Nou, ik zou natuurlijk ook niet voor alles wat ik op GMM of andere festivals wil zien concertkaartjes kopen.Maar dan ga je er ook vanuit dat je voor alles dat je wil zien ook echt concert kaartjes gaat halen. Als je dat letterlijk doet, dan is het festival goedkoper, maar als ik zondag niet ga en in plaats daarvan Scorpions en Extreme in de Ziggo doe, dan is dat goedkoper. Waar ik dan geluk heb dat de en het voorprogramma van de ander is uiteraard.
Denk niet dat je er vanuit moet gaan dat iedereen die naar live muziek gaat, ook automatisch een heel leger aan tickets heeft liggen per jaar
Dat zou niet alleen heel duur maar eigenlijk ook praktisch onmogelijk agenda-technisch..
Maar dat is dus juist ook het mooiste aan festivals, dat dat niet hoeft.
Je ziet enkele van je favoriete bands, en ontdekt nieuwe favoriete bands. En passant pik je ook nog wat bandjes mee die je anders nooit zou gaan zien.
Maar vanzelfsprekend werkt dat alleen als je ook daadwerkelijk meerdere bands per dag wil zien.
Voor mij loopt vrijwel iedere festivaldag op GMM of Alcatraz wel op tot 10-20 bands die ik wil zien, waarvan 5-10 must-sees, dus ik haal mijn geld er dubbel en dik uit.
Toch denk ik dat ook iemand met een wat minder brede smaak financieel veel beter af is op een festival als GMM. Ook jij zult vast voor iedere dag wel minimaal 2 bands kunnen noemen die je graag zou zien, toch? Dan heb je met die 8 bands volgens mij je combi-ticket er al uit, de rest is dan bonus.
Natuurlijk heb ik wel wat makkelijker praten, aangezien wij als 40+ tweeverdieners zonder kinderen niet echt hoeven te kiezen tussen diverse festivals en concerten.
Maar jij bedoelt dus eigenlijk te zeggen dat als je niet naar GMM zou gaan, je niet eerdergenoemde 8 bands los zou bezoeken, maar uit die 8 weer een keuze zou willen/moeten maken?
In dat geval snap ik je standpunt, hoewel dat met alle respect niet heel erg representatief voor de gemiddelde GMM-bezoeker zal zijn.