Ik vraag me soms af wat een Graspopper verwacht. Zoveel headlinewaardige bands zijn er niet.
Ik zie hier boven wat antwoorden die een andere kant opgaan dan wat in mijn hoofd speelt. Het festival-landschap is aardig verzadigd aan het raken en de keuze is reuze. Ik zeg ook elk jaar voor de undercard bands te gaan, maar zoals mensen in onze groep terecht zeggen: die bands zie je al overal (alcatraz, dynamo, helldorado, desertfest etc etc) - is het niet dit jaar dan volgend jaar, en gemiddeld voor de helft van de prijs vergeleken met wat je aan Graspop kwijt bent. Het zijn juist de grote headliners die graspop anders maken dan pak-em-beet een Alcatraz. Dit jaar, met concurrentie van (zoals het er naar uit ziet) losse concerten van AC/DC en Metallica in Europa, met een goede Alcatraz line-up en een voor mij minder aansprekende start van de line up van GMM zou ik voor het eerst sinds 2008 kunnen beslissen niet meer te gaan. En in onze groep van een man of 11 is dat de algemene tenneur, inc 2 man die al vanaf 2002 geen editie gemist hebben... Dus ja, er zijn wellicht minder headline-bands op tour, maar deze namen zijn nou net wel wat GMM onderscheidt van de 100 andere net wat kleinere festivals