Graspop Metal Meeting 2024

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.683
3.514
Het zegt precies niks natuurlijk over wat bands een maand later doen. Maar hiervan mogen overkomen:
Judas Priest (niet als South Stage headliner), Disturbed, Machine Head, Apocalyptica, Mammoth WVH, QOTSA, ADTR, Stone Temple Pilots, Evanescence, Theory en nog veel meer.

Met de gehele affiche op Graspop zou ik ook al opgelucht ademhalen omdat het dan toch wel wat beter is dan gevreesd.
Zoooo, wij zitten toch wel aardig op dezelfde weg Rockbeer🤘🤘💪
 

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
137
185
Meer (mainstream) hits.
??? Ik kom bij beide aardig ver..maar Crue ben ik minder bekend mee misschien.

Motley Crue: Girls, Kickstart my hart, Wild Side, Home sweet Home, Dr Feel Good, Shout At the Devil

Judas Priest: Living after Midnight, Victom of Change, Metalgods, Breaking The Law, The Hellion, Painkiller, Delivering the goods, You got another thing commin, Turbolover, The Ripper
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.683
3.514
Die show op RW…
De droomspot. Altijd gehoopt dat als ze terug zouden komen dat dit de plek was dat ze mochten spelen. De main stage van RW zijn volle kracht gebruikt, tot 2u.
Waanzin.
Maar zou Tool echt een headliner op GMM zijn? Ik voel dat ik een discussie ga uitlokken hier.......Geweldige band. Live een belevenis! Maar afsluiter na een dag beuken en rammen? Jullie zeggen het maar. Volgens mij is Tool een band die je moet ondergaan qua belevenis.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.683
3.514
??? Ik kom bij beide aardig ver..maar Crue ben ik minder bekend mee misschien.

Motley Crue: Girls, Kickstart my hart, Wild Side, Home sweet Home, Dr Feel Good, Shout At the Devil

Judas Priest: Living after Midnight, Victom of Change, Metalgods, Breaking The Law, The Hellion, Painkiller, Delivering the goods, You got another thing commin, Turbolover, The Ripper
Ben het totaal eens. Maar verschil in tijden.
Priest: 70's tot eind 90's.
Crue: 80's tot half 90's. Maar Crue is een klassieker en influence band in de glam rock. Priest is gewoon een Godfather van de metal in het algemeen. Of je ze nu leuk vindt of niet. I Love both 🤘🤘🤘💥
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.983
8.944
Maar zou Tool echt een headliner op GMM zijn? Ik voel dat ik een discussie ga uitlokken hier.......Geweldige band. Live een belevenis! Maar afsluiter na een dag beuken en rammen? Jullie zeggen het maar. Volgens mij is Tool een band die je moet ondergaan qua belevenis.
Tool is 100% headliner, maar je hebt wel een punt. Het is hier al eens gegaan over A Perfect Circle in 2018 en hoe veel volk daar is afgetaaid. Zij stonden op zondagavond na middernacht, nadat daarvoor Judas Priest en Ozzy Osbourne hadden gespeeld. Voor iedereen die niet een échte liefhebber van APC is, aanleiding om eerder richting huis of camping te gaan. Tot grote onvrede van Maynard, trouwens. Dus als Tool komt, zou ik het liefst nog een 'beukband' (of meezingband) op North na hen zien worden geprogrammeerd. Een Judas Priest of een Lamb of God.

Bovenstaande is overigens dé reden waarom ik altijd een slag om de arm hou als het gaat om Tool op Graspop. Maynard was not amused, brak de set vroegtijdig af en liep geïrriteerd van het podium. Ook tot verbazing van de organisatie, aangezien het gebruikelijke vuurwerk niet meteen volgde, maar pas na een paar minuten. En Maynard lijkt me typisch iemand die zoiets niet vergeet.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.523
8.790
En dat uit jouw mond Koekdoos😱
Dan heb ik het dus toch goed gehoord🤣

Ik heb een goed jaar geen Whitesnake meer kunnen luisteren na die keer Graspop, studioversies heb ik het dan over

??? Ik kom bij beide aardig ver..maar Crue ben ik minder bekend mee misschien.

Motley Crue: Girls, Kickstart my hart, Wild Side, Home sweet Home, Dr Feel Good, Shout At the Devil

Judas Priest: Living after Midnight, Victom of Change, Metalgods, Breaking The Law, The Hellion, Painkiller, Delivering the goods, You got another thing commin, Turbolover, The Ripper

Vergeet niet dat Mötley Crüe in de VS echt enorm huge is
 
  • Thinking
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en graspop200

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.373
1.450
Tool komt echt niet voor minder dan headliner. maar inderdaad, beetje een "tamme" band om mee af te sluiten. Meer een band om te voelen, om te beleven. U begrijpt hoe ik dit bedoel. Was ook met A Perfect Circle. Echt een band die niet bepaald een feest band is maar die gevoeld en beleefd moet worden. Innerlijk dan.

Ook dit jaar vond ik het onnozel om Def Lepard na Motley Crue te zetten. MC was dan al redelijk goed in vorm vergeleken met 2015 en naar wat ik nadien hoorde en zelf heb gezien in Duitsland (op Graspop niet gaan zien want Kreator ging voor). Komt daar nog eens blij dat hun nummers veel meer feest nummers zijn dan de tegelplakkers van Lepard.
 
  • On fire
Waarderingen: Piebe71

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.373
1.450
If this helps anyone, from what I heard Tool will not play at Werchter and Roskilde. They will do Graspop and Copenhell, and will play a lot of solo Arena dates, including Vienna, Budapest and probably Hamburg and Berlin.
Vanuit efest... net gepost.
En vanwaar heeft die persoon die info?
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
338
710
Tool komt echt niet voor minder dan headliner. maar inderdaad, beetje een "tamme" band om mee af te sluiten. Meer een band om te voelen, om te beleven. U begrijpt hoe ik dit bedoel. Was ook met A Perfect Circle. Echt een band die niet bepaald een feest band is maar die gevoeld en beleefd moet worden. Innerlijk dan.

Ook dit jaar vond ik het onnozel om Def Lepard na Motley Crue te zetten. MC was dan al redelijk goed in vorm vergeleken met 2015 en naar wat ik nadien hoorde en zelf heb gezien in Duitsland (op Graspop niet gaan zien want Kreator ging voor). Komt daar nog eens blij dat hun nummers veel meer feest nummers zijn dan de tegelplakkers van Lepard.
Deep Purple was in 2017 ook dagafsluiter toch? Ook niet bepaald een knalfuif na een dag beuken. Zelfs op de zaterdag na bands als Gojira en In Flames... oef.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.683
3.514
Tool is 100% headliner, maar je hebt wel een punt. Het is hier al eens gegaan over A Perfect Circle in 2018 en hoe veel volk daar is afgetaaid. Zij stonden op zondagavond na middernacht, nadat daarvoor Judas Priest en Ozzy Osbourne hadden gespeeld. Voor iedereen die niet een échte liefhebber van APC is, aanleiding om eerder richting huis of camping te gaan. Tot grote onvrede van Maynard, trouwens. Dus als Tool komt, zou ik het liefst nog een 'beukband' (of meezingband) op North na hen zien worden geprogrammeerd. Een Judas Priest of een Lamb of God.

Bovenstaande is overigens dé reden waarom ik altijd een slag om de arm hou als het gaat om Tool op Graspop. Maynard was not amused, brak de set vroegtijdig af en liep geïrriteerd van het podium. Ook tot verbazing van de organisatie, aangezien het gebruikelijke vuurwerk niet meteen volgde, maar pas na een paar minuten. En Maynard lijkt me typisch iemand die zoiets niet vergeet.
Jij snapt precies wat ik bedoel Jamel. Hetzelfde gebeurd met Within Temptation. Die wordt na Slayer geprogrammeerd. Vond ik zo'n afknapper. Maar doet de band tekort. Dus ik snap Tool echt! Maar daarna een oppepper om de energie er weer in te beuken
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias en Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken