wat betreft geluids-/stemkwaliteit of techniek kan ik ergens nog wel vergeven, dat zijn vaak toch momentopnames.
Maar desinteresse vind ik veel kwalijker, dat kan ook mijn enthousiasme voor een band deels of volledig afbreken (voorbeeld: Seether op GMM18).

Net weer eens ATW opgezet, met name Diamond vind ik een heerlijk nummer, met die continu dreigende spanning:

 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken