Graspop Metal Meeting 2024

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Nou, gezien meerderen het doen, hier ook mijn must sees

Donderdag
Must See: Tool, Alice Cooper, Brothers of Metal
Interessant: Textures, Comeback Kid, Polyphia, Bury Tomorrow, Bleed From Within, Counterparts, Doro, Erra

Vrijdag:
Must See: Electric Callboy, Pendulum
Interessant: Tarja, Bruce Dickinson, Biohazard, Nile, Silverstein, Dying Fetus, Corrision of Conformity, High on Fire, Vintage Caravan, Acacia Strain, Dynazty, Brand of Sacrifice

Zaterdag:
Must See: BMTH, Kamelot, Ice Nine Kills, Blind Guardian
Interessant: A7X, While She Sleeps, Steel Panther, Rotting Christ, Brutus, Pain, DeathByRomy

Zondag:
Must See: Machine Head, Deep Purple, Body Count
Interessant: Corey Taylor, Extreme, Black Stone Cherry, Thy Art Is Murder, Igorrr, Slaughter To Prevail, Dark Funeral, Black Dahlia Murder, Ihsahn, Monuments, Malevolence, Wargasm, Make Them Suffer, Future Palace

In andere woorden, zoals elk jaar gaat het echt kiezen worden wat ik wil zien! Graspop Clash Meeting word het weer
 

Dovytn

Randprogramma
9 dec 2022
153
353
Mijn voorlopig lijstje, enkele bands ken ik niet dus heb ik ook nog niet opgenomen in de lijst.

Het valt me wel op dat er amper punk te bespeuren is op de affiche


image.png
 

madeira

Campingartiest
22 dec 2022
93
261
Ik probeer niet teveel bands per dag in te plannen, en hoef ook niet persé alles van begin tot einde te zien. Wil ook tijd om ook rustig want rond te hossen, eten & drinken, babbeltje slaan, bezoekje Classic Rock café, etc...

Staan momenteel op 't lijstje:

DON
: Tool, Megadeth, Asinhell, Alice Cooper, Kvelertak, As Them Witches, Bleed From Within, Night Verses

VRIJ: Priest, EC, Pendulum, Biohazard, Graveyard, Fu Manchu, High On Fire, The Vintage Caravan

ZAT
: BMTH, A7X, Steel Panther, While She Sleeps, Blind Guardian, Rotting Christ, Brutus

ZON: Machine Head, Deep Purple, Body Count, Corey Taylor, Emperor, Slaughter To Prevail, Karnivool
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

thesummoning

Campingartiest
18 jun 2019
63
184
Met die bevestigingen kan ik alweer verder. Blind Guardian was erg lang geleden, dat is mooi. Al wat Black Metal ook , is altijd welkom. Daar zou Afsky zeker ook nog een plaatsje verdienen, live zijn die formidabel.

Sinds vorig jaar ben ik me dus wat ook in de -core aan het smijten. Deathcore is wel mijn ding, maar BMTH bevalt me ook wel. Nu wat aan het luisteren naar Bleed from Within, vind ik ook wel goed.
==> Tips van liefhebbers van de -core genres zeker welkom. (Zoals al eerder geschreven: Lorna Shore en Heriot vond ik héél goed vorig jaar).

Ik hoop nog op zeker Zeal & Ardor en Amenra. Dan is de affiche in elk geval al top. Moest Mercyful Fate daar dan ook nog kunnen bijkomen en Wardruna en Hammerfall...
Er mag zeker nog wat goede Folkmetal bij ook. Arkona, Alkonost... Saltatio Mortis die hun afwezigheid goedmaakt of iets kleins maar goeds zoals Sorcières.
En Doom metal ontbreekt ook nog.
Van de bands die in het verleden erop stonden maar nog niet geweest zijn hoop ik vooral op Our Survival depends on us
 
  • Leuk
Waarderingen: dennis87 en MarcoReusel

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
984
1.069
Voor mij te weinig, maar komt mss doordat ik toch wel een een paar ervan op Alcatraz afgelopen zomer heb gezien, bleed from within, bury tomorrow, electric callboy, biohazard, brutus. While she sleeps dan in de AB, bmth in antwerpen, babymetal support van Sabaton.
Als je een paar jaar festivals doet, dan kom je gewoon heel vaak dezelfde bands tegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
321
803
Met die bevestigingen kan ik alweer verder. Blind Guardian was erg lang geleden, dat is mooi. Al wat Black Metal ook , is altijd welkom. Daar zou Afsky zeker ook nog een plaatsje verdienen, live zijn die formidabel.

Sinds vorig jaar ben ik me dus wat ook in de -core aan het smijten. Deathcore is wel mijn ding, maar BMTH bevalt me ook wel. Nu wat aan het luisteren naar Bleed from Within, vind ik ook wel goed.
==> Tips van liefhebbers van de -core genres zeker welkom. (Zoals al eerder geschreven: Lorna Shore en Heriot vond ik héél goed vorig jaar).

Ik hoop nog op zeker Zeal & Ardor en Amenra. Dan is de affiche in elk geval al top. Moest Mercyful Fate daar dan ook nog kunnen bijkomen en Wardruna en Hammerfall...
Er mag zeker nog wat goede Folkmetal bij ook. Arkona, Alkonost... Saltatio Mortis die hun afwezigheid goedmaakt of iets kleins maar goeds zoals Sorcières.
En Doom metal ontbreekt ook nog.
Van de bands die in het verleden erop stonden maar nog niet geweest zijn hoop ik vooral op Our Survival depends on us
Brand of Sacrifice is een hele toffe deathcore band. Zeker de moeite waard om eens te checken.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Dat was mij inderdaad ook al opgevallen. Hopelijk komen er nog een paar punk-band announcements. Pennywise, NOFX, etc.
Had op z'n minst Bad Religion wel weer verwacht.
Week erna op Jera, en vorige passage een aantal jaren geleden toch een mooie Mainstage plek!
NOFX is denk ik tijdens GMM alweer terug in Amerika gezien ze eind juni daar weer shows hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

dennis87

Playlistbediener
26 sep 2019
18
64
Met die bevestigingen kan ik alweer verder. Blind Guardian was erg lang geleden, dat is mooi. Al wat Black Metal ook , is altijd welkom. Daar zou Afsky zeker ook nog een plaatsje verdienen, live zijn die formidabel.

Sinds vorig jaar ben ik me dus wat ook in de -core aan het smijten. Deathcore is wel mijn ding, maar BMTH bevalt me ook wel. Nu wat aan het luisteren naar Bleed from Within, vind ik ook wel goed.
==> Tips van liefhebbers van de -core genres zeker welkom. (Zoals al eerder geschreven: Lorna Shore en Heriot vond ik héél goed vorig jaar).

Ik hoop nog op zeker Zeal & Ardor en Amenra. Dan is de affiche in elk geval al top. Moest Mercyful Fate daar dan ook nog kunnen bijkomen en Wardruna en Hammerfall...
Er mag zeker nog wat goede Folkmetal bij ook. Arkona, Alkonost... Saltatio Mortis die hun afwezigheid goedmaakt of iets kleins maar goeds zoals Sorcières.
En Doom metal ontbreekt ook nog.
Van de bands die in het verleden erop stonden maar nog niet geweest zijn hoop ik vooral op Our Survival depends on us
Kwa metalcore zou ik je zeker Bury tomorrow ,Ice nine kills, While she sleeps en Fit for a king aanraden.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Curious. The saturday part of the poster still seems to be very light on big names. Really looking forward to BMTH and A7X but I'm guessing the sub-headliners are yet to be announced?

Some of these would be cool:
Mudvayne, Bad Omens, Limp Bizkit, Falling In Reverse (unrealistic, I know), Sum 41.

Plus, I've noticed that Amenra are playing a show in Belgium next month - I hope they'll be added afterwards, maybe alongside Dimmu Borgir, Autopsy or Agalloch (again, unlikely).
Ik zie alle logobands buiten de headliners als subheadliners.
Daarvan zijn er nu :
  • do.: 5
  • vr.: 5
  • za.: 2
  • zo.: 7
Op de posters van de afgelopen 2 jaar stonden er telkens tussen de 6 en 8 logobands (inclusief headliners) per dag.
Er zullen dus ongetwijfeld nog meerdere subheadliners bijkomen (4-6 voor de zondag, 1-3 voor de donderdag en de vrijdag, mogelijk nog 1 voor de zondag).

Dat zullen nog wel aardig mooie/grote namen zijn, gezien het feit dat namen als Biohazard, Tarja, Kamelot, Steel Panther, Blind Guardian, Thy Art Is Murder allen niet met logo op de poster staan.

Zeker voor Blind Guardian is dat toch opvallend, gezien de status van die band, zeker in Duitsland uiteraard.

Kamelot had toch ook best met logo erop gemogen, lijkt me? Behoort eveneens tot de absolute top in het power/symphonic wereldje (maar ja, het is inmiddels wel duidelijk dat die genres op GMM structureel ondervertegenwoordigd zijn).
Fantastische boeking wel, stonden volgens mij toch lange tijd niet/nauwelijks op festivals?
 

MarcoReusel

Dagopener
29 okt 2022
518
917
Of ik de 10 bands gaat halen zal d'r om spannen.
Heel blij met tool , dying fetus , rotting christ , fit for a king en slaughter to prevail.
Bruce solo , megadeth en ook deep purple was te verwachten, had van mij niet gehoeven. Maarja ieder wat wils.
Ondertussen wat onbekende namen aan het luisteren , kom wel goed denk.
#vandaag
#gmm24
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken