Graspop Metal Meeting 2024

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
Ik vind het even metal als Ghost of Bring me the Horizon. Of Deep Purple of Kiss. Of Aerosmith.
Ooit de eerste drie albums van BMTH geluisterd? Das echt wel wat heftiger dan de rest in dat lijstje. Ook de setlists die ze afgelopen tour speelden neigen weer de heftigere kant op.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Ooit de eerste drie albums van BMTH geluisterd? Das echt wel wat heftiger dan de rest in dat lijstje. Ook de setlists die ze afgelopen tour speelden neigen weer de heftigere kant op.
Laatste werk heeft ook echt harde knallers er tussen!
Eentje die je niet zou verwachten is bijvoorbeeld AmEN! Is samen met Lil Uzi Vert maar bevat wat gutterals, dikke riffs.
Dear Diary van 't laatste album is ook echt een dik nummer die ze ook veel live doen!
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
471
673
Geen idee hoe groot de teams achter Wacken en Hellfest zijn, maar wat ik hoor van Graspop is dat die kern echt erg klein is. De vraag is dus eerder 'hebben zij wel een marketing afdeling'.
Om hier even op terug te komen, ik ben eens door het kruispuntbankverslag van gmm festival BV gegaan. Volgens de officiële cijfers van boekjaar 2022 waren er maar 3 personeelsleden die voltijds in dienst zijn waarvan 2 vrouwen en 1 man. Verder zou er 1 iemand met een tijdelijk contact zijn. Wellicht zijn er nog ergens via een andere bv of bvba verbonden, maar dit zou al veel verklaren waarom er geen dagelijkse posts zouden zijn.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Heb voor mezelf eens teruggekeken naar 2022. Feitelijk keek ik van alle headliners alleen maar uit naar Iron Maiden, Volbeat, Judas Priest en Korn. Ik maak me dus echt niet zo druk om alleen de headliners. De undercard maakt het wel weer goed voor ons🤘
dat is toch de helft, dat is nog aardig wat :)
maar voor mij hetzelfde inderdaad, meestal kijk ik 1 van de 2 headliners iedere dag en de andere heb ik geen interesse in
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
663
863
Om hier even op terug te komen, ik ben eens door het kruispuntbankverslag van gmm festival BV gegaan. Volgens de officiële cijfers van boekjaar 2022 waren er maar 3 personeelsleden die voltijds in dienst zijn waarvan 2 vrouwen en 1 man. Verder zou er 1 iemand met een tijdelijk contact zijn. Wellicht zijn er nog ergens via een andere bv of bvba verbonden, maar dit zou al veel verklaren waarom er geen dagelijkse posts zouden zijn.
Ja via biebob zullen ze ook nog wel vast personeel ingeschreven hebben.
 

TNFke

Support act
16 jan 2014
835
809
Die namen van Hellfest, zijn niet Hellfest (metalfestival) waardig. Mooie namen dat zeker, maar dit is meer richting Rock am
ring.
 

TNFke

Support act
16 jan 2014
835
809
Om hier even op terug te komen, ik ben eens door het kruispuntbankverslag van gmm festival BV gegaan. Volgens de officiële cijfers van boekjaar 2022 waren er maar 3 personeelsleden die voltijds in dienst zijn waarvan 2 vrouwen en 1 man. Verder zou er 1 iemand met een tijdelijk contact zijn. Wellicht zijn er nog ergens via een andere bv of bvba verbonden, maar dit zou al veel verklaren waarom er geen dagelijkse posts zouden zijn.
De bookingen gebeuren door Biebob en Live Nation, dat bespaart al personeel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
131
207
Qotsa als headliner kan ik mee leven, superband, Faith No More was ook geen hardcore band hé. Voor mij mag zelfs Hellmut Lotte headlinen, altijd beter of dat gejank van Sabaton.:unsure:
 
  • Haha
  • Verdrietig
Waarderingen: Kneuzer en festivalryo

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
341
716
Qotsa als headliner kan ik mee leven, superband, Faith No More was ook geen hardcore band hé. Voor mij mag zelfs Hellmut Lotte headlinen, altijd beter of dat gejank van Sabaton.:unsure:
Ik dacht altijd dat Sabaton best geliefd was op GMM? Zie toch wel veel mensen die het toch helemaal niks vinden.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
De bookingen gebeuren door Biebob en Live Nation, dat bespaart al personeel.
Voor zover ik het hoor gebeuren de boekingen door Bob Schoenmaekers, en hij is wel degelijk organisatie Graspop (en ook boeker van de Biebob shows). Uiteraard zal livenation er wel gedeeltelijk mee tussen zitten, maar graspop heeft nog wel een eigenheid, met een eigen team ergens in Dessel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.721
7.488
Met elk jaar 4 dagen en 2 mainstages ontkom je er als niche festival niet aan om of kleinere bands op die posities te boeken of net buiten je niche te boeken. Dan is Qotsa voor die plek helemaal niet gek. Stevige stoner/dessertrock. Die zullen ook geen anderhalfuur ballades laten horen, maar gewoon lekker rocken wat ik op Graspop zeker zie werken.

Ik heb Bad Omens ook even opgezet, want nog nooit van gehoord. Een soort BMTH, maar dan nog kutter? Hoe is dit groot geworden, waar komen ze vandaan? Ik ben bang dat het een Tiktok ding is?

Ik ben dit topic de laatste tijd uit het oog geraakt. Wie zijn er al 100% zeker dat ze op GMM24 staan? Ik dacht dat er al een paar namen zo goed als zeker waren?
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ik heb Bad Omens ook even opgezet, want nog nooit van gehoord. Een soort BMTH, maar dan nog kutter? Hoe is dit groot geworden, waar komen ze vandaan? Ik ben bang dat het een Tiktok ding is?
Bad Omens is inderdaad bekend geworden door tiktok ja
Ik ben dit topic de laatste tijd uit het oog geraakt. Wie zijn er al 100% zeker dat ze op GMM24 staan? Ik dacht dat er al een paar namen zo goed als zeker waren?
Ik had eerder vandaag toevallig toevallig onderstaande bericht gepost als antwoord op iemand anders, wellicht beantwoord dat je vraag
Nothing rumoured really but you can look at the festivals that have already announced something, there will be some overlap
mystic festival in poland, southside+hurricane in germany, full force festival, copenhell are some of the festivals that have made announcements

headliner wise the expectations are probably: Avenged Sevenfold, BMTH, Deep Purple, Judas Priest and a few others
also bruce dickinson probably playing with his solo project

and ofcourse the 3 confirmed/leaked bands: Rotting Christ, Bury Tomorrow, Vltimas
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.721
7.488
Bad Omens is inderdaad bekend geworden door tiktok ja

Ik had eerder vandaag toevallig toevallig onderstaande bericht gepost als antwoord op iemand anders, wellicht beantwoord dat je vraag
Thanks! Die laatste 3 doelde ik op ja. Hoe weten we Rotting Christ, Bury Tomorrow en Vltimas?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

madeira

Campingartiest
22 dec 2022
93
261
De jaarlijks terugkerende hoop op Metallica, Tool, SOAD, AC/DC of RATM zal weer moeten wijken voor de keiharde realiteit.

Allez, vooruit met de geit.

Turnstile
Sum 41
BMTH
A7X

Limp Bizkit
Mastodon
Lamb Of God
Faith No More

Powerwolf
Electric Callboy
Korn
Sabaton

Bruce Dickinson
Deep Purple
Priest
Aerosmith
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Piet en MarcoReusel

MarcoReusel

Dagopener
29 okt 2022
518
917
Maar me echt totaal geen zorgen meer over de line up voor komende editie.
Hellfest lijkt wat meer de alternatieve rock kant op te gaan dit jaar , prima toch.
Satyricon mag van mij wel overkomen.
#dinsdag
 
24 okt 2023
2
8
2024 wordt volgens mij mijn 14e editie en “still going strong at 66”. Altijd alle dagen al wordt het geen nachtwerk meer 😕.
Al sinds de eerste keer met mijn zoon en een club van zijn vrienden wat me de geuzennaam “Graspaps” heeft opgeleverd 😁.
Camping in de buurt (al weer besproken) en op het fietsje heen en weer. Ideaal.
De “grote” namen sla ik meestal over. Te druk en meestal heb ik ze al gezien. Uitzondering is Deep Purple en Alice Cooper die altijd voor een leuk spectakel zorgt en als AC/DC ooit zou komen……maar meestal vallen die ouwe rotten bij mij in de catagorie “Das War Einmal”. Ik ben geen fan van death metal en/of trash metal dus die sla ik maar over maar er is genoeg leuks te ontdekken om toch nog steeds elk jaar te komen. Bands die ik voorheen niet kende en waarvan ik hoop om ze weer op de Line-Up te zien ? Black Stone Cherry, Shinedown, Airborne, Steel Panther 🤨, Powerwolf (vooral de toetsenist), Less than Jake, Dragonforce, State Champs e.d. dus kom maar op met die line up voor 2024!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken