Na de aankondiging van onze eerste headliners, Def Leppard en Mötley Crüe, hebben we nog een klepper kunnen strikken voor #GMM23! Niemand minder dan Slipknot zal onze South Stage afsluiten op zaterdag 17 juni.
Ze kondigen niet echt meer aan dat ze "headliner" van de zaterdag zijn. Maar gewoon dat ze de South Stage afsluiten.
Hm, die conclusie kan ik daar (nog) niet uit trekken.
Deze aankondiging volgt in principe het 'standaard' patroon van een headliner die apart wordt aangekondigd, en de South Stage (voorheen MS1, het podium aan de kant van de VIP-tribune) zal afsluiten (maar niet per se de dag).
De vorige aankondiging, met DL én MC, was daarentegen wel een breuk met dat patroon.
In mijn ogen is dat echter een uitzondering, en worden DL en MC gepresenteerd als een soort 'twee-eenheid', als zijnde één headliner.
Ik verwacht verder nog steeds dat er nog 2 aparte headliners zullen worden aangekondigd, die allebei de South Stage zullen afsluiten.
Overige (co-/sub-)headliners en afsluiters North Stage zullen waarschijnlijk gewoon bij de worpen zitten.
Ik vermoed dat we de eerste worp vlak na aankondiging van de 3e headliner zullen krijgen, die waarschijnlijk redelijk snel zal volgen. Dat zal dan vermoedelijk de headliner voor de vrijdag zijn (mijn gok: Avenged Sevenfold of Ghost).
De 4e headliner, voor de donderdag, zal dan volgens mij de grote 'klapper' zijn, die ze nog even achter de hand houden (mogelijk/hopelijk tot na de start van de VVK). En daarvoor heb ik nog steeds goede hoop op Metallica (hoewel GnR waarschijnlijk betere papieren heeft..).