Graspop Metal Meeting 2024

2022: vrijdag 60% (Scorpions, Whitesnake, Megadeth
2019: vrijdag 60% (Slayer, Lynyrd Skynyrd, Anthrax)
2018: donderdag had GNR ongeveer net zoveel speeltijd als de 4 bands ervoor
Die 2018 goed punt. Ik vraag me af of ze nog steeds bezig zijn met hun show...

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Zullen we komende editie op zondag een festileaks wall of death organiseren van de rollators tegen de niet-rollators, en het op die manier beslechten? Lijkt me een betere (en vermakelijkere) oplossing dan hier maar door blijven zagen over dat zelfde punt :LOL:

Alleen als Helmut Lotti er op die dag staat, dan maken wij rollators een kans

Een dag met Deep Purple en Scorpions als headliners zou ik wel een zwaar zwaktebod vinden. De ene onder de andere en dan eventueel het hier zeer populaire Electric Callboy op het andere podium, dat zou ik nog begrijpen.

Vind trouwens ook, net zoals hierboven ook al ergens wordt gezegd, dat Deep Purple geen headliner meer is of zou moeten zijn.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Een dag met Deep Purple en Scorpions als headliners zou ik wel een zwaar zwaktebod vinden. De ene onder de andere en dan eventueel het hier zeer populaire Electric Callboy op het andere podium, dat zou ik nog begrijpen.

Vind trouwens ook, net zoals hierboven ook al ergens wordt gezegd, dat Deep Purple geen headliner meer is of zou mogen zijn.

Denk dat Deep Purple alleen in 2017 headliner was als noodgreep

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
ja want graspop zal vast de kans hebben gehad om metallica te boeken, en zoiets gehad hebben van 'metallica? nah dat moeten we niet hebben hier in dessel'

het lijkt me toch overduidelijk dat de organisatie er alles aan doet om die band te boeken, soms dan gaat dat gewoon niet.
zoals jimmy zegt, als die besloten hebben om die week niets in te plannen dan is dat zo, en is er niet veel dat de boekers daar tegen in kunnen brengen
je kunt boos gaan zitten doen richting graspop maar daar schiet je ook niet veel mee op
Voor veel mensen komt het juist niet overduidelijk over dat de organisatie er alles aan doet ze te boeken.

Een festival in Oslo, met 80k bezoekers en een magere 65k likes op Facebook lukt het wel (voor ongeveer dezelfde weekend prijs).

Één van de grootste metal festivals van Europa met 220k bezoekers en 250k volgers op Facebook lukt het niet? Ja, dan krijg je dat mensen zich afvragen waarom dan niet.

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
FFDP vind ik dik ok. JUDAS Priest ook meer dan top. Scorpions zie ik ook nog komen dus op zondag, Alice Cooper nieuw album ook kanshebber, King Diamond? Bruce Dickinson? Pantera? Zijn namen die ik wel zie opduiken de komende weken

Één van de grootste metal festivals van Europa met 220k bezoekers en 250k volgers op Facebook lukt het niet? Ja, dan krijg je dat mensen zich afvragen waarom dan niet.
Omdat meneer Schuermans al decennia rondloopt met een "hebben, hebben, hebben" mentaliteit wanneer Metallica beschikbaar is voor een Belgisch festival?

FFDP vind ik dik ok. JUDAS Priest ook meer dan top. Scorpions zie ik ook nog komen dus op zondag, Alice Cooper nieuw album ook kanshebber, King Diamond? Bruce Dickinson? Pantera? Zijn namen die ik wel zie opduiken de komende weken
Alice Cooper en Bruce Dickinson zullen er wel staan ja
Pantera stond er dit jaar nog dus minder kans
King diamond geen idee of die tourt rond graspop?
Manowar! Dat zou nog es vet zijn
Daar gaan festivals zich niet meer aan branden

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Uuhh.. 🤨

efe2780bac257656a728b76cb22699f1588c5581.jpg
fd7dbe1d9730493ea7452c5f14d6c113b3f15c66.jpg
061b851e65bd5589be66ab1ff9d3838758a57dd1.jpg
0c919d66fb52810bb7d7d58a1ac6506325d84ac3.jpg
8fa8564354c1e0f93d2e8b56d33f9be0042e192f.jpg
c7ac34d30cb6b033efad89b83572d560de112c27.jpg
d645bab98e81a83979841f028c0f429e4d5b22dc.jpg

Ook in 2011 headliner wegens afzeggen Ozzy.
Alleen in 2015 en 2018 subheadliner dus.
Interessant. Bedankt voor de info. Ben 35. Op mijn 19de en 21ste ofzo ben ik een dag naar graspop geweest. Toen kwam ik vooral voor dragonforce. Toen het album through the fire and the flames uit was zag ik ze voor het eerst. Daarna rond mijn ik gok 23ste telkens combi gegaan. Dus ben ik vooral op de hoogte van de laatste 4 komsten van JP. Dat van Ozzy was ik vergeten. En daarvoor had ik al een vermoede. Alhoewel ik denk dat je graspop ook niet zo kon vergelijken met nu. De metal was toen wel groter en bekender, maar graspop is toch gegroeid om meerdere headliners en grotere namen op één dag te hebben. Wat de status van co-headliners of headliners toen waren weet ik niet altijd.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ik denk als je dit soort lijstjes gaat maken van alle dagen dat je dit patroon gewoon op alle dagen gaat zien
Jouw lijstje maakt duidelijk dat er de meeste jaren ongeveer 2-5 oude bands staan op de zondag. dit spreekt je eigen punt juist tegen toch? dit is van de 15 mainstage acts, dat vind ik een vrij laag percentage
er zijn genoeg vrijdagen en zaterdagen te vinden bij dezelfde edities waar 5 oude bands spelen
Nee hoor, ik heb nooit gezegd dat een 'oudjes-dag' alleen maar uit oudjes zou moeten bestaan, een handjevol namen kan al genoeg zijn om een bepaalde groep aan te spreken.
Net zoals een prog-dag niet alleen maar prog heeft, of een een thrash-dag alleen maar thrash, etc.
Het is zeker geen wet van Meden en Perzen, maar soms vallen er gewoon bepaalde patronen op (toegegeven, bij GMM zijn die minder duidelijk dan bv. op Alcatraz, die onmiskenbaar thema's op bepaalde dagen op bepaalde podia hanteren).

Het geldt ook niet voor alle dagen, bv.:

vrijdag 2023
1700063755831.png

zaterdag 2023
1700063706546.png

zaterdag 2019
1700063795666.png

vrijdag 2018 (ondanks IM)
1700063885846.png

zaterdag 2016
1700063986179.png

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Die theorie klopt niet, hij heeft meermaals geprobeerd om ze op Graspop te krijgen ;)
Alleen lukt het elke keer als hij het voor graspop probeert 'jammer genoeg niet' en elke keer als hij het voor werchter probeert 'toevallig wel'.
Ach, dat ieder er het zijne van denkt, maar het is inderdaad opvallend en onbegrijpelijk dat die nog nooit op graspop hebben gestaan.

Users who are viewing this thread