Graspop Metal Meeting 2024

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.886
5.287
Ik had in 2023 het dagprogramma van de donderdag en zondag zeker niet op willen geven ook al vond ik de headliners niks
4 dagen is niet alleen maar headliners, maar een uitgebreide line up met ruim 130 bands
je krijgt als consument in mijn ogen ook meer waar voor je geld met 4 dagen want de ticketprijs per dag is lager
al die bands op 3 dagen proppen zou er gewoon voor zorgen dat je de helft van je must sees niet kan zien
dit dus, ik ga al jaren naar graspop en al jaren is dat voor het dagprogramma, vorige jaar was een van de enige dagen dat de headliners mij echt aanspraken. en dit jaar de helft wat toch ook al mooi meegenomen is. Maar graspop valt en staat met het dagprogramma altijd
 
  • Leuk
Waarderingen: N1tje en Joslittel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.681
6.856
Ik had in 2023 het dagprogramma van de donderdag en zondag zeker niet op willen geven ook al vond ik de headliners niks
4 dagen is niet alleen maar headliners, maar een uitgebreide line up met ruim 130 bands
je krijgt als consument in mijn ogen ook meer waar voor je geld met 4 dagen want de ticketprijs per dag is lager
al die bands op 3 dagen proppen zou er gewoon voor zorgen dat je de helft van je must sees niet kan zien
Persoonlijk zeker eens. Het is vooral aan de bovenkant van het affiche dat ik het een merkbaar slechte ontwikkeling vind. Maar aan de andere kant, dat is ook erg smaak gebonden, er staat uiteindelijk wel elke dag een grote naam die veel tickets aan hun fans zal verkopen. Dat ik persoonlijk 3 van die 4 South Headliners geen goede muziek vind is een ander verhaal, als ze hun dagen maar uitverkopen en een fatsoenlijke show neerzetten doen ze wat een headliner moet doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

MarcoReusel

Dagopener
29 okt 2022
504
900
Ik mis de weerman...😁
Kan het mis hebben maar zitten de beste
albums dit jaar in de death en blackmetal kant Maak me mede daarom geen zorgen over wat er nog bijkomt.
Ok...wie hoop jij dat er nog bij komt?
Je mag er maar 2 noemen..🤟
Ik ga dan uiteindelijk voor ..
1 wayfarer
2.blackbraid
#wat komt er bij
#gmm24
#vandaag
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
556
1.321
Ik vind persoonlijk 4 dagen van 11:00 tot 01:30 veel te lang (3 dagen ook) dus ik zoek een goede mix tussen 2 dagen waar ik de headliners wil zien en dus een na-middag en avond programma doe en 2 dagen voor een programma waarbij ik een beetje op tijd huiswaarts ga voor de headliners.
Voor nu komt dat niet uit want op vrijdag na wordt het waarschijnlijk na-middag en avond en de vrijdag wordt het dan nieuwe bands ontdekken. Ik krijg dit jaar dus zeker 4 dagen (halve dagen voor de die-hards hier) goed gevuld verwacht ik.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.776
12.447
Ik kon afgelopen editie 2 volledig unieke looproutes maken die beide de moeite waard waren om een ticket voor te kopen. Heb er alle vertrouwen in dat het dit jaar weer goedkomt. Met Tool en MH twee mustsees en naar BMTH ben ik wel nieuwsgierig, zijn slechtere jaren geweest. Kortom, zaterdag volgt dat weekendticket gewoon weer!
 

dvdh666

Campingartiest
30 mei 2023
58
184
Ik merk dat iedereen na vandaag toch de lichte teleurstelling gelijk weer vervalt in het extreem negatieve. Tool is uitzonderlijk op graspop en we hebben daarmee de directe concurrenten afgetroefd. bmth en a7x is een ijzersterk duo om een dag af te sluiten wat een hoop nieuwe fans trekt en waarschijnlijk zo uitverkoopt. Uiteindelijk zijn de headliners maar 2-3 uur van de 12 uur durende dag. Het dagprogramma maakt of breekt een festival. Of willen jullie zoiets als power trip op graspop met alleen maar grote headliners maar geen dagprogramma niks en nog veel duurder? nee dankje
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
406
937
Je kan eender welke band aankondigen, dan nog gaan er mensen roepen dat het niet goed is..
Kijk naar Tool dit jaar... Persoonlijk heb ik ook niets met de band maar toch vind ik het enorm straf dat ze eindelijk eens komen. Dat moet je de organisatie nageven ookal is het je meuk niet. Zijn alle 8 headliners deze naam waardig en topverkopers? Nee, maar met 3 dagen festival kan je dat ook hebben.. Met alle respect, kijk naar 204... A7X, Black Sabbath en Volbeat met er net onder Sabaton, Limb Bizkit en Rob Zombie. Daar zou ik er 2/6 willen zien maar toch zou ik voor die undercard alleen een kaartje kopen.

Altijd dat gezeik hier op 'hoe het beter kan'. Ik zou zeggen, mail naar Graspop en vraag of je de volgende mag helpen, dan kan je het mee helpen bepalen :)
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.065
5.421
Van donderdag tot zaterdag kan. Dat beviel mij met Wacken wel. Meestal blijf ik toch tot de maandagochtend maar het vreet wel aan je vrije dagen.

In ieder geval vind ik het geen excuus om te zeggen dat er te weinig headlinewaardige bands zouden zijn. Dan moet je niet 4 dagen plannen en 8 plekken proberen te vullen met formaatje Iron Maiden. Het komt nu gewoon over als ''shit, we moeten nog 2 plekjes, wie is wanhopig genoeg?''
Ze hebben gwn weer 8 grote namen die veel tickets verkopen. Dat het uw smaak niet is, verandert daar niets aan
Daarnaast is 4 dagen voordeliger voor het festival en de bezoeker kan meer bands zien en krijgt zo meer waar voor zijn geld
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.681
6.856
Ik heb goede hoop dat de sfeer in dit topic woensdag weer omslaat, als we dan inderdaad de grote batch namen krijgen. En anders donderdag of vrijdag, hebben we juist een goede thanksgiving of black friday hier haha. Niemand die daar hier echt om geeft toch? Werd als reden gegeven dat het waarschijnlijk woensdag al kwam, Amerikaanse bands kondigen niet graag op hun feestdagen aan, maar voor een Europees festival lijkt de Amerikaanse markt mij toch redelijk oninteressant?
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
359
735
Heb eens gekeken naar Copenhell en Hellfest en van die festivals hoop ik dat de volgende 10 bands ook naar GMM komen

Babymetal, Biohazard, Bruce Dickinson, Brujeria, Dimmu Borgir, Dying Fetus, Mudvayne, Slaughter to Prevail en vooruit dan, Bad Omens en The Pretty Maids
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.738
8.654
Ik heb goede hoop dat de sfeer in dit topic woensdag weer omslaat, als we dan inderdaad de grote batch namen krijgen. En anders donderdag of vrijdag, hebben we juist een goede thanksgiving of black friday hier haha. Niemand die daar hier echt om geeft toch? Werd als reden gegeven dat het waarschijnlijk woensdag al kwam, Amerikaanse bands kondigen niet graag op hun feestdagen aan, maar voor een Europees festival lijkt de Amerikaanse markt mij toch redelijk oninteressant?
jimmy gaf aan dat hij al eerder aankondigingen uitgesteld heeft zien worden door die feestdagen van europese festivals
misschien voor een europees festival niet interessant maar ze zullen die Amerikaanse bands wel de kans willen geven om iets te delen op hun eigen socials dat ze op Graspop spelen, op feestdagen zal dat lastiger zijn.
hopelijk dus dinsdag of woensdag wel nieuws :)
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
492
1.564
Ik mis de weerman...😁
Kan het mis hebben maar zitten de beste
albums dit jaar in de death en blackmetal kant Maak me mede daarom geen zorgen over wat er nog bijkomt.
Ok...wie hoop jij dat er nog bij komt?
Je mag er maar 2 noemen..🤟
Ik ga dan uiteindelijk voor ..
1 wayfarer
2.blackbraid
#wat komt er bij
#gmm24
#vandaag
Ik sta er net zo in, mijn stem mag je ook hebben wat betreft:
1. Wayfarer
2. Blackbraid

En andere bands met geweldige releases dit jaar:
Austere, Dødheimsgard, Ne Obliviscaris, Hellripper, en nog zoveel meer goede mogelijkheden voor de undercard. Ben benieuwd, maar ik ben al blij met alles wat er nu al staat! Combi-ticket wordt zaterdag meteen gekocht.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.352
2.689
Niet helemaal waar, Scorpions is de eerste van de twee headliners en er is eigenlijk altijd genoeg alternatief tijdens de eerste headliner
2 of 3 andere acts zullen minstens wel spelen op dat moment.
Ha. Ik zie nu ook dat Machine Head het festival ook daadwerkelijk afsluit.

Perfect.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en Loek123

festivalryo

Support act
9 feb 2019
870
1.724
Goh ja, zo werkt het niet he. Met al die andere bands is er een specifieke timing afgesproken.
Die zure smaak is louter persoonlijk en afhankelijk van je eigen perceptie.

Ik vraag me soms af wat een Graspopper verwacht. Zoveel headlinewaardige bands zijn er niet.
I'm not expecting or demanding anything - I just said if I were to plan a marketing strategy like this, it's something I would have done. Just thinking out loud basically, I'm not unhappy with any of the announcements so far, quite the opposite.

Please keep in mind, I'm not posting in my mother tongue nor do I speak Dutch, I'm using Google Translate mostly. Sometimes a post of mine might come across different than intended.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.816
2.566
Het is nooit en en en en he...
SOAD is een voorbeeld. Maar zoals ik al eens zei: een festival boeken en zeker qua headliners is zoveel mogelijk balletjes omhoog houden, en dan hopen dat er 8 goed vallen. Het is niet voor niks dat Andy Copping sprak over contacten met 23 bands.
Dat is eigenlijk net wat ik bedoelde, ja. Stel, die balletjes vallen net allemaal wel goed, waardoor een Metallica toch op die affiche staat, samen met een eventuele SOAD. Dan mag je daar nog Tool van schrappen, maar dan heb je (in mijn ogen) wel een sterkere bovenkant.

maar goed, neemt niet weg dat ik volkomen begrijp dat dit het onderste uit de kan is wat ze konden doen voor GMM. Alleen proeft voor mij persoonlijk dan het onderste uit de kan naar dat laatste kletske bier in je glas: Je drinkt het op, maar toch met een beetje tegenzin.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en jimmywe

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.631
@RubenFrusciante na jouw like op mijn bericht voor de playlist, bedacht ik me dat jij als het goed is groot fan van de Scorpions bent?
Tool wilde je ook al meepakken toch? Betekent dit een weekend ticket voor jou?
Van wat nu bekend is, vind ik TOOL de vetste naam (maar die tegen die tijd al 4 keer gezien). Avenged Sevenfold wil ik héél graag eens zien, zeker na dat laatste album. Scorpions is één en al jeugdsentiment (zegt iemand van 24 haha), maar ze zijn live niet meer van het niveau World Wide Live, logisch natuurlijk. Heb ze in de Ziggo eens gezien, mijn derde concert ooit volgens mij, en laat die herinnering graag intact maar zou wel gaan kijken als ik er toch ben. Machine Head zeker benieuwd naar. Judas Priest zou ik wel checken denk ik. BMTH al twee keer gezien en vind ik niks. Aan FFDP ga ik geen woorden vuil maken.

Graspop behoort tot de opties, maar het hangt van heel veel af:
-Ga ik een dag, een weekend of ga ik überhaupt?
-Naar welk(e) festival(s) ga ik als verslaggever namens Festileaks?
-De line-up van alle festivals, wat een nadeel is als je veel verschillende soorten muziek leuk vindt. Rock Werchter en Lowlands zijn zekerheidjes, verder kan het ook zomaar Pinkpop, Best Kept Secret en/of zelfs iets in het buitenland als Primavera Sound/NOS Alive worden.
-Ik wil wel iéts selectiever gaan worden m.b.t. festivals en concerten t.o.v. mijn vrije tijd en toekomstplannen. Al zal daar toch weer wel als eerste op worden ingeleverd van deze vier punten :ROFLMAO:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken