Graspop Metal Meeting 2024

Nou vooruit: de zondag is de VASTE oudjes-dag, daarnaast kunnen er best nog op andere dagen een hoop oudjes staan.
De zondag is echter vrijwel standaard.
2022 Sabaton Deftones (geen oudjes)
2019 Sabaton Kiss (half/half)
2o18 APerfect Circle ozzy (half half)
2017 Scorpions/Sabaton/evanescene (half/half)
Sowieso is de "oudere bands" discussie nutteloos. Metal en hardrock is juist een genre die daar weinig aandacht aan besteed. Als de leeftijd zo belangrijk is, zit je bij het verkeerde genre. De grootste namen zijn allemaal boven de 60, de nieuwe headliners zijn in de 40, volgens mij is bmth het jongst met de 30ers.

Of heeft faith no more niet 2 keer een werchter graspop duo gedaan? Ik kan me vergissen. Kan ook zijn dat het één keer geannuleerd is met corona.

Even een wild schot hoor, ik weet dat Architects op Alcatraz staat, maar lees al een paar keer dat 'uitzonderingen mogelijk zijn'. Zij touren samen met het M-woord, net als 5FDP. Ook Mammoth tourt met hen. Hun tourschema's zijn nog erg leeg dat weekend, zou dat geen optie kunnen zijn?

2022 Sabaton Deftones (geen oudjes)
2019 Sabaton Kiss (half/half)
2o18 APerfect Circle ozzy (half half)
2017 Scorpions/Sabaton/evanescene (half/half)
Sowieso is de "oudere bands" discussie nutteloos. Metal en hardrock is juist een genre die daar weinig aandacht aan besteed. Als de leeftijd zo belangrijk is, zit je bij het verkeerde genre. De grootste namen zijn allemaal boven de 60, de nieuwe headliners zijn in de 40, volgens mij is bmth het jongst met de 30ers.

Denk niet dat je puur naar de afsluiters moet kijken maar naar het algemene dagprogramma.
In 2022 bijvoorbeeld ook Deep Purple en Alice Cooper en was Aerosmith originele headliner ipv Sabaton.
Dit jaar Hollywood Vampires en Whitesnake ? en Dirk Schneider bvb ook samen met Motley Crue en Def Leppard

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Als het na pakweg vier of vijf nummers nog slecht is ga ik ofwel huiswaarts of iets zien op de andere podia.
Wij hebben in onze groep standaard de regel als het na 3 nummers echt niet kan boeien dan zoeken we onze heil bij een ander podium. Ik ben er trouwens één keer vanaf geweken, bij Dead Cross in 2018 ben ik toen na 2 nummers vertrokken. Ik ben zeker Mike Patton-fan maar dat was op de een of andere manier teveel voor me :D. Ik las later in een review dat het een optreden was voor de geoefende metal-luisteraar, dat ben ik dus blijkbaar niet...

Tool is mijn genre niet, maar wel een grote naam. Tof voor al de fans.
Héél content met Judas Priest! Dat is alvast één headliner waar ik erg naar uitkijk.
5FDP nog nooit echt beluisterd. Net eens paar nummers opgezet, dat zal mijn ding niet zijn denk ik.

Denk niet dat je puur naar de afsluiters moet kijken maar naar het algemene dagprogramma.
In 2022 bijvoorbeeld ook Deep Purple en Alice Cooper en was Aerosmith originele headliner ipv Sabaton.
Dit jaar Hollywood Vampires en Whitesnake ? en Dirk Schneider bvb ook samen met Motley Crue en Def Leppard
Het ouderen programma loopt inderdaad vaak maar tot 20:00. Mijn opa is na het 8 uur journaal meestal ook doodop en gaat dan ook naar bed.

• Haha
Waarderingen: Pauly Robin en Morgan
Over vandaag: opa komt naar graspop! Of moet ik beter zeggen judas priest.
Ok, nu even serieus: Ik wil wel blij zijn voor de fans, net zoals jp fans blij waren voor mij. (zie tool) bedankt hiervoor.
Maar hoe komt het dat judas priest 2 jaar geleden pas na zo'n lange carrière pas voor de eerste? keer als grote headliner was verkozen? Vorige keren was hij mss de kleine headliner of co-headliner. Net zoals five finger death punch na al die jaren ineens headliner is. Zijn ze groter geworden, of gewoon ouder? Of zijn andere headliner onbereikbaar, met pensioen of overleden?

Ook vind ik het vreemd dat judas priest nu ineens terug is begonnen. Ze hadden hun afscheidstournee zogezegd 2 jaar geleden gedaan en nu zijn ze ineens terug. Ik ben niet zo fan van hun maar had hun nieuwste nummer erger verwacht. Benieuwd of hij het live gaat kunnen brengen. Als er niets anders te doen is ben ik wel nieuwsgierig naar zijn painkiller alhoewel ik vind dat hij mag stoppen met dat nummer, want hij kan dat nummer niet meer aan. Het is wel slim dat hij het op het einde van zijn set brengt en het op een andere manier brengt om zijn stem te sparen. Het is voor mij ook veruit mijn favoriet van hun en ik hoor het echt enorm graag, maar dan live enkel in deze versie. (2003) In 1991 was er ook nog een redelijk goede versie. Ik weet het: 72,5. Toch respect. Maar toch...

Ik weet toch echt 100% zeker dat Tool, FFDP en Judas Priest gaan headlinen.
Dat dachten we ook van A7X, FNM en Aerosmith in 2022, en zie... ;)

gmm2022.jpg
d645bab98e81a83979841f028c0f429e4d5b22dc.jpg

Dit is weleens vaker gezegd en ik snap wat je bedoeld. Toch zie ik Pinkpoppers niet als ''Metallica-fans''. Bij mensen die naar Pinkpop gaan voor Metallica moet ik aan mijn geschiedenis/aardrijkskunde/biologie leraren van de middelbare school denken. Die gaan zeker wel los op One en Master of Puppets, maar volgens mij blijft het dan bij 60% van de nummers wel redelijk tam.

Bij vrijwel elk tentje op de Boneyard hoor je wel iets van de eerste 5 albums. En er zijn er maar weinig op Graspop die dan niet staan te headbangen bij Fight Fire with Fire of Dyers Eve. Om daarna collectief te roepen dat St Anger kut is natuurlijk.
Ik zie Pinkpoppers ook niet als Metallica-fans, daarom zei ik ook dat Metallica-fans een categorie apart zijn. ;)

Users who are viewing this thread