Graspop Metal Meeting 2024

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
165
182
Die Metal Moose bar XXL in het sportpaleis was ook maar een éénmalig iets.
Ergens wel jammer, want er zit/zat wel potentie in. Zet daar wat covergroepen, maar evengoed een Bizkit Park, Alestorm, NanowaR of Steel, ... en je hebt echt een dik feest in en totaal andere setting.
Kon toen niet maar had ook gehoopt dat dit terugkwam. Een beetje the rock circus maar dan meer hoempapametal 😄
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Hey allen! Eerste post hier na enkele weken rondkijken op dit forum! En ik heb gemerkt dat er graag lijst worden gemaakt! Ben aan de slag gegaan en heb een rangorde gemaakt van de maandelijkse streams op spotify!

-Bmth 13.7mil
-Scorpions 12.9mil
-Ax7 10.1mil
-Deep purple 6.3mil
-Alice Cooper 5.5mil
-Megadeth 5.1mil
-Judas priest 5mil
-Extreme 5mil
-Tool 4.2mil
Leuk gedaan en zegt wel iets, maar tegelijk ook niets. Extreme bijvoorbeeld heeft idd 5 mio streams per maand, maar als je ziet dat die zuigplek van een "More Than Words" 600 mio streams heeft, dan weet je wel direct hoe dit komt. Hun tweede meest beluisterde nummer heeft 37 mio streams en heet... "More Than Words - remix" :D Ik zou niet zo ver gaan om ze een 'one trick pony' te gaan noemen, maar ze ruiken wel naar pony...

Ik zie dat Scorpions hun "Wind Of Change" (650 mio), "Rock You Like a Hurricane" (500 mio), "Send Me An Angel" (200 mio) en "Still Loving You" (2 keer, 313 mio en 125 mio) hun ook wel makkelijk naar die 12 mio streams katapulteren. Maar goed, bij Scorpions is het tenminste verdeeld over meerdere songs. Verbaast me niet dat de band zo hoog staat in de streaminglijst.

Toch zou ik ze graag eens "Holiday", "Yellow Raven", "Always Somewhere" of het magistrale "Sails of Charon" zien spelen. Hopen mag he?
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
383
868
Die Metal Moose bar XXL in het sportpaleis was ook maar een éénmalig iets.
Ergens wel jammer, want er zit/zat wel potentie in. Zet daar wat covergroepen, maar evengoed een Bizkit Park, Alestorm, NanowaR of Steel, ... en je hebt echt een dik feest in en totaal andere setting.
Ik ben toen ook geweest, was zeker wel leuk en iets totaal anders. Maar dan zie ik het ze liever weer ergens in de winter organiseren en het een apart event houden met een paar leuke namen. Het hutje op de wei mag zeker nog wel maar dan gelijk toen in 2022. Maar het feestje in het sportpaleis was zeker geslaagd toen (wat ik me nog herriner)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lars.

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.461
6.200
Niet mijn reactie, maar hij heeft een punt. Voor de ene is het het waard, voor de ander niet.
Bekijk bijlage 7086
Ja prima toch? Je hoeft geen ticket te kopen heh 😅

En er moeten nog een goeie 40 namen bij komen, aan de aantallen logo bands op sommige dagen te zien nog best wat (middel)grote namen ook, dus ik zou deze persoon vooral willen aanraden het eindoordeel nog even uit te stellen tot het hele plaatje bekend is.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
899
996
Ja ok.
Als je het geld niet kan of wil leggen dan ga je niet he.

150 euro aan camping, 250 aan eten + ontbijt... dat lijkt me wel zeer veel terwijl 150 aan drank dan weer wat aan de lage kant lijkt.
Als je een tent koopt, lig je al snel aan 150 euro. Parking had hij er nog niet bijgerekend.
Begrijp dat het voor mensen krap begint te worden.
Vind dat er wel een discussie mag gevoerd worden hierover.
Wij zouden met zn tweetjes 1600+ kwijt zijn, wel met accomodatie, anders ben ik na 1 dag brak. Voor dit geld kan ik wel wat kleinere festivals doen. Ja, de grote bands en headliners heb je dan wel niet.
 

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Ik zie alle logobands buiten de headliners als subheadliners.
Daarvan zijn er nu :
  • do.: 5
  • vr.: 5
  • za.: 2
  • zo.: 7
Op de posters van de afgelopen 2 jaar stonden er telkens tussen de 6 en 8 logobands (inclusief headliners) per dag.
Er zullen dus ongetwijfeld nog meerdere subheadliners bijkomen (4-6 voor de zondag, 1-3 voor de donderdag en de vrijdag, mogelijk nog 1 voor de zondag).

Dat zullen nog wel aardig mooie/grote namen zijn, gezien het feit dat namen als Biohazard, Tarja, Kamelot, Steel Panther, Blind Guardian, Thy Art Is Murder allen niet met logo op de poster staan.

Zeker voor Blind Guardian is dat toch opvallend, gezien de status van die band, zeker in Duitsland uiteraard.

Kamelot had toch ook best met logo erop gemogen, lijkt me? Behoort eveneens tot de absolute top in het power/symphonic wereldje (maar ja, het is inmiddels wel duidelijk dat die genres op GMM structureel ondervertegenwoordigd zijn).
Fantastische boeking wel, stonden volgens mij toch lange tijd niet/nauwelijks op festivals?

Het viel me ook op dat er voor de zaterdag alleen de headliners bekend zijn geworden en (althans niet op de poster) geen sub-headliners.
Toch best benieuwd wat voor acts boven deze namen op zaterdag kunnen staan.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
485
1.539
Niet mijn reactie, maar hij heeft een punt. Voor de ene is het het waard, voor de ander niet.
Bekijk bijlage 7086
Als je een tent koopt, lig je al snel aan 150 euro. Parking had hij er nog niet bijgerekend.
Begrijp dat het voor mensen krap begint te worden.
Het is prijzig en het is subjectief of je Graspop je centen waard vindt, maar dit is wel overdreven en toont weinig eigen verantwoordelijkheid om het kostenplaatje zo laag mogelijk te houden.
- Een tent kan je opnieuw gebruiken, dus om een bedrag van €150 mee te rekenen voor een weekend Graspop is niet fair.
- Als je op camping Boneyard overnacht kost de parking €15 voor het gehele weekend en je kan dat bedrag verdelen over je medereizigers.
- Als 4 dagen ontbijten je €100 kost dan heb je dat zelf in de hand. Persoonlijk regel ik ontbijt en lunch tevoren (ik neem het van huis mee de camping op) en ben ik nog geen €100 kwijt voor het gehele weekend. Dan hoef ik enkel nog tussendoor en voor het avondeten wat te kopen op het terrein zelf.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.679
3.399
Vind dat er wel een discussie mag gevoerd worden hierover.
Wat voor discussie valt daarover te voeren?
Iedereen maakt toch gewoon voor zichzelf de berekening wat zo'n weekendfestival kost (wat voor iedereen anders is want de ene slaapt gewoon op de boneyard en de ander huurt een huisje / iemand die eten meeneemt op de camping of altijd op het terrein eet / vooral water drinkt of 25 pinten per dag / ...) en op basis van de totaalsom maak je de evenwichtsoefening of je dit jaar de line-up / sfeer / gezelschap en alles wat erbij hoort dat budget waard vindt of niet.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
899
996
Wat voor discussie valt daarover te voeren?
Was benieuwd hoe jullie tegenover zijn stellingen stonden, mag toch?
Waar ligt de grens. Dit jaar opnieuw een prijsstijging, waar eindigt het. Vorig jaar ook parking betalend. En ja ik begrijp goed dat kosten gestegen zijn en dergelijke.
Maar mag toch over gepraat worden, niet? Of moeten we alles maar goed vinden en zomaar betalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MeisterV27

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.679
3.399
Was benieuwd hoe jullie tegenover zijn stellingen stonden, mag toch?
Waar ligt de grens. Dit jaar opnieuw een prijsstijging, waar eindigt het. Vorig jaar ook parking betalend. En ja ik begrijp goed dat kosten gestegen zijn en dergelijke.
Maar mag toch over gepraat worden, niet? Of moeten we alles maar goed vinden en zomaar betalen.
Nee, je moet niet alles zomaar goed vinden en betalen, maar er valt toch helemaal geen algemene grens te stellen.
Ieder zijn uitgavepatroon en budget is anders, net als dat ieder zijn argumenten om het wel of niet te willen betalen anders zijn, dus dat is naar mijn gevoel gewoon een individuele afweging die elke persoon elk jaar opnieuw voor zichzelf maakt.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
899
996
Nee, je moet niet alles zomaar goed vinden en betalen, maar er valt toch helemaal geen algemene grens te stellen.
Ieder zijn uitgavepatroon en budget is anders, net als dat ieder zijn argumenten om het wel of niet te willen betalen anders zijn, dus dat is naar mijn gevoel gewoon een individuele afweging die elke persoon elk jaar opnieuw voor zichzelf maakt.
Klopt zeker en vast.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
550
737
Was benieuwd hoe jullie tegenover zijn stellingen stonden, mag toch?
Waar ligt de grens. Dit jaar opnieuw een prijsstijging, waar eindigt het. Vorig jaar ook parking betalend. En ja ik begrijp goed dat kosten gestegen zijn en dergelijke.
Maar mag toch over gepraat worden, niet? Of moeten we alles maar goed vinden en zomaar betalen.
Ik stelde die vraag ook een tijdje geleden. Enorm interessante discussie.
Stel de pinten worden 5 euro in x aantal jaar, dan gaan de inkomsten voor GMM toch ooit zakken als minder en minder mensen die gaan blijven kopen t.ov. water/camping. Laat staan de beleving voor sommigen.
Ik hoop persoonlijk dat deze op 3,5 blijven maximum, maar ik vrees ervoor.
Combi tickets vind ik 1000% rechtvaardig.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.304
7.668
Was benieuwd hoe jullie tegenover zijn stellingen stonden, mag toch?
Waar ligt de grens. Dit jaar opnieuw een prijsstijging, waar eindigt het. Vorig jaar ook parking betalend. En ja ik begrijp goed dat kosten gestegen zijn en dergelijke.
Maar mag toch over gepraat worden, niet? Of moeten we alles maar goed vinden en zomaar betalen.
prijs stijgingen gaan niet stoppen zolang er infatie is
in tijden van deflatie misschien
festivals zijn inderdaad duur, vooral als je niet op de boneyard wilt staan komen er veel kosten bij kijken

mijn mening is dat het het geld zeker waard is want losse concerten zijn zo veel duurder
de 3 headliners die ik graag wil zien zijn Tool, BMTH en Avenged Sevenfold. Daarnaast natuurlijk nog stuk of 30 andere bands waarschijnlijk. Als ik van die drie eerdergenoemde bands een los concert zou bezoeken dan ben ik ongeveer even veel geld kwijt als een combi ticket.
Verder betekent een concert vaak ook dat je vervoerskosten moet betalen, parkeerkosten, buiten de deur eten, en wellicht zelfs een hotelovernachting afhankelijk van waar je woont.

ik denk oprecht als je ieder jaar graspop of alcatraz of beiden zou doen, dat dat de goedkoopste manier is om uiteindelijk alle bekende metalbands te zien die je wilt zien
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
715
646
Niet mijn reactie, maar hij heeft een punt. Voor de ene is het het waard, voor de ander niet.
Bekijk bijlage 7086
Die 150€ drank is toch per dag?

Maar als je naar een festival gaat kan je ook met je eigen spullen gaan, das al geld bespaard en een goed ontbijt heb je buiten voor veel minder.

Maar idd 600€ is veel als je niet te veel bands op je lijstje hebt staan, maar als je veel bands wilt zien dan is dat geen geld voor een geweldig weekend.
 
  • Haha
Waarderingen: PreFXDesigns en Dispo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken