Graspop Metal Meeting 2024

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
Maar eerlijk gezegd als Graspop nu opnieuw niet in geslaagd is ze te boeken voor een dag ... Ja dan is dat ... Onnozel he
Dat kun je wel zeggen ja, als elke andere major ze meerdere keren weten te strikken en Graspop telkens maar naast de pot pist gaat dat op een gegeven moment wel opvallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Zegut (een schijnbaar goed ingerichte bron) heeft enkele weken geleden al bevestigd dat Metallica op Hellfest speelt. Is natuurlijk geen garantie voor Graspop. Dus afwachten.


Maar eerlijk gezegd als Graspop nu opnieuw niet in geslaagd is ze te boeken voor een dag ... Ja dan is dat ... Onnozel he
We gaan zien, zoals ik zei, ik vermoed dat ze een pauze nemen dan. Dat is echt niet ongewoon. Maar even goed gaat die theorie volgende week de vuilbak in.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en won666

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Niet echt, is al vaker gebeurd.
Metallica-fans zijn echt een categorie apart.
Dit is weleens vaker gezegd en ik snap wat je bedoeld. Toch zie ik Pinkpoppers niet als ''Metallica-fans''. Bij mensen die naar Pinkpop gaan voor Metallica moet ik aan mijn geschiedenis/aardrijkskunde/biologie leraren van de middelbare school denken. Die gaan zeker wel los op One en Master of Puppets, maar volgens mij blijft het dan bij 60% van de nummers wel redelijk tam.

Bij vrijwel elk tentje op de Boneyard hoor je wel iets van de eerste 5 albums. En er zijn er maar weinig op Graspop die dan niet staan te headbangen bij Fight Fire with Fire of Dyers Eve. Om daarna collectief te roepen dat St Anger kut is natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.682
5.182
Er zijn zeker afspraken tussen de major festivals meestal is het de band die beslist als het bij een grote headliner gaat en anders het festival. Judas priest kon bvb al enkele weken geleden aangekondigd worden maar graspop heeft bewust gezegd te wachten tot na de eerste headliner. Maar zoals Tons of Rock en ifestival dat is allicht metallica die daarover beslist heeft om deze samen vrij te geven en wie weet de 24ste graspop?
Ik zeg niet dat er geen afspraken tussen major festivals (kunnen) zijn, maar dat blijkt toch totaal niet uit jouw verhaal?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.436
6.827
Ja, maar er is voor mij wel 1 belangrijk woordje verschil. PWD, Gojira en Sabaton hebben de stap vooruit gezet dankzij hun live-reputatie, 5FDP doet dat ondanks hun live-reputatie. En dat ene woordje maakt wel een wereld van verschil.
Ja geen idee, ik heb me nog nooit echt in die band verdiept, laat staan dat ik ze al live heb gezien. Maar ik ben gewoon pro-nieuwe headliners, ongeacht mijn eigen smaak.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.751
2.442
Waarom is WT trouwens geen gerucht meer? Ze hebben ook een sterk nieuw album. En ze stonden voorheen ook als headliner op graspop, gevolgd door zaalshows in BE/NL
Het ideale moment om de zoekfunctie van het forum te ontdekken!

90s waiting GIF by tverd


Kort gezegd: er zijn geen tekenen van aanwezigheid tijdens het festivalseizoen + het zou logischer zijn om eerst een zaaltour te doen, en de zomer daarop dan de festivals mee te pikken.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.682
5.182
Nee, nee, ja.
De zondag is niet standaard de rollatordag... Dat afgelopen editie toevallig Motley Crue en Def Leppard de zondag afsloten en er nog wat bijpassende bands bij stonden, betekent niet dat elke editie zondag de rollatordag is. De edities ervoor is het altijd gewoon goed verspreid geweest, anders was ik elk jaar alleen de zondag aanwezig en had ik nooit een combi-ticket gehad.

Als je gewoon de zaterdag van het jaar ervoor eens vergelijkt met de zondag, dan is daar de zaterdag bijvoorbeeld toch echt veel meer de "rollator-dag" van het festival geweest. Om even heel kort door de bocht te gaan, kan je - op Majestica na - heel de South Stage van de zaterdag 2022 in het bejaardentehuis stoppen. Gaat je daar op de zondag niet lukken. Vergelijkbaar in 2019 doen de vrijdag en de zondag ook niet veel voor elkaar onder.
Nou vooruit: de zondag is de VASTE oudjes-dag, daarnaast kunnen er best nog op andere dagen een hoop oudjes staan.
De zondag is echter vrijwel standaard.
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
420
725
Judas Priest en FFDP zijn gewoon logische, prima namen. Ik zie geen fout hierin. Samen met de verwachting van BMTH, A7x en nog 2 onbekenden, heb je gewoon een zeer solide bovenkant van het affiche.
Het zou me zeer weinig tot niks verbazen als die 2 onbekenden Bruce solo en sabaton zijn..😁
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.682
5.182
Ik vrees dat we NOFX mogen afschrijven voor Graspop, zou een leuke Jupkes stage afsluiter geweest zijn, maar de data van hun Final EU tour liggen net iets te vroeg vrees ik.

Vooral spijtig ook dat er geen BE datum is.

402078761_719044326920847_6689998079249466254_n.jpg
40 nummers per dag?
Dat is maar zo'n 60 minuten optreden.. ;)
 
  • Haha
Waarderingen: Dovytn

Ceeweb

Campingartiest
1 jun 2023
95
181
Om even terug te komen op 2 puntjes die in de afgelopen pagina's zijn voorgekomen.

1. HL skippen. Ik heb vorig jaar een geweldige Graspop 4daagse gehad en heb 5 van de 8 HL geskipped omdat ze mij totaal niet aanspraken. Hadden er 6 kunnen zijn, maar Machine Head heb ik even meegepakt omdat ik ze nog nooit gezien had.
2. ik kan over het algemeen Prog wel smaken, dus Ayreon, ja, heel graag, alleen Tool spreekt me totaal niet aan, gisteren na de aankondiging toch nog eens een poging gedaan, maar nee, het raakt me niet.

Voorlopig blijf ik op mijn honger zitten met de 3 namen die zijn aangekondigd, maar dat was vorig jaar ook zo tot de lijst met 100 namen ineens toch een heerlijke combinatie bleek te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dovytn

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.781
7.619
Nou vooruit: de zondag is de VASTE oudjes-dag, daarnaast kunnen er best nog op andere dagen een hoop oudjes staan.
De zondag is echter vrijwel standaard.

Over het algemeen zijn de oudjes dus gewoon standaard verspreid over het weekend en zijn er vrijwel elke editie minimaal twee dagen met een oude headliner. De zondag heeft vaak minimaal één oude headliner. Dat klopt. Maar dat maakt het niet meteen een oudjes-dag.
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
5FDP was echt niet goed in 2022 en nu zijn ze zelfs headliner.
Ondanks dat ik fan ben (heb veel van hun nummers in mijn spotify lijst staan) vind ik het wel een vreemde keuze van Graspop.
Gebrek aan betere opties dan toch of geloven ze echt in fantastisch optreden van 5FDP?
Ze mogen me altijd aangenaam verrassen,maar als ze niet beter doen dan in 2022 ga ik ze skippen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
5FDP was echt niet goed in 2022 en nu zijn ze zelfs headliner.
Ondanks dat ik fan ben (heb veel van hun nummers in mijn spotify lijst staan) vind ik het wel een vreemde keuze van Graspop.
Gebrek aan betere opties dan toch of geloven ze echt in fantastisch optreden van 5FDP?
Ze ogen me altijd aangenaam verrassen,maar als ze niet beter doen dan in 2022 ga ik ze skippen.
Hoe ga je weten of ze beter zijn dan 2022 of niet als je ze skipt?
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken