Graspop Metal Meeting 2024

Wilde gok voor de zondag: AC/DC en Electric Callboy
(vooral zodat als dit waar blijkt te zijn ik kan zeggen dat ik het voorspeld had)

Realistischer: Scorpions en Parkway Drive

• Haha
Waarderingen: won666 en jonasvh
Nu is het alweer afwachten naar de volgende aankondiging.
Hoe zouden ze het doen?
Dinsdag een/twee HL voor zondagavond
Donderdag een grote lijst met namen en VVK info
Zaterdag start VVK

In het weekend denk ik niet dat we iets moeten verwachten.
Maandag/woensdag kan ook nog ipv dinsdag/donderdag
en dan eventueel Maandag en woensdag namen en donderdag ticket/camping info

Ik denk echt dat pwd het festival mag afsluiten.Das ze wat mij betreft zeer gegunt. Doe Avantasia en Alice er onder lijkt me heel reeel

• Leuk
Waarderingen: kineza
Dit jaar: GnR, Machine Head, Slipknot, Def Leppard
Allemaal South, allemaal afsluiter dus lijkt me wel een patroon te zijn?
Het is maar net waar je voor komt. Voor mijn gevoel was voor veel mensen op zondag juist Motley Crue de afsluiter. In ieder geval gingen heel veel mensen naar huis daarna. Zo is voor sommigen in 2022 Within Temptation de 'echte' afsluiter geweest op de vrijdag en niet Scorpions, en andersom.

Maar de verhouding South > North is volgens mij bij 99% van de bezoekers niet bekend hoor. Als die verhouding uberhaupt zo is.

Lol, daarnet werd op Studio Brussel gezegd dat Bring Me The Horizon een jonge band is. Tuurlijk jongens, die bestaan nog maar 20 jaar, de jeugd spat eraf.

Laat Parkway Drive maar zo by the way, geen 2 jaar op rij hetzelfde aub, ongeacht welke band dat dan is.

Toch mooi dat we alle headliners wel min of meer hebben zien aankomen.

Wij zouden gezamenlijk de toto moeten invullen!
Behalve Tool, pas heel kort voor de bevestiging waren er geruchten maar een week geleden zagen we dit niet aankomen toch?

Toto voor zondag (niet te verwarren met Toto de band): Scorpions en Deep Purple. Zou de rollatorbandjes nog even oppompen en smeren!

• Leuk
Waarderingen: Nutellica
Lol, daarnet werd op Studio Brussel gezegd dat Bring Me The Horizon een jonge band is. Tuurlijk jongens, die bestaan nog maar 20 jaar, de jeugd spat eraf.

Laat Parkway Drive maar zo by the way, geen 2 jaar op rij hetzelfde aub, ongeacht welke band dat dan is.
Als je het vergelijkt met ozzy, zijn het jonge veulens.

Wat betreft south en north willen ze duidelijk ook geen afscheiding meer, anders was die naamaanpassing niet nodig.
Het enige waar in theorie rekening mee gehouden wordt is dat de VIP aan de south kant is.
Als Iron Maiden er volgende keer weer staat, ga ik er vanuit dat die op south gezet worden, maar zij willen zelf altijd spelen van 21 - 23u dus zal er sowieso een north achter volgen. Ik denk dat ze die stages dus nog steeds inwisselbaar kunnen inzetten en afhankelijk van de namen kiezen wie ze south en wie ze north plaatsen. Aan de andere kant had ik dit jaar Priest om die reden ook eerder op south verwacht en FFDP daarna de north laten afsluiten, maar dat blijkt dus niet het geval. Time will tell of ze het idee van 2023 toepassen of het idee van 2022.

Even opgezocht bij Bring Me The Horizon hoe hun meest recente setlist eruitzag. Best spannend zo te lezen...

Note: After "DiE4u", the show was cut short due to the stage bouncing heavily. After the cancellation, fans started to break the venue and invade the stage. Due to safety concern (stage & technical issue), the second day's show was cancelled

Ik lees hier dat Måneskin genoemd wordt? Degene die deze band op Graspop denkt te zien, is toch serieus op zijn/haar achterhoofd gevallen?

Als allereerste post op dit forum ooit kan deze tellen. Nagel op de kop my friend. Over smaken en kleuren valt niet te discussiëren en iedereen luistert naar wat hij of zij zelf wilt, maar ik krijg simultaan diarree, teenschimmel en een dubbele koortsblaas van slechts enkele seconden Maneskin te horen. Ik sta open voor showbands als Greta Van Fleet op GMM, maar ga veel medicatie nodig hebben indien Maneskin op dat podium staat rond te huppelen..

Dat is het toch ook?

Hier lees je constant dat alle HL hoogbejaard zijn. Dan is BMTH een "jongere" band dan hetgeen we vaak zien.

En voor PWD maak ik graag een uitzondering voor 2x op een rij. (Al snap ik wel je mening)

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Wat betreft south en north willen ze duidelijk ook geen afscheiding meer, anders was die naamaanpassing niet nodig.
Het enige waar in theorie rekening mee gehouden wordt is dat de VIP aan de south kant is.
Als Iron Maiden er volgende keer weer staat, ga ik er vanuit dat die op south gezet worden, maar zij willen zelf altijd spelen van 21 - 23u dus zal er sowieso een north achter volgen. Ik denk dat ze die stages dus nog steeds inwisselbaar kunnen inzetten en afhankelijk van de namen kiezen wie ze south en wie ze north plaatsen. Aan de andere kant had ik dit jaar Priest om die reden ook eerder op south verwacht en FFDP daarna de north laten afsluiten, maar dat blijkt dus niet het geval. Time will tell of ze het idee van 2023 toepassen of het idee van 2022.
Ik denk dat ze de echt heel grote namen, zoals een GNR, maiden, slipknot, kiss, rammstein, ... wel altijd op south zetten. Tool staat logischerwijs ook op south. Maar bij de huidige vrijdag en zaterdagnamen kon het inderdaad perfect omgekeerd zijn geweest, net zoals bij def leppard en MC dit jaar

Users who are viewing this thread