Graspop Metal Meeting 2024

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
321
662
Ik weet dat ik ontzettend zuur en zeikerig doe hier, maar ik denk steeds per ongeluk op de Pinkpop of Rock Werchter topic geklikt te hebben. Als dit de grote namen gaan zijn dan kan je toch net zo goed niet meer naar een metal festival gaan? Dan ga ik wel voor een fractie van 't geld naar de wat onbekendere festivals. Vooral omdat met dit soort namen het verschil per dag met de dagjesmensen echt niet te doen is. Allemaal van dat popiejopie volk dat ook in het Top 2000 café gaat staan headbangen.

Het is dus ook niet dat andere festivals het beter doen. Zitten in een soort raar niemandsland nu dat de big-boys van het genre niet te betalen zijn of niet willen/kunnen, en we nu maar het genre breder gaan trekken om het maar gevuld te krijgen. Wel een duidelijk gevolg van het maar niet de kans geven aan de jongere generaties bands waardoor de ballenbak aan keuzes nu dus behoorlijk kleurloos is.
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
346
1.022
QOTSA net ff aangehad hier, prima band om smiddags achterop het veld bij te chillen

Of zet ik ze dan te laag? :p
 
  • Haha
Waarderingen: JK79

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.061
8.175
Ik weet dat ik ontzettend zuur en zeikerig doe hier, maar ik denk steeds per ongeluk op de Pinkpop of Rock Werchter topic geklikt te hebben. Als dit de grote namen gaan zijn dan kan je toch net zo goed niet meer naar een metal festival gaan? Dan ga ik wel voor een fractie van 't geld naar de wat onbekendere festivals. Vooral omdat met dit soort namen het verschil per dag met de dagjesmensen echt niet te doen is. Allemaal van dat popiejopie volk dat ook in het Top 2000 café gaat staan headbangen.

Het is dus ook niet dat andere festivals het beter doen. Zitten in een soort raar niemandsland nu dat de big-boys van het genre niet te betalen zijn of niet willen/kunnen, en we nu maar het genre breder gaan trekken om het maar gevuld te krijgen. Wel een duidelijk gevolg van het maar niet de kans geven aan de jongere generaties bands waardoor de ballenbak aan keuzes nu dus behoorlijk kleurloos is.

Afgelopen jaar nog Gojira, Parkway Drive en Ghost als headliners gehad he
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
346
1.022
Ik weet dat ik ontzettend zuur en zeikerig doe hier, maar ik denk steeds per ongeluk op de Pinkpop of Rock Werchter topic geklikt te hebben. Als dit de grote namen gaan zijn dan kan je toch net zo goed niet meer naar een metal festival gaan? Dan ga ik wel voor een fractie van 't geld naar de wat onbekendere festivals. Vooral omdat met dit soort namen het verschil per dag met de dagjesmensen echt niet te doen is. Allemaal van dat popiejopie volk dat ook in het Top 2000 café gaat staan headbangen.

Het is dus ook niet dat andere festivals het beter doen. Zitten in een soort raar niemandsland nu dat de big-boys van het genre niet te betalen zijn of niet willen/kunnen, en we nu maar het genre breder gaan trekken om het maar gevuld te krijgen. Wel een duidelijk gevolg van het maar niet de kans geven aan de jongere generaties bands waardoor de ballenbak aan keuzes nu dus behoorlijk kleurloos is.
Graspop heeft toch elk jaar een mix van harde jongere headliners en zachtere oude headliners? Niks nieuws lijkt mij. En wat je zegt, zo doen veel festivals het, al sinds jaar en dag volgens mij
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
861
1.709
First of all: QotSA would be a super cool booking in my opinion, especially with the limited pool of headlining bands in mind.

But more importantly, there's some nice stuff for the Graspop undercard in this Hellfest announcement! Dimmu Borgir could be a Marquee headliner, Megadeth as a sub (or NS headliner if there's nothing bigger available), Babymetal could also get a decent main stage slot. Satyricon could close the Metal Dome, same with Kvelertak...

Isn't this what's most exciting about Graspop? Even without the headliners, it's truly one of the best festivals and all stages have some really good bands playing - all the time!

I'm so excited for the line up announcement, my body is ready!
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
321
662
Afgelopen jaar nog Gojira, Parkway Drive en Ghost als headliners gehad he
Ik bedoel vooral als afsluiter. Maar een naam als QOTSA valt voor mij onder gehalte RHCP, U2, Eagles of Death Metal. Het zal vast volle zalen trekken en een nummer of 2 vast leuk, maar vind het persoonlijk echt geen reet aan om als dag afsluiter te hebben, en al helemaal niet op een Metal festival. Is wat mij betreft in een rijtje van Alice in Chains, Pearl Jam, Faith No More echt de meest smaakloze band ook.

Dus om nog maar wat eventuele headline namen er in te gooien: Nothing but Thieves, Kings of Leon, P!NK en Billie Eilish?
 

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
105
297
Vind de drop van Hellfest op zijn lichtst teleurstellend te noemen. Ik hoop voor Graspop op:
- Bring me the horizon
- avenged sevenfold
- Sum41
- FFDP*
- Kleine kans headliner (Metallica / Soad)
- Machine head met een no repeat setlist (bij gebrek aan headliners en het feit dat Machine Head makkelijk nog een set kan maken met vette nummers)

Wellicht nog aangevuld met Korn, Rob Zombie, etc. maar die heb ik nog nergens voorbij zien komen als opties 😉

* ja ik vind FFDP wel goede nummers hebben en accepteer dat jullie dit niks vinden! Overigens meer metal dan de meeste namen die ik voorbij zie komen!)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.061
8.175
Ik bedoel vooral als afsluiter. Maar een naam als QOTSA valt voor mij onder gehalte RHCP, U2, Eagles of Death Metal. Het zal vast volle zalen trekken en een nummer of 2 vast leuk, maar vind het persoonlijk echt geen reet aan om als dag afsluiter te hebben, en al helemaal niet op een Metal festival. Is wat mij betreft in een rijtje van Alice in Chains, Pearl Jam, Faith No More echt de meest smaakloze band ook.

Dus om nog maar wat eventuele headline namen er in te gooien: Nothing but Thieves, Kings of Leon, P!NK en Billie Eilish?

QOTSA heeft dan in ieder geval al meer overlap met metal dan dat laatste rijtje die je noemt. Verder eens dat het saai is, maar het is wel gewoon een naam die past op Graspop. Wederom betekent een metal festival niet dat er allemaal echte metal mag staan. Beetje gatekeeping mentaliteit of hoe men dat noemt
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
572
777
Even een dagje gemist. Lekkere aankondiging van Hellfest, zeer mooie rijtje namen.

Maar.... als Hellfest/Graspop bezoeker zou ik hiermee niet tevreden zijn. Ik zag Foo Fighters reeds 7x en beschouw mezelf toch wel als fan, maar headlinen op graspop? Nee, liever niet. Daar is de setting er toch gewoon niet. Laat staan de sfeer na een dagje zware metal. Qotsa zou toch een veel te hoge spot inpakken? Die stonden als 2e grootste naam op RW. Op graspop zie ik ze 100% werken om 18u-19u, maar die gaan daarmee toch niet akkoord gaan?
 
  • Leuk
Waarderingen: JK79 en Joslittel

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
105
297
QOTSA heeft dan in ieder geval al meer overlap met metal dan dat laatste rijtje die je noemt. Verder eens dat het saai is, maar het is wel gewoon een naam die past op Graspop. Wederom betekent een metal festival niet dat er allemaal echte metal mag staan. Beetje gatekeeping mentaliteit of hoe men dat noemt
Niks mis met een beetje gate keeping. Voor je het weet zit je met Machine gun Kelly opgescheept 😉
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
321
662
QOTSA heeft dan in ieder geval al meer overlap met metal dan dat laatste rijtje die je noemt. Verder eens dat het saai is, maar het is wel gewoon een naam die past op Graspop. Wederom betekent een metal festival niet dat er allemaal echte metal mag staan. Beetje gatekeeping mentaliteit of hoe men dat noemt
Amsterdam van Nothing But Thieves is ''heftiger'' dan No One Knows van QOSTA... Ik weet ook wel dat dit als gatekeeping overkomt, maar er mag van mij echt van punk tot Cypress Hill staan hoor. Maar het zit 'm in headliner zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: JK79

Dovytn

Randprogramma
9 dec 2022
152
351
Brujeria is wel een coole booking voor hellfest. Touren niet zo vaak in Europa. Ik zie ze wel doorkomen naar Graspop
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
323
662
Ik bedoel vooral als afsluiter. Maar een naam als QOTSA valt voor mij onder gehalte RHCP, U2, Eagles of Death Metal. Het zal vast volle zalen trekken en een nummer of 2 vast leuk, maar vind het persoonlijk echt geen reet aan om als dag afsluiter te hebben, en al helemaal niet op een Metal festival. Is wat mij betreft in een rijtje van Alice in Chains, Pearl Jam, Faith No More echt de meest smaakloze band ook.

Dus om nog maar wat eventuele headline namen er in te gooien: Nothing but Thieves, Kings of Leon, P!NK en Billie Eilish?

Ik vind het even metal als Ghost of Bring me the Horizon. Of Deep Purple of Kiss. Of Aerosmith.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.582
7.523
Ik vind het even metal als Ghost of Bring me the Horizon. Of Deep Purple of Kiss. Of Aerosmith.
Def Leppard, Guns 'n Roses, Hollywood Vampires, Scorpions, Dropkick Murphys, Whitesnake, Foreigner, Europe, Deep Purple, Deftones, The Offspring, Kiss, Alter Bridge, Twisted Sister, Faith No More, Soundgarden en Journey hebben de afgelopen 10 jaar allemaal (sub-)headlinespots gehad op Graspop en hebben net zo veel (of weinig) te maken met metal als Qotsa. @akephalos vindt Qotsa gewoon een kutband en dat mag. Maar dat ze te weinig 'metal' zijn voor Graspop is imo geen argument.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.556
3.258
Def Leppard, Guns 'n Roses, Hollywood Vampires, Scorpions, Dropkick Murphys, Whitesnake, Foreigner, Europe, Deep Purple, Deftones, The Offspring, Kiss, Alter Bridge, Twisted Sister, Faith No More, Soundgarden en Journey hebben de afgelopen 10 jaar allemaal (sub-)headlinespots gehad op Graspop en hebben net zo veel (of weinig) te maken met metal als Qotsa. @akephalos vindt Qotsa gewoon een kutband en dat mag. Maar dat ze te weinig 'metal' zijn voor Graspop is imo geen argument.
Ja, dat dus.......
 
  • Leuk
Waarderingen: InsaniTiny

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.556
3.258
Heb voor mezelf eens teruggekeken naar 2022. Feitelijk keek ik van alle headliners alleen maar uit naar Iron Maiden, Volbeat, Judas Priest en Korn. Ik maak me dus echt niet zo druk om alleen de headliners. De undercard maakt het wel weer goed voor ons🤘
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
321
662
Def Leppard, Guns 'n Roses, Hollywood Vampires, Scorpions, Dropkick Murphys, Whitesnake, Foreigner, Europe, Deep Purple, Deftones, The Offspring, Kiss, Alter Bridge, Twisted Sister, Faith No More, Soundgarden en Journey hebben de afgelopen 10 jaar allemaal (sub-)headlinespots gehad op Graspop en hebben net zo veel (of weinig) te maken met metal als Qotsa. @akephalos vindt Qotsa gewoon een kutband en dat mag. Maar dat ze te weinig 'metal' zijn voor Graspop is imo geen argument.
Fair enough in een aantal gevallen. Moet wel zeggen dat meer dan de helft van de genoemde bands ik toch meer met metal te maken vind hebben dan Qotsa, maar ook dat is vast persoonlijk voor velen. Ik zie zo'n band gewoon niet de dag afsluiten, maar wel om 17:00 ofzo.

Doe dan maar Nickelback als afsluiter.
 
  • Haha
Waarderingen: elo, Jamel en Piebe71

Gebruikers die dit onderwerp bekijken