Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Volgens mij is Costa gewoon koffie.
betekent dat dat ze geswitched zijn van Koffie sponsor? weet de naam van die oude even niet meer, maar slechter dan dat kan het niet worden
Als je het laatste wil, altijd welkom in mijn tent op Boneyard.
jammmer dat je niet meer je oude naam en oude profielfoto gebruikt, anders was die opmerking nog leuker.
Ben voorlopig niet al te tevreden met de ligging van de opstapplaatsen voor shuttles. Lijkt me toch een eindje wandelen, zowat halverwege doorheen de camping. Ik herriner me 4-5 jaar geleden net voor de deur afgezet te worden.
ja inderdaad, dit jaar voor het eerst met de shuttlebus te maken en dat drop off point is wel erg jammer, had verwacht dat je gewoon in de buurt van de festival ingang wordt gedropt maar blijkbaar is dat nog een flinke wandeling
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
My Dying Bride (Ghost missen is één van mijn vier grote clashes van het weekend, maar keuze gemakkelijk gemaakt want My Dying Bride één van mijn absolute favoriete groepen)

Draconian (als ik op tijd van de toog weggeraak)
Als MDB-fan zou ik dan maar meerdere alarms zetten, want Draconian ga je echt niet willen missen!! 😀
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
betekent dat dat ze geswitched zijn van Koffie sponsor? weet de naam van die oude even niet meer, maar slechter dan dat kan het niet worden

Geen idee welke koffie Graspop heeft, ik drink geen koffie.

Maar sinds 2021 is Costa koffie in België beschikbaar via The Coca Cola Company, dus dat verklaart wel de switch naar Costa ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
Korpiklaani is altijd wel tof, alleen hangt het wel een beetje van het moment af.
Zo speelden ze afgelopen jaar op Summer Breeze direct na Paradise Lost, en laatst op Durbuy Rock Festival direct na Rotting Christ.
Zowel PL als RC was ik zo van onder de indruk, dat Korpiklaani eigenlijk helemaal niet meer binnen kwam bij mij (bij Summer Breeze ben ik toen dan ook maar snel weggegaan richting Fleshgod Apocalypse, wat een geweldige beslissing bleek te zijn!).
Zou Korpiklaani voor deze bands hebben gestaan, was het waarschijnlijk een ander verhaal.
Vorig jaar was de zanger op Alcatraz spijtig genoeg te dronken om deftig te kunnen performen. Gelukkig had het publiek er gewoon veel zin in en was het alsnog een feestje
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Kneuzer

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
ja inderdaad, dit jaar voor het eerst met de shuttlebus te maken en dat drop off point is wel erg jammer, had verwacht dat je gewoon in de buurt van de festival ingang wordt gedropt maar blijkbaar is dat nog een flinke wandeling
Die shuttle drop-off is inderdaad niet meer zo gemakkelijk dan 4-5 jaar geleden. Je kon dan via die speciale zij-ingang echt in no-time het festivalterrein op.
Nu moet je toch een paar kilometer doorstappen, je hebt een eerste check (zonder rugzak o.i.d. mag je redelijk vlot doorlopen), daarna wandel je het hele campingterrein langs en eventueel via de Metal Market kom je aan de kluisjes met daarna de poortjes van de ingang.

In het heengaan gaat dat nog lekker vlot en met volle moed. Na een lange festivaldag gaat die terugweg al wat trager. 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
Vorig jaar was de zanger op Alcatraz spijtig genoeg te dronken om deftig te kunnen performen. Gelukkig had het publiek er gewoon veel zin in en was het alsnog een feestje

Was voor mij toch ook een domper op de feestvreugde - kende nauwelijks zijn teksten nog. Had een mooie opwarmer kunnen zijn voor de rest van de avond. Maar zoals je zegt, gelukkig moest het publiek zelf niet meer opgewarmd worden!

Ga er toch Pantera niet voor missen op Graspop dit jaar.
 

Kneuzer

Campingartiest
7 nov 2022
71
106
Ja idd en je kan dus sparen voor GMM goodies.
Is wel een crediet optie ism MasterCard; voorwaarden even goed doorlezen dus :).
En alleen voor Belgische gebruikers.
Yes! Ondertussen kan ik ook al een gratis GMM 2023 shirt afhalen, omdat ik al enkele keren met deze app heb betaald. :D je kan ook meedoen met wedstrijden om tickets te winnen of idd zo'n '3D skullie' te krijgen, volgens mij had ik strandlaken er ook bij zien staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: ReasonsRemeain

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ik kan inmiddels echt niet wachten om richting Graspop te gaan. Voor de mede-Boneyard kampeerders: hoe laat zijn jullie van plan woensdag daar aan te komen? Er staat dat het om 15:00 open gaat, maar ik kan mij best voorstellen dat dit in praktijk nog weleens wat vroeger kan gaan zijn? Denk zelf dat het geen kwaad kan om rond een uurtje of 12:00 in Dessel arriveren...
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Kneuzer

Campingartiest
7 nov 2022
71
106
IMG_20230525_151631.jpg

IMG_20230525_151716.jpgAangezien dat de 'Skullies' en de 'GMM Tokens' op precies dezelfde plaats staan, kunnen we er toch echt vanuit gaan dat dit de nieuwe benaming van 'GMM Tokens' wordt?

Wel valt ook mij dat wireless tekentje op dat telkens boven de 'Skullie' komt te staan.
Zou er dan toch een digitale token zijn?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Aangezien dat de 'Skullies' en de 'GMM Tokens' op precies dezelfde plaats staan, kunnen we er toch echt vanuit gaan dat dit de nieuwe benaming van 'GMM Tokens' wordt?

Wel valt ook mij dat wireless tekentje op dat telkens boven de 'Skullie' komt te staan.
Zou er dan toch een digitale token zijn?
Ik denk het ja. Ik vind 3 plekken om tokens te kopen niet heel veel trouwens, welke vorm ze ook zullen hebben. Daar komt zo te zien nog 1 plek bij op de camping, wellicht geeft dat meer mogelijkheden om een rustig momentje uit te zoeken in de ochtend en wat bij te kopen als het nodig is. Woensdag zullen daar wel flinke rijen staan gok ik, dus nog een reden om presale tokens in te slaan!
 
  • Leuk
Waarderingen: Kneuzer

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ik kan inmiddels echt niet wachten om richting Graspop te gaan. Voor de mede-Boneyard kampeerders: hoe laat zijn jullie van plan woensdag daar aan te komen? Er staat dat het om 15:00 open gaat, maar ik kan mij best voorstellen dat dit in praktijk nog weleens wat vroeger kan gaan zijn? Denk zelf dat het geen kwaad kan om rond een uurtje of 12:00 in Dessel arriveren...
Ik verwacht rond 14:30 wel in Dessel te zijn. Sowieso alles lekker op het gemakje doen. De edities dat er op de dag van aankomst al bandjes speelden, vond ik toch wat meer stressvol. Toen wilde ik echt zo snel mogelijk mijn spullen op de camping hebben staan. Nu vind ik het prima als we rond 17/18u onszelf hebben geïnstalleerd. In de tussentijd lekker de sfeer op me laten inwerken en een koud biertje erbij. Helemaal fijn, ik kan ook bijna niet meer wachten!
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Dr. Hannibal

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik denk het ja. Ik vind 3 plekken om tokens te kopen niet heel veel trouwens, welke vorm ze ook zullen hebben. Daar komt zo te zien nog 1 plek bij op de camping, wellicht geeft dat meer mogelijkheden om een rustig momentje uit te zoeken in de ochtend en wat bij te kopen als het nodig is. Woensdag zullen daar wel flinke rijen staan gok ik, dus nog een reden om presale tokens in te slaan!
ligt er natuurlijk ook aan hoe veel automaten er staan, als 1 zo'n tekentje staat voor 10 van die dingen naast elkaar valt het wel mee
in principe kom je ook helemaal niet bij muntenverkoop in de buurt als je vantevoren je tokens koopt

Als ze overgaan op digitale munten kan je gewoon online je bandje opwaarderen lijkt me, en is een munten verkoop punt helemaal overbodig
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Ik denk het ja. Ik vind 3 plekken om tokens te kopen niet heel veel trouwens, welke vorm ze ook zullen hebben. Daar komt zo te zien nog 1 plek bij op de camping, wellicht geeft dat meer mogelijkheden om een rustig momentje uit te zoeken in de ochtend en wat bij te kopen als het nodig is. Woensdag zullen daar wel flinke rijen staan gok ik, dus nog een reden om presale tokens in te slaan!
Zullen wel een rij machines zijn. Aantikken hoeveel je er wenst, bandje ertegen, contactloos betalen en done. Zal wel rap gaan, hoop ik
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
199
434
Als het om 15.00 opengaat kom ik inderdaad zo rond 14.00/14.30 aan denk ik, gezellig in de rij staan met een koud biertje en laat de pret maar beginnen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Yes klopt helemaal. Volgens mij zowel pils als speciaal bier. die tent stond vorig jaar bij de food trucks (net als nu, maar food trucks zijn dus verhuisd)
dacht dat het aanbod ook net weer iets anders was dan de belgian beer bar, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen
Bij de food trucks is er inderdaad al jaren een speciaalbierbar.
Waarom ze daar dan niet ook zo'n Belgisch vlaggetje neer zetten, is mij ook een raadsel.

Aanbod is wel iets anders, geloof ik.
Bij de food trucks kreeg je i.i.g. Kwak, Karmeliet en Victoria (Duvel-kloon), bij de BBB kreeg je volgens mij Leffe Royale.

Vroeger kreeg je ook in het Classic Rock Café speciaalbieren (was misschien alleen Leffe), maar ik weet niet of dat nu nog zo is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Kevinmeteenk

Campingartiest
17 mei 2023
71
138
Zullen wel een rij machines zijn. Aantikken hoeveel je er wenst, bandje ertegen, contactloos betalen en done. Zal wel rap gaan, hoop ik
Het zou me niet verbazen als het een combinatie van de twee is. Een soort testjaar waarin zowel de fysieke munten beschikbaar zijn als een digitale variant. Wat het ook zal zijn, zolang ik m'n eten en drinken maar krijg!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken