Graspop Metal Meeting 2023

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.512
4.690
Een band doorschuiven gaat echt niet 'makkelijk' kunnen hoor. In alle communicatie wordt heel duidelijk gesproken over een nog ontbrekende headliner. Als je deze dan uit je reeds aangekondigde namen gaat oproepen, zul je echt met een goed verhaal moeten komen. De organisatie zal derhalve een aanzienlijk deel van het voorbereidingsproces moeten blootgeven; dat is voor band noch festival een prettig idee.

Ik denk dat wij het er allemaal over eens zijn dat de line-up en ook de vrijdag stacked genoeg zijn voor een kleinere headliner (zelfs een Disturbed, Amon Amarth of Gojira), maar door de communicatie van Graspop zelf wordt het toch wel heel lastig om nog iemand door te schuiven. Dan eerder een behoorlijk kleine headliner nog zoals een Helloween of een FFDP. Zal ze een hoop gezeik schelen.
Eens, hoewel ik denk dat gezeik onvermijdelijk is in deze fase en situatie, ongeacht welke keuze ze maken.
Tenzij ze nog een of ander konijn uit de hoge hoed weten te toveren natuurlijk, maar die kans lijkt inmiddels astronomisch klein..
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.385
2.811
alle communicatie? hebben ze uberhaupt ergens iets gezegd dat er nog 1 headliner aan komt? in de laatste posts zie ik het niet echt.
eerlijk gezegd heb ik het idee dat het meerendeel van het publiek niet eens door heeft dat er nog een headliner aangekondigd moet worden, vooral met die nieuwe aankodigingsstrategie dat ze 2 headliners aankondigen per dag zullen er vast mensen zijn die er van uit gaan dat Gojira de grote naam van de vrijdag is.

denk wel dat je gelijk hebt over het doorschuiven dat dat gewoon echt niet gaat gebeuren. is ook nog een juridisch dingetje met de contracten lijkt me. disturbed en amon amarth zullen ook geen headline waardige show voor in het donker bij zich hebben voor deze tour. zal gewoon een kleine headliner als bmth of ffdp worden, en anders een vaste huisband als sabaton

In het eerste pakket (103 acts) schreef de organisatie heel duidelijk dat de South Stage headliners van twee dagen nog volgen. Guns N’ Roses is al bekend. Amon Amarth en Disturbed zaten ook al in dit rijtje. Doorschuiven kan dus echt niet zomaar.

1679898163441.png
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.230
5.513
In het eerste pakket (103 acts) schreef de organisatie heel duidelijk dat de South Stage headliners van twee dagen nog volgen. Guns N’ Roses is al bekend. Amon Amarth en Disturbed zaten ook al in dit rijtje. Doorschuiven kan dus echt niet zomaar.

Bekijk bijlage 4424
Het zal duidelijk zijn dat het niet het originele plan was in ieder geval. Naar mijn mening kunnen ze het echter best maken om te zeggen: sorry, er zijn afzeggingen geweest, we schuiven Disturbed door en zetten iets anders op hun plek. Zeker met het oog op hoe goed de line up al is, ben ik ze best vergevingsgezind.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.641
786
Het zal duidelijk zijn dat het niet het originele plan was in ieder geval. Naar mijn mening kunnen ze het echter best maken om te zeggen: sorry, er zijn afzeggingen geweest, we schuiven Disturbed door en zetten iets anders op hun plek. Zeker met het oog op hoe goed de line up al is, ben ik ze best vergevingsgezind.
Tuurlijk kan dit. Je krijgt tenslotte ook geen geld terug als een van de grotere bands afzegt
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
199
434
Tuurlijk kan dit. Je krijgt tenslotte ook geen geld terug als een van de grotere bands afzegt
Vorig jaar wel op festivals waar Metallica niet kon door corona in de band/crew. Kon je bijv. 50eu terugvragen. Ik weet in elk geval dat dit bij een festival in Zwitserland was waar ze toen niet konden spelen
 
  • Leuk
Waarderingen: Kneuzer

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.117
4.199
Vorig jaar wel op festivals waar Metallica niet kon door corona in de band/crew. Kon je bijv. 50eu terugvragen. Ik weet in elk geval dat dit bij een festival in Zwitserland was waar ze toen niet konden spelen
Maar dat is de uitzondering. Normaliter krijg je geen geld terug. In dit geval is de headliner ook nog niet aangekondigd, dus kun je ook nog niet zeggen dat je voor die naam een dagticket hebt gekocht.
Je hebt er sowieso geen recht op.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
505
600
lekkere post van graspop nu al: het gevoel dat je realiseert dat het weer maandag is...... en geen vrijdagheadliner krijgt vandaag. :mad:
wel lekker vroeg, misschien zijn ze vroeg op kantoor om hard te werken om vandaag nog een naam te presenteren? :ROFLMAO: :ROFLMAO:
 
Laatst bewerkt:

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
370
522
Gisteren naar Brutus geweest in een lokaal jeugdhuis. Een zaaltje voor minder dan 500 man. Wàt een optreden... Mijn volledige recensie staat in het topic "Ik ben naar ... geweest en ik vond het ...".
Toch zonde hoe Graspop deze band keer op keer misloopt/niet boekt. Staan inmiddels voor de 2de keer op Alcatraz en je kan ze deze festivalzomer ook op Pukkelpop zien.
Langs de andere kant zie ik deze band liever in een (kleinere) zaal dan ergens 's middags op de Main of "verdoken" in een Metal Dome.
 

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
83
104
alle communicatie? hebben ze uberhaupt ergens iets gezegd dat er nog 1 headliner aan komt? in de laatste posts zie ik het niet echt.
eerlijk gezegd heb ik het idee dat het meerendeel van het publiek niet eens door heeft dat er nog een headliner aangekondigd moet worden, vooral met die nieuwe aankodigingsstrategie dat ze 2 headliners aankondigen per dag zullen er vast mensen zijn die er van uit gaan dat Gojira de grote naam van de vrijdag is.

denk wel dat je gelijk hebt over het doorschuiven dat dat gewoon echt niet gaat gebeuren. is ook nog een juridisch dingetje met de contracten lijkt me. disturbed en amon amarth zullen ook geen headline waardige show voor in het donker bij zich hebben voor deze tour. zal gewoon een kleine headliner als bmth of ffdp worden, en anders een vaste huisband als sabaton
Als de headliner groot genoeg is, is het toch maar 1 headliner die ze aankondigen, bvb GnR
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.512
4.690
Gisteren naar Brutus geweest in een lokaal jeugdhuis. Een zaaltje voor minder dan 500 man. Wàt een optreden... Mijn volledige recensie staat in het topic "Ik ben naar ... geweest en ik vond het ...".
Toch zonde hoe Graspop deze band keer op keer misloopt/niet boekt. Staan inmiddels voor de 2de keer op Alcatraz en je kan ze deze festivalzomer ook op Pukkelpop zien.
Langs de andere kant zie ik deze band liever in een (kleinere) zaal dan ergens 's middags op de Main of "verdoken" in een Metal Dome.
In dat geval is Durbuy Rock Festival een dikke aanrader, daar staan ze nl. ook (in een kleine zaal).
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.512
4.690
Als de headliner groot genoeg is, is het toch maar 1 headliner die ze aankondigen, bvb GnR
Ook op de GnR-dag zijn er 2 headliners benoemd: Ghost (North Stage) en later GnR (South Stage).
Dat hebben ze consequent voor alle dagen gedaan.
Ze zullen nu niet ineens zeggen: "Laat die ene headliner op de vrijdag maar zitten, we houden het wel bij één."
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.512
4.690
En met deze reactie hebben we een nieuwe 'mijlpaal' bereikt:

We zouden nu volgens de telling van het oude forum (25 reacties per pagina i.p.v. de huidige 20) ook op pagina 666 zijn beland! 🥳:devilish:🤘

Kleine troost voor degenen die niet hebben kunnen posten op pagina 666 (zoals ik.. 😞).
Grijp je (her)kans(ing) dus van post #16.626 (pagina 832) t/m # 16.650 (pagina 833)!
En degenen die wel al op pagina 666 staan, mogen even hun mond houden... 🤐😜

devil satan GIF
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.385
2.811
Das het juiste antwoord ;)

Maar het begint toch lang te duren...
Te lang in mijn ogen ;-)

Dan maar een spoorboekje van mij op basis van mijn eigen clashfinder:

Donderdag: Evergrey - Haken - Molybaron - Epica - Alter Bridge - Cradle of Filth - My Dying Bride / Ghost

Vrijdag: Delain - Airbourne - The Distillers - Disturbed - Amon Amarth - Meshuggah - Gojira

Zaterdag: Draconian - Sleep Token - Antimatter - Field of the Nephilim - Soen - Slipknot - Parkway Drive

Zondag: Bloodywood - Hippotraktor - Billy Talent - Avatar - Generation Sex - Katatonia
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.033
7.127
Te lang in mijn ogen ;-)

Dan maar een spoorboekje van mij op basis van mijn eigen clashfinder:

Donderdag: Evergrey - Haken - Molybaron - Epica - Alter Bridge - Cradle of Filth - My Dying Bride / Ghost

Vrijdag: Delain - Airbourne - The Distillers - Disturbed - Amon Amarth - Meshuggah - Gojira

Zaterdag: Draconian - Sleep Token - Antimatter - Field of the Nephilim - Soen - Slipknot - Parkway Drive

Zondag: Bloodywood - Hippotraktor - Billy Talent - Avatar - Generation Sex - Katatonia
Dan zal ik ook maar een spoorboekje maken op basis van jouw clashfinder, gewoon omdat het kan

donderdag: Escape the fate, Stray from the path, Molybaron, stukje As I lay dying, spiritbox, Arch Enemy, Epica, Motionless in white, GNR, Ghost
vrijdag: Blackgold, Landmvrks, Saltatio Mortis, Any Given Day, Delain, Airbourne, Hatebreed, The Amity Affliction,Hollywood undead, Behemoth, Ice Nine Kills, Disturbed/Fever 333, Amon Amarth, ?? , Gojira
Zaterdag: Skindred, The Ghost Inside, Draconian, I prevail, In Flames, Vended, stukje Less Than Jake, Architects, Slipknot, Parkway Drive
Zondag: Lorna Shore, Novelists, Bloodywood, Polaris, stukje The Halo Effect, Three Days Grace, Billy Tallent, Avatar, Eluveitie, en dan waarschijnlijk de laatste 3 mainstage bands op de tribune of op een afstandje bekijken

Als ik zo'n spoorboekje maak kom ik er toch weer achter hoe verdomd veel er staat dat ik wil zien en krijg ik er weer meer zin in
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Rockbeer

Gebruikers die dit onderwerp bekijken