Graspop Metal Meeting 2024

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.183
Je doet het voor iedereen, maar je weet al dat het je niet de populariteitsprijs gaat opleveren. Het soort "corrigerende" reacties waar jij zo fel op tegen lijkt te zijn, kan juist meestal op veel bijval rekenen. Dat lijkt mij een teken dat de meeste mensen geen zin hebben in jouw beeld van wat het beste is voor iedereen.
Al meerdere keren gezegd dat ik niet tegen corrigerende reacties ben, integendeel, ik spoor ze juist volledig aan.
Ik benoem echter alleen dat ze inconsequent worden toegepast.
Zo gaat het nu nota bene alweer een volledige pagina over schoenen, en daar hoor ik dan weer niemand over, behalve @Piet, maar op veel bijval hoeft hij blijkbaar niet te rekenen..

Dus bij deze een corrigerende reactie (voordat we het zometeen ook over sokken en onderbroeken gaan hebben):
Deze schoenen-discussie past veel beter in bv. de H&M chat of een ander algemeen topic.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.301
3.901
Al meerdere keren gezegd dat ik niet tegen corrigerende reacties ben, integendeel, ik spoor ze juist volledig aan.
Ik benoem echter alleen dat ze inconsequent worden toegepast.
Zo gaat het nu nota bene alweer een volledige pagina over schoenen, en daar hoor ik dan weer niemand over, behalve @Piet, maar op veel bijval hoeft hij blijkbaar niet te rekenen..

Dus bij deze een corrigerende reactie (voordat we het zometeen ook over sokken en onderbroeken gaan hebben):
Deze schoenen-discussie past veel beter in bv. de H&M chat of een ander algemeen topic.
Ik kreeg al wat déjà vu gevoelens bij de schoenen berichten. Goed dat de Metal-jurist sjeng dit ook heeft opgevangen 😉.

Heeft iemand btw tips qua parkeren? De website meldt hier nog niks over. Blijf twijfelen tussen een nachtje camping of toch terugrijden (45 minuten). Als ik midden in de nacht nog een uur moet lopen naar mijn auto dan prefereer ik toch een nacht in de tent.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.781
7.619
Ik kreeg al wat déjà vu gevoelens bij de schoenen berichten. Goed dat de Metal-jurist sjeng dit ook heeft opgevangen 😉.

Heeft iemand btw tips qua parkeren? De website meldt hier nog niks over. Blijf twijfelen tussen een nachtje camping of toch terugrijden (45 minuten). Als ik midden in de nacht nog een uur moet lopen naar mijn auto dan prefereer ik toch een nacht in de tent.

Parkeren is voor mij altijd gelukt op P1 of P2 en dan is het misschien 15 minuutjes lopen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Jeroen

Campingartiest
9 feb 2015
95
84
Ik neem altijd 2 paar schoenen mee, Dr Martens en een lichte sportschoen. (En nog een paar slippers dat ik alleen gebruik als ik midden in de nacht naar de wc moet). Met de temperaturen de afgelopen jaren gaat mn voorkeur naar de sportschoen, maar ik vind kunnen afwisselen eigenlijk ook wel fijn
ik ook, al moet ik zeggen dat ik de laatste (tiefushete) Graspop mijn docs gauw heb ingeruild voor sneakers, en die zelfs op de dag zelfs af en toe uit deed.. dan maar barefoot.. Sneakers hebben wel mijn voorkeur.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.225
10.657
Wel weer genoeg over schoenen gehad nu denk ik? De Linda heeft ook een mooi forum om over kleding te kunnen praten.

On topic. De beste manier om een nieuwe werkweek te starten is met een hartverscheurend mooi nummer. In dit geval Equus van het nieuwe album van Ne Obliviscaris. Op dit album staan een aantal pareltjes maar deze is voor mij de uitschieter. Live ook ontroerend mooi. Dit nummer gaat over de verschrikkelijke bosbranden in Australië van enkele jaren geleden waarbij naar schatting een miljard dieren het leven hebben gelaten. Dit nummer is hun gedenkteken. Met name in de laatste paar minuten van het nummer hoor je de pijn en het verdriet. Sluit je ogen en laat je meevoeren door dit nummer.

 

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
165
182
Al meerdere keren gezegd dat ik niet tegen corrigerende reacties ben, integendeel, ik spoor ze juist volledig aan.
Ik benoem echter alleen dat ze inconsequent worden toegepast.
Zo gaat het nu nota bene alweer een volledige pagina over schoenen, en daar hoor ik dan weer niemand over, behalve @Piet, maar op veel bijval hoeft hij blijkbaar niet te rekenen..

Dus bij deze een corrigerende reactie (voordat we het zometeen ook over sokken en onderbroeken gaan hebben):
Deze schoenen-discussie past veel beter in bv. de H&M chat of een ander algemeen topic.
Met wat geluk lezen de mensen van Graspop mee en denken ze: tis discussie op het forum, we moeten iets doen voor de sfeer! En droppen ze den overschot aan namen 😄
 

ReasonsRemeain

Campingartiest
18 okt 2022
82
162
Iets anders :)...

Durft iemand iets te stellen over van wanneer de Skullies in de voorverkoop gaan?
Kan er vooralsnog niets van vinden, of zoek ik met mijn neus?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.781
7.619
Iets anders :)...

Durft iemand iets te stellen over van wanneer de Skullies in de voorverkoop gaan?
Kan er vooralsnog niets van vinden, of zoek ik met mijn neus?

Ik dacht dat men hier een keer had bericht dat dat nu rechtstreeks via Graspop zou kunnen gaan in plaats van via Ticketmaster, dus dat kan in theorie eigenlijk op elk moment gebeuren.

Lijkt me logisch om dat bijvoorbeeld te combineren bij de laatste groep namen
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
707
645
Iets anders :)...

Durft iemand iets te stellen over van wanneer de Skullies in de voorverkoop gaan?
Kan er vooralsnog niets van vinden, of zoek ik met mijn neus?
Dit staat op hun ticketpagina: "Vanaf dit jaar maken we niet langer gebruik van muntenvouchers voor de aanschaf van Skullies. De aankoop van Skullies zal rechtstreeks via je onlineaccount verlopen. De voorverkoop start binnenkort. Meer info volgt snel."

De pagina van vorig jaar is offline.
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
168
206
wat ga de prijs zijn voor een skullie? ik vermoed wel terug wat duurder dan vorige jaar.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.225
10.657
Is er iemand hier wel lyrisch enthousiast over Polyphia? Ik werd erg blij van de aankondiging want het is een band die ik al langer wilde leren kennen. En aangezien ik instrumentale rock/metal goed kan waarderen leek me dit wel wat. Maar ik word eigenlijk echt niet warm van hun nummers. Het klinkt me te kunstmatig, te bedacht, te weinig emotie. Misschien dat het live wel kan overtuigen maar ze zijn voor mij inmiddels geen must see meer.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
wat ga de prijs zijn voor een skullie? ik vermoed wel terug wat duurder dan vorige jaar.
Op Werchter kost 1 coin €3,50. Ik verwacht dat een skullie even duur is.

Da’s dezelfde prijs als vorig jaar dacht ik?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Is er iemand hier wel lyrisch enthousiast over Polyphia? Ik werd erg blij van de aankondiging want het is een band die ik al langer wilde leren kennen. En aangezien ik instrumentale rock/metal goed kan waarderen leek me dit wel wat. Maar ik word eigenlijk echt niet warm van hun nummers. Het klinkt me te kunstmatig, te bedacht, te weinig emotie. Misschien dat het live wel kan overtuigen maar ze zijn voor mij inmiddels geen must see meer.
Beetje hetzelfde gevoel. Even kijken waarmee ze clashen, maar ik denk dat ik ze skip.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
Is er iemand hier wel lyrisch enthousiast over Polyphia? Ik werd erg blij van de aankondiging want het is een band die ik al langer wilde leren kennen. En aangezien ik instrumentale rock/metal goed kan waarderen leek me dit wel wat. Maar ik word eigenlijk echt niet warm van hun nummers. Het klinkt me te kunstmatig, te bedacht, te weinig emotie. Misschien dat het live wel kan overtuigen maar ze zijn voor mij inmiddels geen must see meer.
Ik word er niet heel warm van. Tevens vind ik het ook geen festivalband, zo'n band moet je in een zaal zetten, gezien hier toch enkel fans op af komen.
De gemiddelde Graspop ganger gaat niet denken
"Oh, laat ik maar even naar Polyphia gaan" als ze deze niet kennen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Is er iemand hier wel lyrisch enthousiast over Polyphia? Ik werd erg blij van de aankondiging want het is een band die ik al langer wilde leren kennen. En aangezien ik instrumentale rock/metal goed kan waarderen leek me dit wel wat. Maar ik word eigenlijk echt niet warm van hun nummers. Het klinkt me te kunstmatig, te bedacht, te weinig emotie. Misschien dat het live wel kan overtuigen maar ze zijn voor mij inmiddels geen must see meer.
mijn ding is het ook niet, maar vind het wel tof dat ze wat experimenteren met logo bands (vooral op de donderdag en vrijdag)
geloof dat er wel aardig wat enthousiaste geluiden waren bij de aankondiging, dus hopelijk zijn er alsnog genoeg mensen die er wel zin in hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias en Joslittel

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
Is er iemand hier wel lyrisch enthousiast over Polyphia? Ik werd erg blij van de aankondiging want het is een band die ik al langer wilde leren kennen. En aangezien ik instrumentale rock/metal goed kan waarderen leek me dit wel wat. Maar ik word eigenlijk echt niet warm van hun nummers. Het klinkt me te kunstmatig, te bedacht, te weinig emotie. Misschien dat het live wel kan overtuigen maar ze zijn voor mij inmiddels geen must see meer.
Ook niet enthousiast. Eerlijk gezegd kende ik ze niet, maar omdat ze als logoband werden aangekondigd en omdat het met enthousiasme werd ontvangen, toch maar gaan luisteren. Maar het pakt me niet, dus sla ze over denk ik. Lijkt me trouwens wel een typische Marquee band, denk niet dat het op de main beter over gaat komen?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.225
10.657
Ook niet enthousiast. Eerlijk gezegd kende ik ze niet, maar omdat ze als logoband werden aangekondigd en omdat het met enthousiasme werd ontvangen, toch maar gaan luisteren. Maar het pakt me niet, dus sla ze over denk ik. Lijkt me trouwens wel een typische Marquee band, denk niet dat het op de main beter over gaat komen?
Dank voor alle antwoorden! Het lijkt me absoluut een tentband. Waarbij de Metal Dome eigenlijk nog beter zou zijn. Het is een band voor een niche publiek en dat komt het best tot zijn recht met zijn eigen kleine feestje. Maar gezien de grootte op de poster zal het wel een hoge spot in de Marque worden. Mainstage kan ik me absoluut niet voorstellen.

Ben er overigens niet mee eens dat dit geen festivalband zou zijn. Juist dit soort (net wat andere) boekingen geven het affiche wat extra kleur. Dit is helaas niet de beste keuze maar bands als Russian Circles of And So I Watch You From Afar zie ik ook echt werken op Graspop met een late spot in de Metal Dome.
 

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
114
230
Ik word er niet heel warm van. Tevens vind ik het ook geen festivalband, zo'n band moet je in een zaal zetten, gezien hier toch enkel fans op af komen.
De gemiddelde Graspop ganger gaat niet denken
"Oh, laat ik maar even naar Polyphia gaan" als ze deze niet kennen.
Volledig oneens, een instrumentale band is juist tof als je de muziek niet kent, je kan gewoon bij het mainstage gaan staan of zitten en genieten.
Dit is juist een band waarvoor ik niet zo snel naar een zaal zou gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken