Graspop Metal Meeting 2024

dvdh666

Campingartiest
30 mei 2023
54
170
Één keer gezien op Graspop, geluid was extreem slecht en vertrokken na 5 minuten. Ik geef ze wel een herkansing.
Het staat of breekt wel bij het geluid. Dat jaar was ik niet op graspop maar ik heb ze afgelopen jaar in de doornroosje gezien en ik was omver geblazen, het was ook erg goed gemixt
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Maar zit em daar ook niet de kneep. Door de Tool fans zijn waarschijnlijk de dag tickets er als een malle doorheen gevlogen. Maar de die hard Toolfan zal misschien niet op een heel metalweekend zitten te springen.
Ik begrijp je volgens mij niet helemaal?
Het feit dat die dagtickets er als een malle doorheen zijn gevlogen, vergroot toch de kans dat mensen die Tool willen zien eerder een combi kopen, of dat mensen die naar GMM willen (maar niet per se voor Tool) ook eerder op een combi zijn aangewezen?

Er zullen vast Tool-fans zijn die die andere 3 dagen gestolen kunnen worden, maar omdat ze naast een dagticket hebben gegrepen, toch voor een combi gaan, omdat dat relatief nog steeds veel gunstiger is dan de Ziggo Dome.

Daarnaast vermoed ik dat een groot deel van de Tool-fans al wat ouder en/of relatief hoogopgeleid is, en daarmee gemiddeld financieel wat beter bedeeld, waardoor de drempel om zo'n combi te pakken een stuk lager zal liggen.

Aldus mijn theorie, maar de combi's zijn dus blijkbaar nog niet dicht bij uitverkopen. ;)
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.095
8.214
Ik ging ervanuit dat iedereen wel zou begrijpen dat dat niet letterlijk was bedoeld. ;)

Maar relatief gezien is het ook eigenlijk spotgoedkoop, als je bedenkt wat je er allemaal extra bij 'krijgt'.

Ja, relatief gezien is een festival natuurlijk goedkoper. Maar dat werkt wel alleen als je veel bands live wil zien. Als je alleen maar Tool zou willen zien, dan ga je niet een heel festival meepakken. Maar er zijn uiteraard ook mensen met 50 concerten op jaarbasis, dan gaat het wel uitsparen om meer festivals en minder concerten te doen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.482
8.131
Ja, relatief gezien is een festival natuurlijk goedkoper. Maar dat werkt wel alleen als je veel bands live wil zien. Als je alleen maar Tool zou willen zien, dan ga je niet een heel festival meepakken. Maar er zijn uiteraard ook mensen met 50 concerten op jaarbasis, dan gaat het wel uitsparen om meer festivals en minder concerten te doen.
Ik denk als je een stuk of 2-3 bands per dag ziet dat je je geld er in principe al uit hebt
al maakt het natuurlijk ook uit hoe groot die bands zijn
Ik wil 4 van de 8 headliners wel zien meestal, met die 4 bands heb je de 300 euro er al wel uit
dit jaar zelfs wel met 3 headliners (tool en 2 andere)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Ja, relatief gezien is een festival natuurlijk goedkoper. Maar dat werkt wel alleen als je veel bands live wil zien. Als je alleen maar Tool zou willen zien, dan ga je niet een heel festival meepakken. Maar er zijn uiteraard ook mensen met 50 concerten op jaarbasis, dan gaat het wel uitsparen om meer festivals en minder concerten te doen.
Je kunt natuurlijk ook een combi kopen en alleen maar één of een halve dag gaan, maar eerlijk gezegd lijken me dat uitzonderingen. Waarom zou je niet een mooi uitje ervan maken?
Ik ben ervan overtuigd dat de meeste mensen echt nog wel de nodige bands op de affiche (her)kennen en zouden willen zien, en er nog een of meerdere dagen bij willen plakken.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.095
8.214
Ik denk als je een stuk of 2-3 bands per dag ziet dat je je geld er in principe al uit hebt
al maakt het natuurlijk ook uit hoe groot die bands zijn
Ik wil 4 van de 8 headliners wel zien meestal, met die 4 bands heb je de 300 euro er al wel uit
dit jaar zelfs wel met 3 headliners (tool en 2 andere)
Je kunt natuurlijk ook een combi kopen en alleen maar één of een halve dag gaan, maar eerlijk gezegd lijken me dat uitzonderingen. Waarom zou je niet een mooi uitje ervan maken?
Ik ben ervan overtuigd dat de meeste mensen echt nog wel de nodige bands op de affiche (her)kennen en zouden willen zien, en er nog een of meerdere dagen bij willen plakken.

Ja, ik bedoel vooral dat er ook genoeg mensen zijn die niet naar meer dan 10 concerten in een jaar gaan. Dan kan een festival wel relatief goedkoper zijn, maar is het uiteindelijk alsnog duurder dan wanneer je gewoon maar een handjevol concerten zou doen. Al mijn concerten van dit jaar bij elkaar opgeteld, zijn nog een flink stuk goedkoper dan een festival. Als ik de twee concerten zou inwisselen voor dag- en/of combitickets voor festivals waar ze staan, dan ben ik gewoon duurder uit.

Natuurlijk is mijn dagticket van vrijdag goedkoper dan de must sees als losse concerten, maar dat maakt pas echt uit als je ook echt zo veel naar concerten zou gaan. Voor de zaterdag en zondag ben ik duurder uit met een festivalticket dan met concert kaarten van bands waar ik voor naar een concert zou gaan.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.482
8.131
Al mijn concerten van dit jaar bij elkaar opgeteld, zijn nog een flink stuk goedkoper dan een festival.

Natuurlijk is mijn dagticket van vrijdag goedkoper dan de must sees als losse concerten
Je spreekt jezelf aardig tegen hier toch?
je concerten zijn dan toch goedkoper, omdat je naar die festivals gaat?
ik geef ook heel weinig uit aan concerten dit jaar, maar dat is vooral door graspop.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.095
8.214
Je spreekt jezelf aardig tegen hier toch?
je concerten zijn dan toch goedkoper, omdat je naar die festivals gaat?
ik geef ook heel weinig uit aan concerten dit jaar, maar dat is vooral door graspop.

Niet als het gaat om een combiticket kopen voor één band, waar het in eerste instantie om gaat.

Ik kan voor 125€ de zaterdag van Graspop doen, of voor 35€ Blind Guardian als concert. Kan je op een dag Graspop nog wel meer zien voor in verhouding minder, maar dan ben je toch uiteindelijk gewoon duurder uit. En natuurlijk is er wel meer leuks te zien op zo’n dag en uiteraard kan dat het waard zijn, maar het is wel duurder, tenzij je dus anders daadwerkelijk naar al die losse concerten zou gaan
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.567
3.275
Ik begrijp je volgens mij niet helemaal?
Het feit dat die dagtickets er als een malle doorheen zijn gevlogen, vergroot toch de kans dat mensen die Tool willen zien eerder een combi kopen, of dat mensen die naar GMM willen (maar niet per se voor Tool) ook eerder op een combi zijn aangewezen?

Er zullen vast Tool-fans zijn die die andere 3 dagen gestolen kunnen worden, maar omdat ze naast een dagticket hebben gegrepen, toch voor een combi gaan, omdat dat relatief nog steeds veel gunstiger is dan de Ziggo Dome.

Daarnaast vermoed ik dat een groot deel van de Tool-fans al wat ouder en/of relatief hoogopgeleid is, en daarmee gemiddeld financieel wat beter bedeeld, waardoor de drempel om zo'n combi te pakken een stuk lager zal liggen.

Aldus mijn theorie, maar de combi's zijn dus blijkbaar nog niet dicht bij uitverkopen. ;)
Mijn gevoel, is ook echt een gevoel is dat de Fans van Tool vooral de dag-tickets van de donderdag hebben doen uitverkopen. Daar pakken ze voor minder geld als een los concert al een hele dag voor mee.
En ze hoeven niet perse te zitten.
Ik heb het idee dat die mensen niet echt zitten te springen om een heel weekend.
In mijn beleving pakken ze de donderdag al mee als bonus. Maar nogmaals, dat is mijn gevoel.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.534
6.443
Hoop wel dat ze niet te veel diva allures gaan hebben en zagen over mensen die filmen oid :poop:
Ik hoop vooral dat mensen gewoon niet teveel gaan filmen. Maar gelukkig valt dat meestal wel mee op Graspop. En anders zijn ze zich er vast bewust van dat ze op een festival de boel niet kunnen controleren zoals ze bij hun zaalshows doen. Ze staan vaker op festivals, ze weten hoe het werkt. Maar het zou chill zijn als iedereen het concert gewoon met hun eigen ogen kan bekijken, in plaats van via het telefoonscherm van de persoon voor je…
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Mijn gevoel, is ook echt een gevoel is dat de Fans van Tool vooral de dag-tickets van de donderdag hebben doen uitverkopen. Daar pakken ze voor minder geld als een los concert al een hele dag voor mee.
En ze hoeven niet perse te zitten.
Ik heb het idee dat die mensen niet echt zitten te springen om een heel weekend.
In mijn beleving pakken ze de donderdag al mee als bonus. Maar nogmaals, dat is mijn gevoel.
Ah ok, dat is ook min of meer wat ik zei/bedoelde.
Overduidelijk is de donderdag zo snel uitverkocht door Tool-fans, daar zal niemand raar van opkijken.
Heel logische keuze ook tussen zitten in de Ziggo Dome, en vrijelijk over een festivalweide lopen en allerlei interessante bands bekijken, langzaam opbouwend naar het optreden van Tool, en dat voor een lagere prijs.

Maar er zal na het uitverkopen van de donderdagtickets vast nog veel meer vraag zijn naar het optreden van Tool op GMM, en dan kom je op een combi uit.
En ook al is die een flink stuk duurder dan een dagticket, kan dat nog een zeer interessante optie zijn voor velen, zelfs als men niet de volle 4 dagen gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Gebruikers die dit onderwerp bekijken