Graspop Metal Meeting 2023

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.295
3.893
Je hebt op zich wel een aantal covers die op z'n minst even goed en bekend zijn als het origineel. Het meest bekende voorbeeld is misschien wel 'Hurt' van Nine Inch Nails, wat Johnny Cash zeer mooi heeft gecoverd. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Was in de jaren '60 en '70 ook veel gebruikelijker dan nu. Bands als Led Zeppelin en The Rolling Stones zijn ooit gewoon begonnen als veredelde coverbands. Maar goed, dat was een andere tijd. Ik mis tegenwoordig soms wel de waardering voor de originele artiest.
Die cover van Cash is prima, omdat hij de inhoud heeft kunnen vertalen naar zijn eigen realiteit. Het is dus niet zomaar een cover. Al blijft het origineel voor mij een meesterwerk.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.651
3.318
Gooi ik em er toch maar in, Tom Jones' cover van Kiss is zoveel beter dan die afschuwelijke originele versie van Prince.
Koekdoos, ik vrees dat het nu echt nooit meer goed komt tussen ons.
Te veel heilige potjes aan diggelen gegooid op te korte tijd 💔
En dan nog door die vreselijke stem van een Tom Jones...
Kan je het alsjeblieft gewoon houden op het aanprijzen van glam?
 

diaan

Campingartiest
18 apr 2023
89
174
Gooi ik em er toch maar in, Tom Jones' cover van Kiss is zoveel beter dan die afschuwelijke originele versie van Prince.
Oké, Tom Jones is fantastisch, maar kom op, beter dan de originele versie? Nope.
de Higher Ground van de Red Hot Chilly Peppers daarentegen…..
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

diaan

Campingartiest
18 apr 2023
89
174
Ooh ik had hem zo graag live willen zien, maar helaas nooit de kans gehad…
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.295
3.893
Prince op Rock over Germany in 1993 in Wildenrath (Britse vliegbasis vlak over de grens bij Roermond). Die show zal ik nooit meer vergeten. Ik liep daar als 11-jarig manneke met Metallica shirt en Urban Dance Squad rond samen met mijn ouders en vrienden van hen. Thunder, Foreigner, Tina Turner, Joe Cocker, Gary Moore, Duran Duran en Rod Stewart toen ook daar. Voor 73 Deutsche Mark voor een geheel weekend...
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.426
6.773
Prince op Rock over Germany in 1993 in Wildenrath (Britse vliegbasis vlak over de grens bij Roermond). Die show zal ik nooit meer vergeten. Ik liep daar als 11-jarig manneke met Metallica shirt en Urban Dance Squad rond samen met mijn ouders en vrienden van hen. Thunder, Foreigner, Tina Turner, Joe Cocker, Gary Moore, Duran Duran en Rod Stewart toen ook daar. Voor 73 Deutsche Mark voor een geheel weekend...
Fantástisch! Wat een prachtige herinnering lijkt me dat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

RubenJS

Support act
18 feb 2023
852
2.503
Dark tranquillity’s versie van my friend of misery hoor ik ook liever dan het origineel van Metallica overigens.
 
  • Wow
Waarderingen: Jamel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
‘All along the watchtower’ van Jimi vind ik ook beter dan het origineel. Snap zelf de haat niet zo tegen tegen covers. Nieuwe interpretaties van bestaande nummers vind ik juist wel mooi. Ok, soms is een cover slecht uitgevoerd of een cheesy versie van het origineel (Nothing Else matters door Lucie Silvas fe). Vind zelf metalcovers van popnummers altijd wel leuk.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.426
6.773
Ok, soms is een cover slecht uitgevoerd of een cheesy versie van het origineel (Nothing Else matters door Lucie Silvas fe). Vind zelf metalcovers van popnummers altijd wel leuk.
Ik moest dus vanavond (helaas) denken aan die verschrikkelijke cover van Skinny Love door Birdy. Toen dat verscheen wist bijna niemand dat het origineel van Bon Iver is. Man, wat heb ik me daar toen aan geërgerd. Dat vind ik denk ik wel de slechtste cover ooit. Al is die Nothing Else Matters cover een goeie tweede.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Ik moest dus vanavond (helaas) denken aan die verschrikkelijke cover van Skinny Love door Birdy. Toen dat verscheen wist bijna niemand dat het origineel van Bon Iver is. Man, wat heb ik me daar toen aan geërgerd. Dat vind ik denk ik wel de slechtste cover ooit. Al is die Nothing Else Matters cover een goeie tweede.
Oepsie
 
  • Haha
Waarderingen: Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken