Boekers (met Live Nation voorop natuurlijk) zijn gewoon aan het uitknijpen geblazen. Acts als de Stones, AC/DC of Rammstein worden gewoon exclusiever gehouden omdat mensen toch wel betalen. Ik ben ook niet van mening dat dit daadwerkelijk 'fans' zijn. Jij en ik kennen waarschijnlijk 2x zoveel nummers van ze dan 50% van het publiek dat daar gaat staan. Maar mensen kennen ''Thunderstruck'' en ''Highway To Hell'' en dat is dan zat voor ze.Hebben we ook meteen de reden waarom zo'n band nooit op GMM kan staan. Veel te duur om te boeken, als ze zelf een publiek van 40/50k kunnen trekken en dit soort prijzen kunnen vragen. Wel benieuwd hoor of ze hiermee weg komen, maar denk dat ze nog steeds een enorme fanbase hebben die ze maar wat graag wil zien.
Dit zijn natuurlijk absurde prijzen, lachwekkend bijna. Heb sowieso weinig met AC/DC, maar los van mijn persoonlijke smaak vind ik prijzen van >€100 voor normale tickets (dus niet VIP ofzo) voor welke band of artiest dan ook buitenproportioneel.
Bij Rammstein sta je ook altijd naast zo'n kerel in een G-Star shirt die pas enthousiast wordt als ie ''Du Hast'' hoort. Ieder heeft zo een andere beleving, maar daarom ga ik eigenlijk niet meer naar dit soort acts toe. Want je staat gewoon tussen Top 2000 Café mensen. Daarom kan het ook gewoon op 9 augustus in Dessel tijdens fucking Alcatraz... want de metalhead-plebs gaan toch niet €160 voor 1 band neerleggen en liever naar een festival. En heb ook even de Powertrip video's bekeken, en dat was naar mijn mening nog geen €100 waard, maargoed.
Maar helaas werkt het. Mensen betalen er blijkbaar graag voor. Zo zie ik wel meerdere bands waar de kaartjes nu bijna 2x zo duur van zijn dan 8 jaar geleden, maar echt niet in populariteit gestegen zijn lijkt me. Judas Priest in AFAS is gewoon even €84. Dat was 2 jaar geleden nog voor €61 in 013. En in 2018 zelfs nog maar €54,50. Na corona zijn de prijzen gewoon helemaal krankjorum geworden.
Laatst bewerkt: