Graspop Metal Meeting 2024

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.878
4.013
Ik had wat research gedaan. De vorige keer toen er een echt grote band geboekt was, was in 2017 en was het aan Rammstein. Emperor -een band die ik beter in de Marquee vind passen- was toen de headliner van de tweede Main Stage op de Rammstein-dag. Emperor - Tool zou voor mij wel een 1-2'tje zijn, dus misschien dat ze Emperor opnieuw de North Stage laten headlinen?
Ik hoop alvast op iets als dat! Within temptation weer eens moeten aanhoren, wachtend op Tool, voelt toch een beetje als pretbederver.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.765
3.514
Had Bon Jovi geen tour aangekondigd komende zomer? Ik vrees dat dat wel eens een kanshebber is om die zondagspot te claimen
Ik zag ze een paar jaar geleden op TW Classic. Op een nummer na wat echt niet meer ging, vond ik het nog best prima ook. Maar ja... we zijn wat jaren en een pandemie verder dus geen idee hoe erg het is geworden...
 

Nutellica

Randprogramma
3 apr 2023
117
327
Ik denk dat je daar wel eens gelijk in kan hebben, en ik hoop dat ze iets net zo verrassend uit de hoge hoed weten te
Dat zou het wel ineens een matige affiche qua headliners maken imo.

Ben groot Tool fan, maar dat wordt toch nog altijd door veel volk als semi-niche gezien blijkbaar. Er zou op zondag echt nog iets groots bij mogen, maar vrees er wat voor.

We shall see.
Eens hoor. Within temptation zou een zwaktebod zijn. Maar die zijn bijna altijd beschikbaar en staan te trappelen na het uitbrengen van het nieuwe album.

Ik hoop ook op verrassingen. Zou Lamb of God aanmoedigen op donderdag, maar er is geen indicatie dat ze überhaupt touren.

Zondag ga ik meestal niet, maar Aerosmith zou een mooie naam zijn.

Ik hoop stiekem op Evanescence ergens in het programma. Is dat haalbaar?
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
290
601
Eens hoor. Within temptation zou een zwaktebod zijn. Maar die zijn bijna altijd beschikbaar en staan te trappelen na het uitbrengen van het nieuwe album.

Ik hoop ook op verrassingen. Zou Lamb of God aanmoedigen op donderdag, maar er is geen indicatie dat ze überhaupt touren.

Zondag ga ik meestal niet, maar Aerosmith zou een mooie naam zijn.

Ik hoop stiekem op Evanescence ergens in het programma. Is dat haalbaar?
Within Temptation (en vooruit, Sabaton ook) is voor GMM wat Krezip voor Pinkpop is/was. Die stonden altijd klaar om in te vallen in geval van nood.

Evanescence staat ook nog op mijn bucketlist, mogen van mij zeker komen! Lamb of God al paar keer gezien maar mogen zeker komen, zou best op donderdag kunnen ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayyyyyer

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
290
601
Sorry hoor maar ik vind BMTH boven A7x zetten echt een schande.
Waarom? BMTH heeft hard aan de weg getimmerd de laatste jaren hoor, denk dat ze (zeker in Europa) meer populair zijn dan A7X. BMTH is veel harder gegroeid dan A7X en zijn ze gewoon voorbij gegaan. Ik begrijp wel waarom BMTH boven A7X gezet is.

Voor zover het een graadmeter is: in 2017 stond A7X in Ziggo Dome (daarna niet meer volgens mij). Was uitverkocht maar hadden Disturbed als special guest meegenomen die volgens mij ook aardig heeft bijgedragen aan de verkoop. Zelf kwam ik ook voor Disturbed. BMTH heeft geen special guest van dit formaat nodig om Ziggo Dome vol te krijgen.
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
338
710
Within Temptation (en vooruit, Sabaton ook) is voor GMM wat Krezip voor Pinkpop is/was. Die stonden altijd klaar om in te vallen in geval van nood.

Evanescence staat ook nog op mijn bucketlist, mogen van mij zeker komen! Lamb of God al paar keer gezien maar mogen zeker komen, zou best op donderdag kunnen ja.
Maar het lijkt tot nu toe toch alsof er niet echt nood is? De vrijdag is misschien niet het allersterkste ooit, maar BMTH en A7X op dezelfde dag kunnen zetten komt niet over als nood.
En krijgen mensen na een tijdje niet zoiets van ''heb je hun weer''? LoG is denk ik eerder sub-headliner. Maar die stonden zelfs toen Chris Adler er nog bij zat ook maar ergens in de namiddag. Dus eigenlijk verwacht ik die niet veel later dan 18:00. Zelfde met Evanescence.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.765
3.514
Nu ben je toch aan het lachen? Dat was het meest valse concert dat ik ooit heb gehoord
Bijzonder hoe ervaringen kunnen verschillen. Neemt niet weg dat ik nog liever Scorpions dan Bon Jovi zie op de resterende zondagplek hoor. Maar zolang wij nog geen namen hebben op zondag en zolang Metallica nog altijd een vrij in te vullen plek heeft (vermoedelijk een Werchter-event, Pinkpop of Graspop) blijf ik hoop koesteren op een festival waar we starten met Tool en eindigen met Metallica....
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.816
2.566
@sven.cr is natuurlijk een beetje biased, aangezien A7x z'n lievelingsband is.

Natuurlijk ook een beetje verkeerd om te zeggen "die staat boven die". Ze zijn beide gewoon headliner. Denk ook dat deze co-constructie het best mogelijke is voor beide bands.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en sven.cr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken