Graspop Metal Meeting 2024

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Hebben we ook meteen de reden waarom zo'n band nooit op GMM kan staan. Veel te duur om te boeken, als ze zelf een publiek van 40/50k kunnen trekken en dit soort prijzen kunnen vragen. Wel benieuwd hoor of ze hiermee weg komen, maar denk dat ze nog steeds een enorme fanbase hebben die ze maar wat graag wil zien.

Dit zijn natuurlijk absurde prijzen, lachwekkend bijna. Heb sowieso weinig met AC/DC, maar los van mijn persoonlijke smaak vind ik prijzen van >€100 voor normale tickets (dus niet VIP ofzo) voor welke band of artiest dan ook buitenproportioneel.
Boekers (met Live Nation voorop natuurlijk) zijn gewoon aan het uitknijpen geblazen. Acts als de Stones, AC/DC of Rammstein worden gewoon exclusiever gehouden omdat mensen toch wel betalen. Ik ben ook niet van mening dat dit daadwerkelijk 'fans' zijn. Jij en ik kennen waarschijnlijk 2x zoveel nummers van ze dan 50% van het publiek dat daar gaat staan. Maar mensen kennen ''Thunderstruck'' en ''Highway To Hell'' en dat is dan zat voor ze.

Bij Rammstein sta je ook altijd naast zo'n kerel in een G-Star shirt die pas enthousiast wordt als ie ''Du Hast'' hoort. Ieder heeft zo een andere beleving, maar daarom ga ik eigenlijk niet meer naar dit soort acts toe. Want je staat gewoon tussen Top 2000 Café mensen. Daarom kan het ook gewoon op 9 augustus in Dessel tijdens fucking Alcatraz... want de metalhead-plebs gaan toch niet €160 voor 1 band neerleggen en liever naar een festival. En heb ook even de Powertrip video's bekeken, en dat was naar mijn mening nog geen €100 waard, maargoed.

Maar helaas werkt het. Mensen betalen er blijkbaar graag voor. Zo zie ik wel meerdere bands waar de kaartjes nu bijna 2x zo duur van zijn dan 8 jaar geleden, maar echt niet in populariteit gestegen zijn lijkt me. Judas Priest in AFAS is gewoon even €84. Dat was 2 jaar geleden nog voor €61 in 013. En in 2018 zelfs nog maar €54,50. Na corona zijn de prijzen gewoon helemaal krankjorum geworden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mvl1980, nikita en prins

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
59
96
Dat is niet zo vreemd hoor.
Dynamo Open Air in Eindhoven en Earthquake in Kaatsheuvel (zelf niet meegemaakt) waren vroeger grote metalfestivals.
Rob Trommelen is uiteindelijk via Mojo gestopt met metalfestivals, mede door het wegvallen van DOA zijn de markten in Belgie en Duitsland verder gegroeid.
Nederland kreeg een enorme achterstand, waardoor headliners als Metallica, Rammstein essentieel waren. Rammstein had toen nog zijn "ik wil niet op een metalfestival spelen bui"
De MKZ, vergunningen die werden ingetrokken en een Brabantse organisatie die wel moeite had om het Nijmegense Fields of Rock om te dopen tot Dynamo.
Eartquake heb ik net gegoogled.
Dat is de jaren 80 met headliners Motorhead, Manowar, Pretty Maids. Dat is wel voorprehistorisch hoor.:ROFLMAO:
Het zou wel gaaf zijn als de Efteling ooit zich zou wagen aan een "metalfestival" met een elvish/historisch thema? Nightwish, Iron Maiden, Sabaton, Elvenking :D
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
522
628
hoe zou het er voor staan met de graspop ticket verkoop? laatst een berichtje dat de ticketverkoop hard ging.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.359
5.930
hoe zou het er voor staan met de graspop ticket verkoop? laatst een berichtje dat de ticketverkoop hard ging.
Dat het hard gaat zeggen ze altijd. Zolang er geen concrete percentages/aantallen of low ticket warnings geplaatst worden denk ik dat er nog zat beschikbaar is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

prins

Dagopener
9 nov 2019
522
628
meldingen vorig jaar:
23 febr. nog een pakket van 28 bands (maar toen niets in januari)
31 mrt. machine head (headliner) + nog 4 namen
21 april timetable
30 mei combi's uitverkocht
30 mei laatste paar namen + coverbands
2 juni plattegrond
7 juni verkoop parkeertickets
12 juni graspop uitverkocht
13 juni signing sessions
 

J00st

Playlistbediener
3 apr 2023
13
48
oke.... heb nog niets gecheckt wat ik niet ken, maar deze wil ik zeker zien tot zover...
Abbath
Alice Cooper
Avantasia
All them witches
Borknagar
Brutus
Electric callboy
Igorrr
Judas Priest
Limp Bizkit
Megadeth
Mr. Bungle
P.O.D.
Pendulum
Nile
The Vintage Caravan
Tool
Wolfmother
 
Laatst bewerkt:

pidie

Campingartiest
26 okt 2018
94
192
oke.... heb nog niets gecheckt wat ik niet ken, maar deze wil ik zeker zien tot zover...
Abbath
Alice Cooper
Avantasia
All them witches
Borknagar
Brutus
Electric callboy
Igorrr
Judas Priest
Limp Bizkit
Megadeth
Mr. Bungle
P.O.D.
Pendulum
Nile
The Vintage Caravan
Tool
Wolfmother
Als ik je lijst zo zie zou ik ook Kadavar en Fu manchu gaan checken
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en J00st

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Boekers (met Live Nation voorop natuurlijk) zijn gewoon aan het uitknijpen geblazen. Acts als de Stones, AC/DC of Rammstein worden gewoon exclusiever gehouden omdat mensen toch wel betalen. Ik ben ook niet van mening dat dit daadwerkelijk 'fans' zijn. Jij en ik kennen waarschijnlijk 2x zoveel nummers van ze dan 50% van het publiek dat daar gaat staan. Maar mensen kennen ''Thunderstruck'' en ''Highway To Hell'' en dat is dan zat voor ze.
Uitknijpen? Het is toch logisch als je met een band (AC/DC/Rammstein/Metallica of The Stones) een stadion, wat zeg ik een heel park/strand vol kan krijgen, dat je ze dan niet op een festivalterrein zet met een hoop extra kosten.
Dat u zich ergert aan de prijzen of dat u het volk niet aanstaat wat er komt, is meer bij uzelf te zoeken i.p.v. de organisatie.
Het is een kwestie van vraag en aanbod. Komen er geen mensen meer? Wordt de Benelux overgeslagen of wellicht op termijn goedkoper.
Maarja..hoe lang heeft AC/DC nog?
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.394
2.912
Uitknijpen? Het is toch logisch als je met een band (AC/DC/Rammstein/Metallica of The Stones) een stadion, wat zeg ik een heel park/strand vol kan krijgen, dat je ze dan niet op een festivalterrein zet met een hoop extra kosten.
Dat u zich ergert aan de prijzen of dat u het volk niet aanstaat wat er komt, is meer bij uzelf te zoeken i.p.v. de organisatie.
Het is een kwestie van vraag en aanbod. Komen er geen mensen meer? Wordt de Benelux overgeslagen of wellicht op termijn goedkoper.
Maarja..hoe lang heeft AC/DC nog?
Vooral die laatste zin! Dat maakt dat mensen het toch wel betalen. Incl. Mijzelf.
Maar ga op Graspop nog veel meer plezier hebben!🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Uitknijpen? Het is toch logisch als je met een band (AC/DC/Rammstein/Metallica of The Stones) een stadion, wat zeg ik een heel park/strand vol kan krijgen, dat je ze dan niet op een festivalterrein zet met een hoop extra kosten.
Dat u zich ergert aan de prijzen of dat u het volk niet aanstaat wat er komt, is meer bij uzelf te zoeken i.p.v. de organisatie.
Het is een kwestie van vraag en aanbod. Komen er geen mensen meer? Wordt de Benelux overgeslagen of wellicht op termijn goedkoper.
Maarja..hoe lang heeft AC/DC nog?
Waarom is het toch nooit de schuld van organisatie en gewoon 'logisch' dat dit soort prijzen gevraagd worden? Ik zie veel liever dat bands gewoon toegankelijk zijn. Dit is allemaal voor de happy-few.

Ac/Dc heeft verdomme zelf liedjes als 'Money Talks'. Ga er toch niet vanuit dat ze dat nog spelen want lekker hypocriet zeg. Staan mensen dan beetje in dat veld met hoorntjes 'sticking it to the man'.... yep.

En dat ligt inderdaad ook aan mijzelf. Ik hoef niet meer zo nodig naar grote acts die absurde prijzen vragen puur met de reden 'omdat mensen het toch wel betalen'. En ondertussen staan de beginners voor €5 en een krat bier te spelen. Dan hebben bands als Ac/Dc voor mij niks meer met rock/roll te maken. Gewoon corporate greed alom. En daar heb ik een hekel aan, dus benoem ik het gewoon.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.681
7.449
Waarom is het toch nooit de schuld van organisatie en gewoon 'logisch' dat dit soort prijzen gevraagd worden? Ik zie veel liever dat bands gewoon toegankelijk zijn. Dit is allemaal voor de happy-few.

Ac/Dc heeft verdomme zelf liedjes als 'Money Talks'. Ga er toch niet vanuit dat ze dat nog spelen want lekker hypocriet zeg. Staan mensen dan beetje in dat veld met hoorntjes 'sticking it to the man'.... yep.

En dat ligt inderdaad ook aan mijzelf. Ik hoef niet meer zo nodig naar grote acts die absurde prijzen vragen puur met de reden 'omdat mensen het toch wel betalen'. En ondertussen staan de beginners voor €5 en een krat bier te spelen. Dan hebben bands als Ac/Dc voor mij niks meer met rock/roll te maken. Gewoon corporate greed alom. En daar heb ik een hekel aan, dus benoem ik het gewoon.

De happy few is wel een erg grote groep als er het gehele jaar door gewoon tientallen van dit soort formaat shows uitverkopen
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Paddy

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Waarom is het toch nooit de schuld van organisatie en gewoon 'logisch' dat dit soort prijzen gevraagd worden? Ik zie veel liever dat bands gewoon toegankelijk zijn. Dit is allemaal voor de happy-few.

Ac/Dc heeft verdomme zelf liedjes als 'Money Talks'. Ga er toch niet vanuit dat ze dat nog spelen want lekker hypocriet zeg. Staan mensen dan beetje in dat veld met hoorntjes 'sticking it to the man'.... yep.

En dat ligt inderdaad ook aan mijzelf. Ik hoef niet meer zo nodig naar grote acts die absurde prijzen vragen puur met de reden 'omdat mensen het toch wel betalen'. En ondertussen staan de beginners voor €5 en een krat bier te spelen. Dan hebben bands als Ac/Dc voor mij niks meer met rock/roll te maken. Gewoon corporate greed alom. En daar heb ik een hekel aan, dus benoem ik het gewoon.
Jij legt de schuld bij de organisator, maar het is gewoon (het management van) de band/artiest die dit eist/wenst.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.394
2.912
Jij legt de schuld bij de organisator, maar het is gewoon (het management van) de band/artiest die dit eist/wenst.
Dat! En waar maak je je druk om. Mijn grens voor AC/DC lag voor mijzelf bij €120. Na goed beraad met mijzelf en een aantal leden hier op het forum ( @Jamel , @Loek123 , @MetalLimbo en @Koekdoos )
Ben ik zelf tot de conclusie gekomen dan de avond AC/DC met mijn zoon belangrijker weegt als het geld. Hij wil ze gewoon 1 keer gezien hebben als zijn droomband zijnde.
Zijn het dan eisen artiest, wat de gek er voor geeft etc. Ieder voor zichzelf. Ik had mijzelf er al bij neergelegd dat ik niet naar AC/DC ging. Nu wel met mijn zoon voor een recordbedrag. So What. Je hoeft niet heen te gaan. Ik ook niet. Maar ik ga me er ook niet aan ergeren. Slecht voor je hart
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Jij legt de schuld bij de organisator, maar het is gewoon (het management van) de band/artiest die dit eist/wenst.
Als het puur geldscheppen was, hadden ze hetzelfde kunnen doen als Rammstein. Twee dagen achter elkaar dezelfde open air locatie (60.000 p.a.) volproppen 112 euro p.p. en cashen maar.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.394
2.912
Als het puur geldscheppen was, hadden ze hetzelfde kunnen doen als Rammstein. Twee dagen achter elkaar dezelfde open air locatie (60.000 p.a.) volproppen 112 euro p.p. en cashen maar.
Nou denk ik persoonlijk dat Rammstein ook echt buitencategorie is op het moment. Daar komt zoveel publiek op af wat je op geen enkel metal concert tegen gaat komen. Chapeau voor de band dat dat lukt. Is zelfs Metallica nooit gelukt. Als ze er dan een extra slaatje uit slaan! Klinkt als geldwolven.......maar wat zou je zelf doen. Je bent als band maar 1 keer op je hoogtepunt normaal gesproken
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet

jbj

Dagopener
11 okt 2022
537
734
Als het puur geldscheppen was, hadden ze hetzelfde kunnen doen als Rammstein. Twee dagen achter elkaar dezelfde open air locatie (60.000 p.a.) volproppen 112 euro p.p. en cashen maar.
Dat kan Brian gewoon niet meer. Anders zouden ze het wel doen. Je wilt natuurlijk ook wel nog kwaliteit bieden voor die prijs of mensen gaan moeilijk doen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken