Graspop Metal Meeting 2023

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
Zitplaatsen bij metalconcerten lol.
Wat een farce. Hoe saai kan je metalevent zijn?
Mja, aan de andere kant, als je hier op een festival vooraf aan een optreden van een populaire headliner naar voren probeert te komen, zou je ook bijna denken dat er 120 rijen zitplaatsen zijn gereserveerd... :rolleyes:

Vreselijke mensen zijn dat ook, die zelfs 5 minuten voor aanvang van het optreden nog stug blijven zitten, terwijl iedereen om hen heen allang staat.. :cautious:
 
Laatst bewerkt:

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.310
5.773
Toch ook jammer dat een band als Tool hier aan mee doet.
Jammer is het zeker, maar dat ze compleet commercieel zijn is geen verrassing. Zie ook de recente merch, waar je voor $500 een plastic schedeltje kon kopen, dubbele prijs als gesigneerd (het doosje nota bene, niet het ding zelf).

Maar goed, dat mag niet als verrassing komen van de band die in 1996 al het volgende zong:

ā€œAll you know about me is what I've sold you, dumb fuck
I sold out long before you'd ever even heard my name
I sold my soul to make a record, dip shit
And then you bought one
All you read and wear or see and
Hear on tv is a product begging for your
Fat-ass dirty dollar

Shut up and
Buy, buy, buy my new record
And buy, buy, buy, send more money
Fuck you, buddy
Fuck you, buddy
Fuck you, buddy
Fuck you, buddyā€
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.030
2.655
Mja, aan de andere kant, als je hier op een festival vooraf aan een optreden van een populaire headliner naar voren probeert te komen, zou je ook bijna denken dat er 120 rijen zitplaatsen zijn gereserveerd... :rolleyes:

Vreselijke mensen zijn dat ook, zie zelfs 5 minuten voor aanvang van het optreden nog stug blijven zitten, terwijl iedereen om hen heen allang staat.. :cautious:
Voordeel bij "ons" is wel dat iedereen hetzelfde bedrag betaalt, uw plaatsje op de wei wordt bepaald in de mate waarin je fan bent van de band. Als je echt graag een band wil zien op een festval in Belgiƫ of Nederland, dan kan je die op een goede plek zien, al zal het tijd kosten.

En wanneer de band begint, kan je weer een stuk naar voor wanneer iedereen recht staat. Bij Power Trip ben je gewoon de pineut als je geen ticket ter waarde van 2/3de maandloon koopt.
 
Laatst bewerkt:

Ties23

Randprogramma
7 nov 2022
111
212
Ik heb me er verder niet in verdiept, maar zijn dit de namen nou eigenlijk voor Power Trip of komt er nog dagprogramma bij?
 

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
353
503
I just wanted to make a post too. From $600,- excluding fees. Then you have a ticket behind a pillar, tickets in the pit cost $ 1,600 excluding fees, which is not affordable for a normal person (especially if you also have to buy overnight stays and plane tickets).


A positive note is that ACDC is going to do something again, hopefully a tour soon!
2024! Travel agency from Croatia just post this on facebook:

Hmmmm... Are you ready for a Power Trip...
What can we expect next year...hmmm...???
Sign up at the link and find out when the AC DC tour starts!!!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
Lijkt me ook de slechts mogelijke plek en situatie om die band als fan te zien. In een woestijn vol wachtende Metallica fans.
Ik vraag me af hoeveel echte metalfans daadwerkelijk hiernaartoe gaan.
Hoeveel zouden dit kunnen en willen betalen?
Gezien de locatie verwacht ik eerlijk gezegd dat een groot deel van die zitplaatsen straks worden gevuld door quasi-celebrities, influencers, YouTubers, hipsters, en ander volk dat minder komt om bands te zien, maar meer om gezien te worden..
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
885
979
Ze doen het omdat ze het gewoon kunnen. Het budget om deze bands te boeken, doen ze. Alle tickets aan te hoge prijzen, kunnen ze want zal toch uitverkopen, dus doen ze gewoon.

Grote namen betekenen niet noodzakelijk een goed festival. Ik dacht dat rock am ring eens van de nurburgring werd gesmeten. Vervangen door Grune Hole, met metallica en muse als headliners. Bleek achteraf een flop te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
885
979
Ik vraag me af hoeveel echte metalfans daadwerkelijk hiernaartoe gaan.
Hoeveel zouden dit kunnen en willen betalen?
Gezien de locatie verwacht ik eerlijk gezegd dat een groot deel van die zitplaatsen straks worden gevuld door quasi-celebrities, influencers, YouTubers, hipsters, en ander volk dat minder komt om bands te zien, maar meer om gezien te worden..
Mensen die het kunnen betalen...vaak niet de grootste metalfans, maar er zullen er wel tussen zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken