Graspop Metal Meeting 2024

Wat mij trouwens doet nadenken bij een headliner-tekort als deze (zowel GMM als RW): zijn er dan zo weinig bands die de drang voelen om toch een festivaltourtje te doen?
I know, familiaal, voorbereiding, albums schrijven, productie, rehearsals.... Het is verre van evident. Maar een band als SoAD moet de vraag toch gevoeld hebben van ieder europees festival. Idem voor een Tool, Metallica, RaTM, Korn, .... Iedere band die mogelijks headliner is?
Nu, misschien krijgen die elk jaar de vraag, maar ik vermoed dat de organisatoren toch wel nog eens gedubbelcheckt hebben of er nergens een mouw aan te passen is?

Wat een fluit band.. Snap niet dat mensen dat leuk vinden, en het überhaupt een legendarische band vinden.
Oké, en wat vind je van Electric Callboy? 😄

Maar serieus: je hoeft het geen leuke band te vinden hoor, maar als andere mensen dat wel vinden is dat toch prima? Waarom meteen zo’n waarde-oordeel? Of mis ik het sarcasme achter deze reactie?

Het zegt precies niks natuurlijk over wat bands een maand later doen. Maar hiervan mogen overkomen:
Judas Priest (niet als South Stage headliner), Disturbed, Machine Head, Apocalyptica, Mammoth WVH, QOTSA, ADTR, Stone Temple Pilots, Evanescence, Theory en nog veel meer.

Met de gehele affiche op Graspop zou ik ook al opgelucht ademhalen omdat het dan toch wel wat beter is dan gevreesd.

ik snap echt niet wat die rappers op dat festival doen, wat doet jelly roll daar tussen ?
daarnaast heeft falling in reverse wel een hoge plek, ik vraag me af hoe hoog die gaan staan als ze naar europa komen .
Heel themadag gedreven. Ouwe lullen metal, Rapper shit, RocknPop en laatste dag enigszins beuken met wat meer modernere bands. Een vol weekend zou ik niet trekken denk ik maar een dag of 2 wel.

Sowieso zijn vrijwel alle Amerikaanse festivals ook extreem klote.

Whitesnake heeft toch al een afscheidstournee gedaan? En niet iedereen is zoals KISS dat je daar 16 jaar voor nodig hebt.

Dacht het wel, maar je weet maar nooit. Hoeveel bands hebben zich gehouden aan de afscheidstournee als je kijkt naar dit type bands, kan verder alleen Twisted Sister bedenken, de rest is allemaal al weer terug. Maar was ook vooral een antwoord op de vraag of ze nog een optie waren en dat ze nog een slecht optreden goed te maken hebben

Meanwhile Five Finger Death Lunch have announced their first European festival appearance for 2024, they'll be playing Trondheim Rocks in Norway on 6th of June.

The question is: will they be promoted to headliner given their passage in 2022 was co-headlining with Korn and JP.

Negative reactions in 3, 2, 1…

Bijlagen

• IMG_5429.gif
    IMG_5429.gif
    287,6 KB · Weergaven: 4
Now that is a line up!
Maandje later welkom in Dessel (see what I did there): Priest, Anthrax (op voorwaarde dat ...), Mudvayne, Machine Head (Jaja), OM&M, Kerry King, All That Remains, Bodysnatcher, Insane Clown Posse wil ik wel eens Lokerse ofzo, Apocalyptica, Miss May I, The Word Alive, Me Jungle, Slaughter To Prevail, Lottie, Greta Van Fleet, Wage Wat, Sebastian Bach, Drowning Pool, Nita Straus, Sum 41, The Chats, Black Veil Brides en Shadows Fall

Tool zou fantastisch zijn, maar zal wsl wel zaalshow in BE en/of NL worden.

Was paar jaar geleden op RW nochtans weergaloos en qua geluid véél beter dan in Ziggo of Sportpaleis (toch vanop mijn plek)

• Leuk
Waarderingen: Paddy en nikita
Tool zou fantastisch zijn, maar zal wsl wel zaalshow in BE en/of NL worden.

Was paar jaar geleden op RW nochtans weergaloos en qua geluid véél beter dan in Ziggo of Sportpaleis (toch vanop mijn plek)
Die show op RW…
De droomspot. Altijd gehoopt dat als ze terug zouden komen dat dit de plek was dat ze mochten spelen. De main stage van RW zijn volle kracht gebruikt, tot 2u.
Waanzin.

Users who are viewing this thread