Graspop Metal Meeting 2024

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.186
2023 was het voornamelijk de zondag, dat klopt. Maar als je dan naar de rest gaat kijken


2022 vrijdag: Whitesnake, Scorpions, Megadeth

2019 vrijdag: Glenn Hughes (performs Deep Purple), Lynyrd Skynyrd, Anthrax, Slayer, Testament

2018 donderdag: Doro Pesch, GNR
2018 zaterdag: Vixen, Accept, Megadeth, Kreator

2017 vrijdag: Europe, Dee Snider, Blue Öyster Cult, Black Star Riders
2017 zaterdag: Axel Rudi Pell, Deep Purple

2016 vrijdag: Winery Dogs, Foreigner, Megadeth, Black Sabbath, Sixx:A.M., King Diamond

Kom je gewoon op eenzelfde rijtje uit voor elke editie behalve 2023. Dus zondag is niet dé dag van de rollators. Die rollators zijn over het gehele weekend te vinden.
Ok, laten we eens al onze 'data' bijelkaar gooien:

1700065199849.png

Wat valt je op? 😜
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Die uitdrukking ken ik niet, maar mijn geschminkte gezicht sluit beter aan bij Bon Jovi dan jouw geschminkte gezicht in ieder geval :LOL:
Als Jon nog een beetje kan zingen dan sta ik zeker bij de mainstage. Ontzettende zeikrock soms maar dat valt voor mij wel onder namen als Aerosmith en Kiss: 'als je de kans hebt, moet je het een keer gezien hebben'. Alleen heb ik Kiss en Aerosmith al vaker gezien, en Bon Jovi niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.790
7.637
Ok, laten we eens al onze 'data' bijelkaar gooien:

Bekijk bijlage 6957

Wat valt je op? 😜

Als een vinkje betekent dat er veel rollatorbands staan, dat elke editie voor minimaal de helft van het aantal dagen uit rollatordagen bestaat, behalve 2023.
De zondag is inderdaad elke keer een groen vinkje, maar om dat te bestempelen als "de rollatordag" doet de andere dagen te min, want op 2023 na, heeft dus elke editie minimaal 1 andere rollatordag ernaast staan
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Verdomme @Koekdoos m'n Spotify is nu blijven hangen bij Bon Jovi. Ik schakel even snel over naar Tool.

Ik hoop in ieder geval op A7X en BMTH op de zaterdag en nog enigszins een verassing voor zondag. Abbath plays Immortal, Cannibal Corpse, Cattle Decapitation, Dying Fetus, Dimmu Borgir, Dream Theater, Emperor als undercard en iets geks als Greta Van Fleet zou voor mij al voldoende zijn.
 

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
ik denk toch echt dat we avantasia mogen begroeten als subheadliner zondag. die hebben al aangekondigd dit jaar een grote productie mee te nemen, en meneer zing ook niet maar voor een uurtje. Donderdag staan ze nog in cartagena, das met de vrachtwagen niet te doen voor vrijdag dus dan zaterdag of zondag (of niet). ik gok dat het zondag wordt dus ik denk avantasia met iets sterks ernaast?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.186
Interessant. Bedankt voor de info. Ben 35. Op mijn 19de en 21ste ofzo ben ik een dag naar graspop geweest. Toen kwam ik vooral voor dragonforce. Toen het album through the fire and the flames uit was zag ik ze voor het eerst. Daarna rond mijn ik gok 23ste telkens combi gegaan. Dus ben ik vooral op de hoogte van de laatste 4 komsten van JP. Dat van Ozzy was ik vergeten. En daarvoor had ik al een vermoede. Alhoewel ik denk dat je graspop ook niet zo kon vergelijken met nu. De metal was toen wel groter en bekender, maar graspop is toch gegroeid om meerdere headliners en grotere namen op één dag te hebben. Wat de status van co-headliners of headliners toen waren weet ik niet altijd.
Haha, vanzelfsprekend weet ik dat ook niet allemaal uit mijn hoofd. 😅
Maar daarvoor bestaan er allerlei hele handige hulpmiddeltjes:

https://www.graspop.be/nl/geschiedenis

https://en.wikipedia.org/wiki/Graspop_Metal_Meeting

https://clashfinder.com/list/?qs=graspop

https://www.setlist.fm/search?query=graspop+metal+meeting

En natuurlijk good old Google. 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.790
7.637
ik denk toch echt dat we avantasia mogen begroeten als subheadliner zondag. die hebben al aangekondigd dit jaar een grote productie mee te nemen, en meneer zing ook niet maar voor een uurtje. Donderdag staan ze nog in cartagena, das met de vrachtwagen niet te doen voor vrijdag dus dan zaterdag of zondag (of niet). ik gok dat het zondag wordt dus ik denk avantasia met iets sterks ernaast?

Welke dag maakt niet uit voor ze. In 2019 stonden ze ook in Spanje en de dag erop direct al in België (op Alcatraz), dus in theorie kunnen ze op meerdere dagen nog gewoon staan
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.186
Als een vinkje betekent dat er veel rollatorbands staan, dat elke editie voor minimaal de helft van het aantal dagen uit rollatordagen bestaat, behalve 2023.
De zondag is inderdaad elke keer een groen vinkje, maar om dat te bestempelen als "de rollatordag" doet de andere dagen te min, want op 2023 na, heeft dus elke editie minimaal 1 andere rollatordag ernaast staan
Nogmaals, ik heb het niet over 'rollatorbands' of 'rollatordag' (die woorden gebruiken jullie), maar over 'oudjes-dag', een dag dus die bovengemiddeld de relatief oudere metalfans aanspreekt.
Dat kunnen dagen zijn met veel oude bands uit de jaren '60, '70 of '80, maar ook jongere bands die een klassiekere vorm van heavy metal / hard rock spelen.
En de GMM-zondag is daar opvallend consistent in.
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Van het AC/DC forum:

I heard today from someone close to the organization Graspop (Belgium) that they are trying to book ACDC for the festival - June 2024
Trying or doing are 2 very different things. I know i am mad for thinking Metallica whould've been an option, but AC/DC is insanity.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken