Graspop Metal Meeting 2023

Rob 'n Roll

Playlistbediener
26 apr 2022
22
28
I stand corrected. Ik bedoelde natuurlijk ook Ice Nine Kills. Heb me vanwege het horror element even in verdiept. Geweldige clips. Super passie van de zanger. Staan 29-4 ook in voorprogramma Metallica. Maar zoals je al aangeeft; de zang. Zal dus in de Arena ook wel bier worden aan de bar van de buitenring tijdens het optreden.
Persoonlijk kan ik LOATHE aanraden, 1x gezien in Londen en was een knaller van een show. Staan vrijdag op GMM.
Combineren hard en zacht zeer goed. Maar als het je ding niet is, is het je ding niet :D
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.302
2.746
Persoonlijk kan ik LOATHE aanraden, 1x gezien in Londen en was een knaller van een show. Staan vrijdag op GMM.
Combineren hard en zacht zeer goed. Maar als het je ding niet is, is het je ding niet :D
Even heel snel wat nummers bekeken/beluisterd. Eerste indruk? Niet verkeerd. Bedankt voor de tip. Zal mij playlist eens even aanvullen 👍
 
  • On fire
Waarderingen: Rob 'n Roll

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.302
2.746
Maar ik moet ook niet teveel keus krijgen. Heb nu over het hele festival ongeveer 30 bands in mijn vizier die ik eigenlijk wil zien. De kans op clashes wordt alleen maar groter met een bredere keus😜 Stress van een festival.....dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. Keuzestress dan hè?😆😆😆
 
  • Haha
Waarderingen: RubenJS

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.302
2.746
Het lijkt niet veel, minimaal 30 bands in die 4 dagen......maar er moet ook tijd over blijven om een pint te halen, de moosebar te bezoeken en het classic-rock cafe. Het moet niet op werk gaan lijken🤣🤣🤣
 

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Ben ik met je eens. Alleen heb ik inmiddels al die bands al even beluisterd/bekeken op YouTube om te kijken of ik het toch wat vind. Alleen Parkway Drive heeft mij kunnen overtuigen om de show te gaan kijken. Ik geloof ook direct dat de laatste CD's van hun zeker toegankelijker zijn als hun eerdere werk. MIW maken nummers over mijn 2e grote passie, namelijk horror maar dat heeft me niet over de streep kunnen trekken. Muzikaal vind ik metalcore over het algemeen dik in orde, maar ik haak steeds af op de schreeuwerige manier van de zang.
Is compleet persoonlijk, maar het lukt me niet om daar doorheen te prikken. Had ik vroeger ook met de echte death metal van Death, Cannibal Corpse etc. Lukte me ook niet.
Dit begrijp ik volledig...
Wat ik vooral mis bij deze zangers, is een echte muzikale achtergrond ofzo.
Dit zijn vaak cafe/garage bands, welke zonder echte voor opleiding (klassiek/Opera) zijn doorgegroeid, waarna zij zanglessen zijn gaan volgen om die laatste definitieve stap te zetten.

PWD heb ik live gezien op FortaRock als afsluiter en toen werd ik wel omvergeblazen van de show en hun energie! Daar verheug ik me wel weer op, echter als ze op spotify voor ik komen, Zapp ik ze meestal door 😂
Dat is voor MIJ echt typische muziek welke ik live moet zien, voelen en moet beleven hahaha
Tuurlijk zijn er songs bij welke ik ook zo kan luisteren, maar dan wordt ik er niet "wild" van
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.302
2.746
Dit begrijp ik volledig...
Wat ik vooral mis bij deze zangers, is een echte muzikale achtergrond ofzo.
Dit zijn vaak cafe/garage bands, welke zonder echte voor opleiding (klassiek/Opera) zijn doorgegroeid, waarna zij zanglessen zijn gaan volgen om die laatste definitieve stap te zetten.

PWD heb ik live gezien op FortaRock als afsluiter en toen werd ik wel omvergeblazen van de show en hun energie! Daar verheug ik me wel weer op, echter als ze op spotify voor ik komen, Zapp ik ze meestal door 😂
Dat is voor MIJ echt typische muziek welke ik live moet zien, voelen en moet beleven hahaha
Tuurlijk zijn er songs bij welke ik ook zo kan luisteren, maar dan wordt ik er niet "wild" van
Dat heb ik bij Ghost. Op plaat kan ik er niets mee. Live knalt het je tegemoet 🤘🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: SulpherSouls

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Maareh...
Ik ga nu voor het eerst naar GMM, wat is de Moose bar?
Als ik google kom ik op een après ski afterparty pent/chalet ding? Een soort van hangplek als je tussen 2 gigs in zit?
 

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Dat heb ik bij Ghost. Op plaat kan ik er niets mee. Live knalt het je tegemoet 🤘🤘
Ja, Ghost verheug ik me ELKE X weer op als ik ze voorbij zie komen op de weides (word nu 7e keer, na al die jaren)
Maar in de auto op spotify heb ik ook wel een idd bepaalde playlist van hun. Bij sommige platen moet je gewoon de hele belevenis hebben.
Althans, als niet die hard fan van een band.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
470
1.464
Maareh...
Ik ga nu voor het eerst naar GMM, wat is de Moose bar?
Als ik google kom ik op een après ski afterparty pent/chalet ding? Een soort van hangplek als je tussen 2 gigs in zit?
Ja, de Moose Bar was er afgelopen jaar voor het eerst. Een bar in een houten hut met een mini terrasje als het ware tussen de Jupiler stage en de Metal Dome in, als je erbuiten staat kan je de Jupiler stage zien (en horen) spelen. Ze draaien binnen ook muziek en bijzondere figuren komen langs zoals Dikke Dennis en Pim Pam Pompen om de boel op stelten te zetten zal ik maar zeggen. De beelden die je op youtube vindt van de 'metal moose après ski' zijn niet representatief, het is aanzienlijk kleiner. Dus niet dat je straks dorstig aan het zoeken bent naar een enorme hal met dansende dames in korte rokjes op het terrein.
 
  • Leuk
Waarderingen: SulpherSouls

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.403
6.955
Zo content mee 🤘

Zal het eens luisteren. Maakt mij verder gelukkig niet uit want ben er de vrijdag toch niet. Dus eigenlijk blij mee dat het niet op voorhand al iets voor mij is!

Denk dat er wel veel hier blij mee zullen zjjn, volgens mij genoeg mensen die dit als speciale boeking zagen dat het vet zou zijn als ze ooit festivals weer zouden spelen?
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.641
786
Is dit DE ontbrekende headliner? Speelde in 2022 in NL nog samen met Amon Amarth n de Afas
Dit is toch geen headliner voor de mainstage?
Lekkere muziek hoor, daar niet van ;)
 

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
Is dit DE ontbrekende headliner? Speelde in 2022 in NL nog samen met Amon Amarth n de Afas
Dit is toch geen headliner voor de mainstage?
Lekkere muziek hoor, daar niet van ;)
die hebben de laatste jaren het momentum gemist door zelf niet meer te willen optreden op festivals maar dit was en is nog steeds een band die de hitjes heeft. Benieuwd naar de setlist. Ik wil raar gerust een overzicht van maken in het andere topic
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.641
786
die hebben de laatste jaren het momentum gemist door zelf niet meer te willen optreden op festivals maar dit was en is nog steeds een band die de hitjes heeft. Benieuwd naar de setlist. Ik wil raar gerust een overzicht van maken in het andere topic
Daar ben ik zker wel in geinterresseerd, kijken of dat mij kan overhalen om toch voor 4 dagen te gaan
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken