Graspop Metal Meeting 2023

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.868
Op de vrijdag zullen we waarschijnlijk ook weer massaal meebrullen met Hallowed be thy name van Machine Head. Toch niet een misselijk covertje van een bepaald bandje uit de UK.🤭🤭
 
  • Leuk
Waarderingen: diaan

diaan

Campingartiest
18 apr 2023
89
174
Ah, fuck... Een aantal nummers van Type O Negative zijn uiteraard covers, waaronder Cinnamon Girl (van Neil Young), Day Tripper (The Beatles), maar vooral Summer Breeze (Seals & Croft). Die laatste is één van mijn favo TON nummers, dus daar ga ik met mijn gelul...

Ooooh ja!!! Die is echt zóveel beter dan het origineel! Fantastisch, maar nou ben ik wel bevooroordeeld want, nou ja, Type O Negative 😻
Ook een hele mooie cover vind ik The man who sold the world van Nirvana. Groot fan van Bowie (ook van de plaat Heroes 😏), maar de snaar die Kurt Kobain weet te raken in zijn cover doet mij wel wat
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Over covers gesproken:
Wiskey in a jar van Thin lizzy vind ik beter dan van Metallica
Vond de versie van Metallica toch alleszins goed te pruimen destijds, nog immer eigenlijk. Garage Inc. komt bij mij al meer dan 20 jaar regelmatig langs, heerlijke covers voorzien van een typische Metallica sound. Whiskey in the Jar klinkt heel ‘vet’, heel vol en rijk gitaarwerk wat ik beter waardeer dan het dunnere (what’s in a name!) van Thin Lizzy.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.822
Ooooh ja!!! Die is echt zóveel beter dan het origineel! Fantastisch, maar nou ben ik wel bevooroordeeld want, nou ja, Type O Negative 😻
Ook een hele mooie cover vind ik The man who sold the world van Nirvana. Groot fan van Bowie (ook van de plaat Heroes 😏), maar de snaar die Kurt Kobain weet te raken in zijn cover doet mij wel wat
Ja, ik ben ook altijd bevooroordeeld als het om TON gaat. Jammer dat die nooit een cover van David Bowie hebben gemaakt 😉. Al waren ze meer van Black Sabbath en The Beatles. Zo'n gemis...
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Vind het ook vrij irritant als mijn favoriete bands covers live gaan spelen terwijl ze meer de dan genoeg eigen materiaal hebben.

Toch zijn er enkele metalcovers van pop liedjes die ik wel kan waarderen. Die punk goes pop dingen waren ook altijd wel grappig


 

diaan

Campingartiest
18 apr 2023
89
174
Ja, ik ben ook altijd bevooroordeeld als het om TON gaat. Jammer dat die nooit een cover van David Bowie hebben gemaakt 😉. Al waren ze meer van Black Sabbath en The Beatles. Zo'n gemis...
Oh nou, wat had ik die band graag nog eens live willen zien. Er is geen enkele band waar de zanger een mooiere stem heeft dan die van Peter Steele!
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Disturbed is één van de meest controversiele topics op dit forum geloof ik
Vooral hun optreden in 2019 waren de meningen flink over verdeeld
de helft vond het een geweldig optreden, en de andere helft vond het helemaal niks
ik vond het persoonlijk een verrassend sterk optreden, en ik kijk er wel naar uit om ze nog eens te zien.
Heb ze 3x gezien, 2019 voor het laatst. Hun album ‘Evolution’ kwam of was net uit toen. Was niet best, veel zoetsappige ballads die ze ook veel speelden op hun tour toen. Te hoog Knuffelrock gehalte (voor degenen die ‘90’s muziek nog kennen). Laatste album is een stuk harder en grijpt terug op hun vroegere geluid, meer recht toe - recht aan raggen zeg maar. En dat willen we toch horen van Disturbed? Sound of Silence was nogal bombastisch, goede cover maar voor mij beetje over the top. Blij dat ze nu weer terug naar een eenvoudiger en rauwer geluid zijn gegaan. Believe is mijn favoriete plaat van ze, hoop dat ze daar wat van gaan spelen. Ik ga ze zeker weer zien, Dave Draiman is een van de beste metalzangers als je het mij vraagt!
 

diaan

Campingartiest
18 apr 2023
89
174
Ik vond de cover wel mooi hoor, Enjoy the silence, maar wat ik verder van Disturbed heb gehoord en gezien kan mij niet echt heel erg bekoren…
 

diaan

Campingartiest
18 apr 2023
89
174
the sound of silence bedoel je? En rustig tijdens disturbed wat eten halen, kan je met energie naar Gojira :)
Hahahahaha, die bedoel ik ja! Kan niet meer denken joh 🤣. En zoals je zegt, ff rustig eten, biertje pakken en doooorrrrrr naar Gojira!
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
Op de vrijdag zullen we waarschijnlijk ook weer massaal meebrullen met Hallowed be thy name van Machine Head. Toch niet een misselijk covertje van een bepaald bandje uit de UK.🤭🤭
Ik denk niet dat ze die spelen. Voldoende eigen werk 😁🤘
 

chimaera

Playlistbediener
1 mrt 2023
37
80
Ik moest dus vanavond (helaas) denken aan die verschrikkelijke cover van Skinny Love door Birdy. Toen dat verscheen wist bijna niemand dat het origineel van Bon Iver is. Man, wat heb ik me daar toen aan geërgerd. Dat vind ik denk ik wel de slechtste cover ooit. Al is die Nothing Else Matters cover een goeie tweede.
Ik vind juist het origineel van Bon Iver veel te langzaam gaan. De cover van Birdy was juist geweldig. Maar het kan natuurlijk ook mijn 2012 Tumblr girl zijn die hier spreekt 😝
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Paddy

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
212
401
Een cover is goed als de artiest er zijn eigen draai aangeeft. The sound of silence doen ze goed die mannen. Maar simon en art net dat tikkeltje(serieuze tikkel) beter.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.445
Ha covers! Soms goed soms slecht. Gaat mij er vooral om of een band wat kan toevoegen aan een nummer en het nummer zich eigen maken. Niet goedkoop scoren met een deuntje dat iedereen kent. Sound of Silence vind ik erg mooi van Disturbed maar snap de haters zeker ook, ben zelf ook fan van het origineel.

Wat ik een erg zinloze cover vind en verbazend dat ze het nog steeds spelen is Somebody told me gecoverd door Motionless in White. Voegt niks toe aan het origineel en hebben zelf veel veel betere nummers. Jammer
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken