Graspop Metal Meeting 2024

Ja, vreemd, zie het nu ook. Maar dacht dat @jonasvh dit vorig jaar in elkaar had geknutseld, dus wilde dat ook eens proberen met paint.
Koekdoos nu
Deez Nuts GIF

volgens mij is judas priest juist één van de weinige bands die geen afscheidstour heeft aangekondigd?
al vind ik het geen verkeerd idee van je.
Mijn excuses: Ik heb opzoekwerk gedaan. Dit gaat over graspop 2022. Met een foto van: ja...
judas priest

Judas Priest (zaterdag, South Stage)
Geen heavy metal zonder Judas Priest, geen Judas Priest zonder Rob Halford en geen Rob Halford zonder motor, lang patchvest en heel, heel veel leder. Net als bij Iron Maiden is de vocale kracht wel wat afgenomen in de loop der jaren, maar Halfords uithalen blijven indrukwekkend. De set is doorspekt met hits en de weide geniet met volle teugen van klassiekers als The Sentinel, Hell Bent For Leather, Living After Midnight en natuurlijk Breaking The Law. Een afscheidstournee? Geenszins! Op het prachtig aangeklede en interactieve podium staat bij het afsluiten de tekst ‘The Priest Will Be Back’. En die is meer dan welkom!

2022 Sabaton Deftones (geen oudjes)
2019 Sabaton Kiss (half/half)
2o18 APerfect Circle ozzy (half half)
2017 Scorpions/Sabaton/evanescene (half/half)
Gaat om de hele dag (main stage met name), niet alleen de headliners.
2023: Def Leppard - Mötley Crüe - Hollywood Vampires - Generation Sex - Dirkschneider - Skid Row
2022: Aerosmith - Deep Purple (2e naam op affiche, vóór Deftones) - Alice Cooper
2019: Kiss - Def Leppard - Whitesnake - Rob Zombie - FM
2018: Ozzy Osbourne - Hollywood Vampires - Judas Priest - Vandenberg's Moonkings
2017: Scorpions - Rob Zombie - Ugly Kid Joe
2016: Iron Maiden - Twisted Sister - Anthrax - Saxon - Overkill

Daarnaast staan er ook ieder jaar bijpassende jongere hard rock/heavy metal bands of supergroups (zoals vorig jaar Elegant Weapons, Eclipse, Kissin' Dynamite, of eerder bands als Airbourne, Steel Panther, etc.) op de main stages.

En ja, je kunt ook zulke lijstjes van andere dagen maken, maar bij de zondag is dit m.i. het meest consistent terug te zien.
Genoeg in ieder geval om aan te nemen dat GMM in zijn programmering wel degelijk rekening houdt met de wat oudere generatie (en de zondag daar een uitstekende dag voor is).

Sowieso is de "oudere bands" discussie nutteloos. Metal en hardrock is juist een genre die daar weinig aandacht aan besteed. Als de leeftijd zo belangrijk is, zit je bij het verkeerde genre. De grootste namen zijn allemaal boven de 60, de nieuwe headliners zijn in de 40, volgens mij is bmth het jongst met de 30ers.
Dat kun je natuurlijk wel vinden, maar vertel dat dan maar aan de old-school metal heads die niets moeten hebben van al die metalcore, nu-metal en andere 'geen echte metal'-genres..
Of aan de jonge generatie die het spottend hebben over rollators, plaszakken en infusen.

Zelf houd ik van alle soorten metal, oud en jong.

Nog even mijn mening over de headliners, geloof dat ik dat nog niet gedaan had

Judas Priest vind ik helemaal niks, maar leuk voor de fans hier.

FFDP niet helemaal mijn ding, hebben wel wat leuke nummers, vond hun show in 2022 niet goed maar ook niet slecht. misschien dat ik ze wel ga bekijken.
hoop wel dat ze een fatsoenlijke headliner productie mee nemen

Tool ben ik vorig jaar voor het eerst heen geweest, vond ze erg goed live, Ik kijk er naar uit om ze een tweede keer te zien. Dit is een band die mij wel overhaalt om een combi te kopen. Beste boeking die ze in jaren hebben gedaan!

Ik zal één van de weinigen zijn die vooral uitkijkt naar de aankondiging van BMTH.

5fdp
Tja eigenlijk niet een echte reden maar zal ze waarschijnlijk gaan skippen.
Genoeg publiek voor dus prima toch.
Heb me er nooit echt in verdiept maar de hits trek ik slecht.
Zal best wat leuks in de marquee komen vrijdagavond , prima toch.😊

Nog even mijn mening over de headliners, geloof dat ik dat nog niet gedaan had

Judas Priest vind ik helemaal niks, maar leuk voor de fans hier.

FFDP niet helemaal mijn ding, hebben wel wat leuke nummers, vond hun show in 2022 niet goed maar ook niet slecht. misschien dat ik ze wel ga bekijken.
hoop wel dat ze een fatsoenlijke headliner productie mee nemen

Tool ben ik vorig jaar voor het eerst heen geweest, vond ze erg goed live, Ik kijk er naar uit om ze een tweede keer te zien. Dit is een band die mij wel overhaalt om een combi te kopen. Beste boeking die ze in jaren hebben gedaan!

Ik zal één van de weinigen zijn die vooral uitkijkt naar de aankondiging van BMTH.
Ik kijk er ook naar uit. Geen grote metalcore fan maar als het gevarieerd, origineel, of afwisselend met andere dingen is samen met een grote productie een goede show en een leuke sfeer, lang niet meer gezien dan kijk ik er wel naar uit. En dat heeft bring me the horizon allemaal. Ik kijk wel uit naar hun emo nummers die ze gaan brengen van hun laatste? album hopelijk.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
hoeveel van de 8 headliners waren er vorig jaar al bekend voor dat de vvk begon? volgens mij alleen GNR en machine head nog niet.
want ze hadden vorig jaar ook gelijk de dagtickets in de verkoop.

En ja, je kunt ook zulke lijstjes van andere dagen maken, maar bij de zondag is dit m.i. het meest consistent terug te zien.
Ik denk als je dit soort lijstjes gaat maken van alle dagen dat je dit patroon gewoon op alle dagen gaat zien
Jouw lijstje maakt duidelijk dat er de meeste jaren ongeveer 2-5 oude bands staan op de zondag. dit spreekt je eigen punt juist tegen toch? dit is van de 15 mainstage acts, dat vind ik een vrij laag percentage
er zijn genoeg vrijdagen en zaterdagen te vinden bij dezelfde edities waar 5 oude bands spelen

Gaat om de hele dag (main stage met name), niet alleen de headliners.
2023: Def Leppard - Mötley Crüe - Hollywood Vampires - Generation Sex - Dirkschneider - Skid Row
2022: Aerosmith - Deep Purple (2e naam op affiche, vóór Deftones) - Alice Cooper
2019: Kiss - Def Leppard - Whitesnake - Rob Zombie - FM
2018: Ozzy Osbourne - Hollywood Vampires - Judas Priest - Vandenberg's Moonkings
2017: Scorpions - Rob Zombie - Ugly Kid Joe
2016: Iron Maiden - Twisted Sister - Anthrax - Saxon - Overkill

2023 was het voornamelijk de zondag, dat klopt. Maar als je dan naar de rest gaat kijken

2022 vrijdag: Whitesnake, Scorpions, Megadeth

2019 vrijdag: Glenn Hughes (performs Deep Purple), Lynyrd Skynyrd, Anthrax, Slayer, Testament

2018 donderdag: Doro Pesch, GNR
2018 zaterdag: Vixen, Accept, Megadeth, Kreator

2017 vrijdag: Europe, Dee Snider, Blue Öyster Cult, Black Star Riders
2017 zaterdag: Axel Rudi Pell, Deep Purple

2016 vrijdag: Winery Dogs, Foreigner, Megadeth, Black Sabbath, Sixx:A.M., King Diamond

Kom je gewoon op eenzelfde rijtje uit voor elke editie behalve 2023. Dus zondag is niet dé dag van de rollators. Die rollators zijn over het gehele weekend te vinden.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Ik denk als je dit soort lijstjes gaat maken van alle dagen dat je dit patroon gewoon op alle dagen gaat zien
Jouw lijstje maakt duidelijk dat er de meeste jaren ongeveer 2-5 oude bands staan op de zondag. dit spreekt je eigen punt juist tegen toch? dit is van de 15 mainstage acts, dat vind ik een vrij laag percentage
er zijn genoeg vrijdagen en zaterdagen te vinden bij dezelfde edities waar 5 oude bands spelen
Het gaat mij dan ook vooral om de laatste 5 Main Stage acts op de zondagen. Dan kom je uit op:

2023: 4 acts: 80% (Def Leppard, Mötley Crüe, Hollywood Vampires, Generation Sex)
2022: 3 of 4 acts: 60 of 80% (Aerosmith <gecanceld uiteindelijk>, Deep Purple, Alice Cooper en eventueel The Offspring)
2021: afgelast
2020: afgelast
2019: 3 of 4 acts: 60 of 80% (Kiss, Def Leppard, Whitesnake en eventueel Rob Zombie)
2018: 3 acts: 60% (Ozzy, Judas Priest, Hollywood Vampires)

Iedereen mag natuurlijk zijn eigen mening hebben over de zondagen, maar ik zie bij de hoogste Main Stage spots toch echt veel rollators staan vanaf 2018.

Het gaat mij dan ook vooral om de laatste 5 Main Stage acts op de zondagen. Dan kom je uit op:

2023: 4 acts: 80% (Def Leppard, Mötley Crüe, Hollywood Vampires, Generation Sex)
2022: 3 of 4 acts: 60 of 80% (Aerosmith <gecanceld uiteindelijk>, Deep Purple, Alice Cooper en eventueel The Offspring)
2021: afgelast
2020: afgelast
2019: 3 of 4 acts: 60 of 80% (Kiss, Def Leppard, Whitesnake en eventueel Rob Zombie)
2018: 3 acts: 60% (Ozzy, Judas Priest, Hollywood Vampires)

Iedereen mag natuurlijk zijn eigen mening hebben over de zondagen, maar ik zie bij de hoogste Main Stage spots toch echt veel rollators staan vanaf 2018.

2022: vrijdag 60% (Scorpions, Whitesnake, Megadeth
2019: vrijdag 60% (Slayer, Lynyrd Skynyrd, Anthrax)
2018: donderdag had GNR ongeveer net zoveel speeltijd als de 4 bands ervoor

• Haha
Waarderingen: Pauly Robin en Rockbeer
Zo ff bijgelezen met alles. (Ruim 20 pagina's)
Judas priest. Van harte welkom nog nooit gezien.
5FDP geen fan van.
@jimmy hoop dat je een grap met ons uithaalt met (ja ik weet dat hij inside info heeft en verwacht ze ook niet).

En vrijdag zal het waarschijnlijk JP-Sabaton worden (want 5FDP zal toch wel afzeggen😆) en heb je ook een leuke avond.

Verder ben ik voor de 5FDP fans blij dat ze er staan.

Ben wel erg benieuwd naar de zondag dan. Want vind een Deep purple niet echt meer HL. Stonden in 2022 ergens in de avond en vond dat een prima plek voor ze. Dus of er komt nog een grote naam bij, of de ticketprijzen gaan omlaag😜.

Ik zeg het alvast Slayer Reünie op zondag
#jokes

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en MarcoReusel

Users who are viewing this thread