Graspop Metal Meeting 2023

won666

Support act
17 mei 2019
1.186
1.247
Ik denk na lang afwikken en afwegen dat ongeveer dit mijn spoorboekje gaat worden


Donderdag
Beast In Black op het gemakje
Haken toch zeker een deel van de show
Tom Morello met de meeting
Stukje Septicflesh misschien
Arch Enemy als eerste must see
Een oldschool circle pit feesje met SOIA
Mss wat Rozen, mss wat liggen sterven, misschien wat vuiligheid. Ik zie wel


vrijdag
Black Mirrors
Airboune
Hatebreed
Behemoth of MW, moet eens bezien, ga Behemoth liever in een zaal zien en dan maar MW maar ga eens bezien. Want hun zaal optredens in de buurt zijn tijdens Graspop
Amon Amarth een stuk
Delain
Ville Vallo
Machine Head


Zaterdag
Vended
Schizophrenia
- Danko Jones. Jammer van Draconian en Halestorm maar als ik zie dat na Jones (die ik heel graag ook hoor) een van mijn must see's komt (CO) dan kies ik dus voor Jones en sta ik ineens deftif voor Code Orange
- Code Orange
The chats
Rancid
Pantera
parkway Drive
Slipknot

Zondag
Eclipse
Kissin' Dynamite
Dieth
Insomnium (heerlijk dat die juist tussen twee van mijn must see's staan, vroeger nog grijs gedraaid en wat uit het oog verloren)
Lorna Shore
Helmut
Ik hoop hun hitje nog live te kunnen horen, IHEAY van TDG
Anti-Flag
Enter Shikari
Kreator (BT de week erna maar wil bij Kreator deftig staan)
Crue ga ik in Mönchengladbach wel zien
Nog een stukje Leppard


Tussendoor eten, drinken en metal market
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
506
1.243
Hey nieuw hier ik weet niet of dit al aan bod is gekomen maar zijn er nog mensen die voor de eerste keer solo naar GMM gaan?
Vrijdag solo, zaterdag met partner.

Disturbed dus niet echt populair bij deze forumleden?
Disturbed is dus een van de mainacts die ik heel graag wil zien. Helaas voor mij nog nooit kunnen zien en voor mij een gateway band geweest naar alle andere muziek.
Als 13-jarige luisterde ik eigenlijk naar Metallica, Linkin Park, System of a Down en Disturbed. Alles downloaden van Limewire en met het mp3'tje op lekker knallen :cool: Voor mij wordt het dus echt een hoogtepunt! Heel jammer dat ze verder geen zaalshow in Nederland doen dit jaar.
Ik vond 2019 tegenvallen maar kan de muziek van Disturbed wel waarderen dus als er niets tegenover staat check ik het tijdens het eten.
Yeah, the question is mostly if the friday and sunday tickets will end up selling out

is natuurlijk ook wel logisch, die dag heeft de kleinste/goedkoopste headliners
Ondanks dat het de kleinste headliners zijn kijk ik naar deze 2 het meeste uit. Maar ik ben ook vreemd hoor ik thuis dagelijks.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

diaan

Campingartiest
18 apr 2023
89
174
Hey nieuw hier ik weet niet of dit al aan bod is gekomen maar zijn er nog mensen die voor de eerste keer solo naar GMM gaan?
Welkom hier! Ik ga ook alleen. Tenminste, samen met tienerdochter en haar vriendin, maar die zullen toch ook wel hun eigen plan gaan trekken, dus semi alleen 😁. Maar sowieso wel de eerste keer alleen naar een festival, dus ik ben heel benieuwd hoe dat is…
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.249
7.546
Ondanks dat het de kleinste headliners zijn kijk ik naar deze 2 het meeste uit. Maar ik ben ook vreemd hoor ik thuis dagelijks.
Dat is zeker niet vreemd hoor

Denk dat als je hier een poll zou houden: "Van welk headliner duo worden jullie het meest enthousiast?" Dat vrijdag misschien wel bovenaan zou eindigen.

als je puur naar de 2 headliners kijkt is het voor mij: Zaterdag > vrijdag > donderdag > zondag
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.426
6.773
Dat is zeker niet vreemd hoor

Denk dat als je hier een poll zou houden: "Van welk headliner duo worden jullie het meest enthousiast?" Dat vrijdag misschien wel bovenaan zou eindigen.

als je puur naar de 2 headliners kijkt is het voor mij: Zaterdag > vrijdag > donderdag > zondag
Vrijdag > zaterdag > donderdag > zondag voor mij.

Het is sowieso wel grappig verdeeld bij mij:

- Donderdag beste North Stage programma van het weekend.
- Vrijdag: beste headliners.
- Zaterdag: beste Metal Dome.
- Zondag: beste Marquee.
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
321
947
Hier ook een cultuurbarbaar die Disturbed's cover van Sound of Silence 100000000x beter vind dan het origineel #sorrynotsorry

Kaartverkoop gaat de goeie kant uit!
Hier nog iemand die de cover van Disturbed beter vindt dan het origineel hoor!

Het origineel voelt voor mij als een nummer wat achterin een of andere bar wordt gespeeld door twee vrolijke gasten achter een piano, terwijl de tekst best zwaar is. Disturbed maakt er een zwaarder nummer van, wat naar mijn mening de lyrics beter tot zijn recht laat komen.

Het is een heel andere vibe, dat is zeker.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.294
3.890
Feuerschwanz covers zijn anders geweldig
Ja, dat is wat mij betreft iets anders. Net als Mambo Kurt die ooit orgelcovers maakte van metalklassiekers. Bands/artiesten met een goed eigen repertoire moeten geen covers maken, vind ik. Tribute bands kan ik nog waarderen vanwege de tomeloze inzet om op de oorspronkelijke artiest te lijken. Zo'n coveralbum van Inter Arma, één van m'n favo bands, vind ik tenenkrommend slecht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.426
6.773
Bands/artiesten met een goed eigen repertoire moeten geen covers maken, vind ik.
Je hebt op zich wel een aantal covers die op z'n minst even goed en bekend zijn als het origineel. Het meest bekende voorbeeld is misschien wel 'Hurt' van Nine Inch Nails, wat Johnny Cash zeer mooi heeft gecoverd. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Was in de jaren '60 en '70 ook veel gebruikelijker dan nu. Bands als Led Zeppelin en The Rolling Stones zijn ooit gewoon begonnen als veredelde coverbands. Maar goed, dat was een andere tijd. Ik mis tegenwoordig soms wel de waardering voor de originele artiest.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.761
7.580
Je hebt op zich wel een aantal covers die op z'n minst even goed en bekend zijn als het origineel. Het meest bekende voorbeeld is misschien wel 'Hurt' van Nine Inch Nails, wat Johnny Cash zeer mooi heeft gecoverd. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Was in de jaren '60 en '70 ook veel gebruikelijker dan nu. Bands als Led Zeppelin en The Rolling Stones zijn ooit gewoon begonnen als veredelde coverbands. Maar goed, dat was een andere tijd. Ik mis tegenwoordig soms wel de waardering voor de originele artiest.

Gooi ik em er toch maar in, Tom Jones' cover van Kiss is zoveel beter dan die afschuwelijke originele versie van Prince.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken