Graspop Metal Meeting 2024

saurus

Dagopener
4 feb 2019
541
640
Dacht het wel, maar je weet maar nooit. Hoeveel bands hebben zich gehouden aan de afscheidstournee als je kijkt naar dit type bands, kan verder alleen Twisted Sister bedenken, de rest is allemaal al weer terug. Maar was ook vooral een antwoord op de vraag of ze nog een optie waren en dat ze nog een slecht optreden goed te maken hebben
Slayer?
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

WOOOSH

Playlistbediener
7 nov 2022
29
59
Een theorie dat ik kan bedenken: in België zijn er niet veel zalen geschikt voor Tool. Sportpaleis stonden ze nog maar juist en de rest is te klein ? Was Sportpaleis uitverkocht?

Maar eerst zien of Tool effectief op Graspop speelt, dan pas geloven
Vrij zeker dat dat onmiddellijk uitverkocht was.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.402
6.675
Mocht Tool daadwerkelijk komen dan hoop ik echt dat iedereen het een beetje op waarde schat hoe bijzonder het is om zo'n band te hebben. Ook al heb je er zelf niets mee, Tool is na Metallica (er vanuit gaande dat AC/DC geen festivalshows doet) by far de grootste vis van het rijtje bands die nog nooit op Graspop stonden. Die verkopen in een mum van tijd arena's uit, touren niet gek vaak en leveren live altijd. Check anders het Werchter topic, waar ze vandaag ook even onderwerp waren. Daar zegt men dat het voor Werchter ook direct de beste naam van het festival zou zijn. Zegt genoeg.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
If this helps anyone, from what I heard Tool will not play at Werchter and Roskilde. They will do Graspop and Copenhell, and will play a lot of solo Arena dates, including Vienna, Budapest and probably Hamburg and Berlin.
Vanuit efest... net gepost.
M'n beste post in jaren gezien jullie reacties 😂👍
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias en Jamel

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
122
194
The Pot is voor mij wel echt een Ten out of Ten nummer. Tool is in mijn beleving vrij experimenteel, net als het nieuwe a7x album.

Zet Avenged en Tool maar op dezelfde dag. (A7x als aflsuiter graag😇)
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: MeisterV27 en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.402
6.675
The Pot is voor mij wel echt een Ten out of Ten nummer. Tool is in mijn beleving vrij experimenteel, net als het nieuwe a7x album.

Zet Avenged en Tool maar op dezelfde dag. (A7x als aflsuiter graag😇)
Dat zou een mooie dag zijn, maar ik ben er vrij zeker van dat ze allebei southstage headliner zullen zijn en dus op een andere dag staan. Als ze komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en festivalryo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.669
7.432
Maar even positief; wat vinden jullie van de teaser van Bruce Dickinson. Als het hele nieuwe album zo klinkt! Dan wordt dat toch een vette show?

Interessant dat er een soort rare grunt-achtige stem in te horen is. Maar die teaser van een tijdje terug was ook al zeer gaaf!


Ja, klopt, bedoelde in dit geval vooral de glammetal/hardrock achtige bands. Normaal gesproken noem ik Slayer ook altijd als tweede band erbij
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Ok, Tool dus.

Maar in een jaar waar er een "headlinerdroogte" is op de hardere festivals, verwacht je toch dat Download en RAR/RIP (die vorig jaar Metallica en Foo Fighters exclusief boekten) met geld smijten naar Tool om die op hun affiche te zetten. Waarom die festivals niet en GMM/Copenhell wel?
Omdat ze vorige keer al die festivals hebben gedaan? Tool is wel een eigenzinnige band op dat vlak.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.669
7.432
@jimmywe hoe klinkt Tool voor jou? Je gaf wel aan natuurlijk voornamelijk informatie van een paar weken terug te hebben qua headliners-problemen, maar misschien dat zo'n gerucht andere vage hints die je hebt opgevangen, weer verder kunnen verklaren
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Jij snapt precies wat ik bedoel Jamel. Hetzelfde gebeurd met Within Temptation. Die wordt na Slayer geprogrammeerd. Vond ik zo'n afknapper. Maar doet de band tekort. Dus ik snap Tool echt! Maar daarna een oppepper om de energie er weer in te beuken
In 2019 in ieder geval niet, toen was Slayer na Within Temptation.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.198
7.443
Mocht Tool daadwerkelijk komen dan hoop ik echt dat iedereen het een beetje op waarde schat hoe bijzonder het is om zo'n band te hebben. Ook al heb je er zelf niets mee, Tool is na Metallica (er vanuit gaande dat AC/DC geen festivalshows doet) by far de grootste vis van het rijtje bands die nog nooit op Graspop stonden. Die verkopen in een mum van tijd arena's uit, touren niet gek vaak en leveren live altijd. Check anders het Werchter topic, waar ze vandaag ook even onderwerp waren. Daar zegt men dat het voor Werchter ook direct de beste naam van het festival zou zijn. Zegt genoeg.
precies, Tool is gewoon na Metallica de grootste metalband ter wereld die nog niet op Graspop heeft gestaan
zou een fantastische boeking zijn van de organisatie
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
254
519
Mocht Tool daadwerkelijk komen dan hoop ik echt dat iedereen het een beetje op waarde schat hoe bijzonder het is om zo'n band te hebben. Ook al heb je er zelf niets mee, Tool is na Metallica (er vanuit gaande dat AC/DC geen festivalshows doet) by far de grootste vis van het rijtje bands die nog nooit op Graspop stonden. Die verkopen in een mum van tijd arena's uit, touren niet gek vaak en leveren live altijd. Check anders het Werchter topic, waar ze vandaag ook even onderwerp waren. Daar zegt men dat het voor Werchter ook direct de beste naam van het festival zou zijn. Zegt genoeg.
Eens, Tool is er één van de buitencategorie. Mochten ze die strikken hebben ze wel iets bijzonders gedaan!

Tool heeft iets kunstzinnigs. Haute metal, zeg maar. Het hoeft je ding niet te zijn maar je hoort wel als iets bijzonder / buitengewoon is. Hou niet van Adèle maar kan niet ontkennen dat het een zeer begaafde zangeres is. Zo is dat ook bij Tool, al zeg ik het zelf.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
698
636
??? Ik kom bij beide aardig ver..maar Crue ben ik minder bekend mee misschien.

Motley Crue: Girls, Kickstart my hart, Wild Side, Home sweet Home, Dr Feel Good, Shout At the Devil

Judas Priest: Living after Midnight, Victom of Change, Metalgods, Breaking The Law, The Hellion, Painkiller, Delivering the goods, You got another thing commin, Turbolover, The Ripper
De hits van Judas Priest zijn nooit mainstream geweest, die van Crue wel, en Motley was rond 1989 en 1990 de grootse band ter wereld.

Judas Priest krijgt bij ons niet eens Vorst uitverkocht, Motley kan onder de juiste omstandigheden wel een Sportpaleis vol krijgen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
@jimmywe hoe klinkt Tool voor jou? Je gaf wel aan natuurlijk voornamelijk informatie van een paar weken terug te hebben qua headliners-problemen, maar misschien dat zo'n gerucht andere vage hints die je hebt opgevangen, weer verder kunnen verklaren
Ja, ik zei ook dat ik geen idee had hoe situatie nu zou zijn. Ze moeten wel aan 8 headliners raken natuurlijk.
Kan me wel voorstellen dat Herman Schueremans voor Graspop mee all in is gegaan om ze naar hier te halen. Net zoals Rammstein in 2017.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.198
7.443
The Pot is voor mij wel echt een Ten out of Ten nummer. Tool is in mijn beleving vrij experimenteel, net als het nieuwe a7x album.

Zet Avenged en Tool maar op dezelfde dag. (A7x als aflsuiter graag😇)
Dat zie ik niet gebeuren helaas, die gaan beiden bovenaan een dag staan.
Als tool komt zullen de South stage headliners wel Tool, BMTH, A7X zijn met als 4e een judas priest of sabaton ofso.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Met tool wordt het mogelijks wel interessant

Hebben we 4 headliners met
Tool
Avenged sevenfold
Bring me the horizon
Judas priest

Qotsa kan ook nog altijd om de dagen die tool niet hebben wat op te waarderen
Ik zie eerlijk gezegd ook within temptation een main 2 terug headlinen.

Maar dat laat ons nog altijd met 2 mystery headliners.

Sabaton moet ik de eerste bewijzen nog voor zien, machine head en Parkway drive hebben we dit jaar al gehad en eerlijk gezegd missen we wel wat classic rock in deze opstelling
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken