Journey zou nog geweldig zijn!
Ik heb eigenlijk al een tijdje enkele classic rock namen in gedachte die ik graag ooit op GMM zou willen zien, met name Journey en Heart (Boston ook nog, maar geen idee hoe realistisch die nog zijn tegenwoordig).
Heart staat er nu dus, wat ik eerlijk gezegd niet eens verwacht had.
Journey daar nog bij (op dezelfde dag?) zou dat classic feestje wel helemaal compleet maken, maar daar durf ik niet eens op te hopen...
Overigens zijn er heus nog wel wat plekjes op de main stages te vergeven, hoor.
Er kunnen zelfs nog wel wat logobands bijkomen (1 à 3, hypothetisch zelfs nog meer als andere logobands 'gedegradeerd' worden, wat wel vaker voor komt).
Maar een band als Dimmu Borgir hoeft zelfs niet eens als logoband op het affiche te komen, dat stonden ze immers in 2022 ook niet. Dat geldt ook voor andere potentiële logobands, zoals vorig jaar nog Epica, At The Gates, Airbourne, Asking Alexandria, Life Of Agony, Testament, Billy Talent, Avatar, etc.
En ook dit jaar staan er alweer namen die net zo goed met logo op het affiche hadden kunnen staan (en zelfs tijdelijk hebben gestaan) als Biohazard, Fear Factory, Kamelot, Steel Panther, Blind Guardian, Uriah Heep, Thy Art Is Murder, en meer.
Ik zie dan ook best nog wel wat mooie, relatief grote bands zitten bij de laatste pak 'm beet 20 namen.
Overigens wel grappig om te zien dat de meeste clashfinders tot nu toe Uriah Heep al rond 13:00 op de main stage zetten (en eentje 's avonds in de Metal Dome). Die gaan toch echt gewoon in de late middag/vroege avond (ergens tussen 17:00 en 20:00) op main staan, hoor..
Ik verwacht ze ná bands als Mammoth WVH, While She Sleeps, Ice Nine Kills, Steel Panther, Wolfmother, maar vóór Limp Bizkit, Architects, en uiteraard A7X en BMTH. Beetje zo'n plek als Foreigner in 2022.