Graspop Metal Meeting 2024

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
707
645
Geen idee hoe dit precies in z'n werk gaat bij grote festivals, maar met social media marketing heb je echt te maken met korte spikes, en dan is het weer rustig. Om mensen warm, enthousiast en wakker te houden zou je nu best elke dag 'iets' kunnen laten weten. Als RW om 8:00 iets aankondigt, al helemaal als dat een naam als Maneskin is, dan is die piek om 10:00 echt wel weer weg. Uiteraard hebben ze hier zelf de beste statistieken voor maar elke dag een naam zou marketing technisch gezien goed werken.

Ze hadden ook nu alles kunnen aankondigen, en dan deelt iedereen dat met zijn/haar vrienden, en eind van de week is 70% kwijt wat er ook alweer komt. Dat doet ticketverkoop niet ten goede. Echter is starten met een naam als Tool wel bijzonder, want de hype is momenteel toch wel een stuk minder dan gisteren. Had je Tool net voor de verkoop aangekondigd, dan doet een groot deel toch een impuls aankopen.
Soms heb je als festivalorganisatie niet te kiezen en dan zegt het management: 'Nee, het wordt die dag en dat uur' (en soms verschuift dat een keer of 10).

Elke dag een nieuwe naam is ook op korte termijn goed, maar dan heeft 90% van het publiek niet door wie of wat er nog op de affiche staat. Of nog erger, dan begint iedereen verschillende dingen te delen. Terwijl als je het bundelt (met een affiche), dan zal dat meer en sneller gedeeld worden of sneller reactie uit lokken. Meteen ook een pak minder werk in communicatie voor de organisatie.

Maar je mag er zeker van zijn dat de dag voor de ticketverkoop nog een aankondiging komt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Weet niet wat je over Tool hebt gezegd, maar als de andere 3 dagen (inclusief Tool-dag) verder volledig prima zijn, dan is een combi-ticket wel voordeliger dan 3 dagtickets.
Tool is juist tof en wilde ik sowieso meepakken. Had eigenlijk een beetje hoop dat ik er een weekend ticket van kon gaan maken. Nu dacht eerst even dat FFDP en Judas Priest beiden headliner op verschillende dagen waren, maar dit is op 1 dag dus dat scheelt weer.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
707
645
Ik vrees dat we NOFX mogen afschrijven voor Graspop, zou een leuke Jupkes stage afsluiter geweest zijn, maar de data van hun Final EU tour liggen net iets te vroeg vrees ik.

Vooral spijtig ook dat er geen BE datum is.

402078761_719044326920847_6689998079249466254_n.jpg
Ik dacht eerst ook 11 Mei: https://www.facebook.com/events/598076675700744.

En ik vraag mij af voor wie deze website bestemd is https://inthepit.be/
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
707
645
Inderdaad, als Graspop Tool of GnR kan betalen, lukt Metallica ook.
Maar Metallica verkoopt op hun eigen de Desselse weide uit, die hebben geen festivaldag nodig.

Ik hoop dat ze niet meelezen, of we hebben binnenkort GMM Classic aan onze broek.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.195
1.252
Of Oostende/Koning Boudewijn stadion?
Naar dat ik begrepen heb : slechts een concertreeks per jaar in Oostende en die hebben volgend jaar al Rammstein


Metallica heeft 2 festivals nog om aan te kondigen volgens hun eigen communicatie. Eentje zal Hellfest wel zijn. Blijft er nog eentje over. Als dat voor België is dan is dat Graspop of een speciale vorm van Werchter TW Classic bv. Maar kan even goed Pinkpop ofzo worden.
 

TiemenM

Playlistbediener
24 aug 2022
19
12
Naar dat ik begrepen heb : slechts een concertreeks per jaar in Oostende en die hebben volgend jaar al Rammstein


Metallica heeft 2 festivals nog om aan te kondigen volgens hun eigen communicatie. Eentje zal Hellfest wel zijn. Blijft er nog eentje over. Als dat voor België is dan is dat Graspop of een speciale vorm van Werchter TW Classic bv. Maar kan even goed Pinkpop ofzo worden.

Metallica heeft toch net I-Days Milano en Tons of Rock in Oslo aangekondigd?
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
309
650
Metallica heeft 2 festivals nog om aan te kondigen volgens hun eigen communicatie. Eentje zal Hellfest wel zijn. Blijft er nog eentje over. Als dat voor België is dan is dat Graspop of een speciale vorm van Werchter TW Classic bv. Maar kan even goed Pinkpop ofzo worden.
Als Metallica 2 jaar op rij België in het geheel overslaat, mogen ze van mij ook gewoon weg blijven.
 

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
123
167
Judas Priest maakt de komst van Tool voor mij weer goed. Erg benieuwd naar het nieuwe album. Volgens mij echt een hoogstaand album.
FFDP ga ik gewoon niet meer naar kijken. Wat een drama is dat zeg.

Waarom is WT trouwens geen gerucht meer? Ze hebben ook een sterk nieuw album. En ze stonden voorheen ook als headliner op graspop, gevolgd door zaalshows in BE/NL
 
  • On fire
  • Wow
Waarderingen: Piet en Rockbeer

won666

Support act
17 mei 2019
1.195
1.252
Ik blijf gewoon hopen in de theorie dat @jimmywe ons allemaal zit te trollen wat betreft Metallica. Zal toch niet zo zijn dat het wéér wel Hellfest en niet Graspop word.
Zegut (een schijnbaar goed ingerichte bron) heeft enkele weken geleden al bevestigd dat Metallica op Hellfest speelt. Is natuurlijk geen garantie voor Graspop. Dus afwachten.


Maar eerlijk gezegd als Graspop nu opnieuw niet in geslaagd is ze te boeken voor een dag ... Ja dan is dat ... Onnozel he
 
  • Leuk
Waarderingen: Kneuzer en Joe_Crimson

Gebruikers die dit onderwerp bekijken