Graspop Metal Meeting 2023

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.783
2.506
Zouden ze vanmiddag nog een hoopje namen lossen + ticket info of is dit wat te veel naar graspop normen?
Ik snap wel dat ze eerst moeten kijken voor het financieel plaatje rond te krijgen, maar ze kunnen nu ook niet blijven wachten.
Ze hebben dat volgens mij nog niet eerder gedaan... Ik verwacht het dus eigenlijk niet echt.
Wel ooit al eens de aankondiging van "First names to be announced soon" in de voormiddag, om dan in de namiddag de eerste headliner te lossen.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
477
261
Op de banner die op de site staat, staan ze wel als headliner.






Zouden ze vanmiddag nog een hoopje namen lossen + ticket info of is dit wat te veel naar graspop normen?
Ik snap wel dat ze eerst moeten kijken voor het financieel plaatje rond te krijgen, maar ze kunnen nu ook niet blijven wachten.
Ik verwacht ook pas morgen ten vroegste meer communicatie van hun
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.710
3.496
Slipknot gaat ook terug naar de Rockhall in Luxemburg, blijft toch iets bijzonder, de ene dag sta je op een festival voor pakweg 40.000 man, de andere in een zaaltje voor 6500.

RAR en RIP passen ook nog voor de net aangekondigde data, maar waarom die dan niet mee op de aankondiging springen, is me dan ook weer een raadsel.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Na de aankondiging van onze eerste headliners, Def Leppard en Mötley Crüe, hebben we nog een klepper kunnen strikken voor #GMM23! Niemand minder dan Slipknot zal onze South Stage afsluiten op zaterdag 17 juni.

Ze kondigen niet echt meer aan dat ze "headliner" van de zaterdag zijn. Maar gewoon dat ze de South Stage afsluiten.
Hm, die conclusie kan ik daar (nog) niet uit trekken.
Deze aankondiging volgt in principe het 'standaard' patroon van een headliner die apart wordt aangekondigd, en de South Stage (voorheen MS1, het podium aan de kant van de VIP-tribune) zal afsluiten (maar niet per se de dag).

De vorige aankondiging, met DL én MC, was daarentegen wel een breuk met dat patroon.
In mijn ogen is dat echter een uitzondering, en worden DL en MC gepresenteerd als een soort 'twee-eenheid', als zijnde één headliner.

Ik verwacht verder nog steeds dat er nog 2 aparte headliners zullen worden aangekondigd, die allebei de South Stage zullen afsluiten.
Overige (co-/sub-)headliners en afsluiters North Stage zullen waarschijnlijk gewoon bij de worpen zitten.

Ik vermoed dat we de eerste worp vlak na aankondiging van de 3e headliner zullen krijgen, die waarschijnlijk redelijk snel zal volgen. Dat zal dan vermoedelijk de headliner voor de vrijdag zijn (mijn gok: Avenged Sevenfold of Ghost).

De 4e headliner, voor de donderdag, zal dan volgens mij de grote 'klapper' zijn, die ze nog even achter de hand houden (mogelijk/hopelijk tot na de start van de VVK). En daarvoor heb ik nog steeds goede hoop op Metallica (hoewel GnR waarschijnlijk betere papieren heeft..).
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en nikita

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.060
8.171
Om maar aan te geven dat iedereen gewoon zijn eigen favoriete bands als headliner wilt zien: allemaal prima dat Slipknot nu al weer headliner is, na 2019, terwijl dat voor Iron Maiden van 2018 > 2022 te snel, of zuchtend alweer wordt genoemd, of een KISS na 2019 zal ook niet zo enthousiast worden ontvangen.

Terwijl het allemaal gewoon een zelfde tijdsbestek is, voordat het op herhaling is.

Slipknot, niks voor mij, maar objectief gezien gewoon een solide headliner. Hopelijk een sterk dagprogramma of voor mij met passende headliners, zodat het wel een weekend ticket kan worden
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
402
585
Slipknot blijft voor mij één van de betere live-acts hebben. Ik ben érg blij met deze aankondiging, zeker aangezien ze op zaterdag staan. Die dag kan ik immers altijd aanwezig zijn!

Hopelijk brengen ze ditmaal wat meer variatie in hun setlist aan. Toen ik ze afgelopen jaar op Knotfest en Pukkelpop zag, bestond de setlist eigenlijk enkel uit de gewoonlijke hits met Dead Memories.
Wil stiekem gewoon heel graag The Negative One, Gently en Solway Firth live horen :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Begint er inderdaad wel op te lijken dat ze 8 headliners gaan aankondigen dit jaar.
zal niet veel veranderen verder, alleen het naampje.
wel fijn dat we ons niet tot april moeten afvragen welke bands de mainstages af zullen sluiten.
Zou kunnen, maar dan hadden ze dus ook gelijk de North Stage headliner voor de zaterdag kunnen aankondigen (net als met DL+MC)?
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
477
261
Zou kunnen, maar dan hadden ze dus ook gelijk de North Stage headliner voor de zaterdag kunnen aankondigen (net als met DL+MC)?
DL + MC is een uitzondering omdat die echt samen touren als een pakket. Die zijn op dit moment ook niet apart te boeken lijkt me
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
Om maar aan te geven dat iedereen gewoon zijn eigen favoriete bands als headliner wilt zien: allemaal prima dat Slipknot nu al weer headliner is, na 2019, terwijl dat voor Iron Maiden van 2018 > 2022 te snel, of zuchtend alweer wordt genoemd, of een KISS na 2019 zal ook niet zo enthousiast worden ontvangen.

Terwijl het allemaal gewoon een zelfde tijdsbestek is, voordat het op herhaling is.

Slipknot, niks voor mij, maar objectief gezien gewoon een solide headliner. Hopelijk een sterk dagprogramma of voor mij met passende headliners, zodat het wel een weekend ticket kan worden
1667469572430.png
de pagina op de site liegt er niet om natuurlijk, zal hun 8e passage al zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.783
2.506
Om maar aan te geven dat iedereen gewoon zijn eigen favoriete bands als headliner wilt zien: allemaal prima dat Slipknot nu al weer headliner is, na 2019, terwijl dat voor Iron Maiden van 2018 > 2022 te snel, of zuchtend alweer wordt genoemd, of een KISS na 2019 zal ook niet zo enthousiast worden ontvangen.

Terwijl het allemaal gewoon een zelfde tijdsbestek is, voordat het op herhaling is.

Slipknot, niks voor mij, maar objectief gezien gewoon een solide headliner. Hopelijk een sterk dagprogramma of voor mij met passende headliners, zodat het wel een weekend ticket kan worden
Je moet alles wel in perspectief plaatsen, natuurlijk.
- Iron Maiden kwam met identiek dezelfde show (met uitzondering van 3 nummers van het nieuwe album).
- Kiss zou ook met identiek dezelfde show aan komen draven, dus ook niet echt een meerwaarde.
- Slipknot (ook niet echt mijn ding) heeft wél een nieuw album onder de arm en brengt dus wel een geheel nieuwe productie mee de grote plas over...
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.580
7.514
Om maar aan te geven dat iedereen gewoon zijn eigen favoriete bands als headliner wilt zien: allemaal prima dat Slipknot nu al weer headliner is, na 2019, terwijl dat voor Iron Maiden van 2018 > 2022 te snel, of zuchtend alweer wordt genoemd, of een KISS na 2019 zal ook niet zo enthousiast worden ontvangen.

Terwijl het allemaal gewoon een zelfde tijdsbestek is, voordat het op herhaling is.

Slipknot, niks voor mij, maar objectief gezien gewoon een solide headliner. Hopelijk een sterk dagprogramma of voor mij met passende headliners, zodat het wel een weekend ticket kan worden
Ja en nee. Verschil tussen de bands die jij noemt is dat van Slipknot te verwachten valt dat hun show anders gaat zijn dan de vorige passage, nu ze een nieuw album hebben. Iron Maiden deed hun twee keer Graspop in dezelfde tour, dus met dezelfde show. Een nieuwe show van Maiden in 2024 gaan weinig over klagen, verwacht ik. En ja, Kiss. Die doen al ik weet niet hoe lang dezelfde show. Als die eens met iets nieuws komen, zijn ze zeker weer welkom.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.580
7.514
Je moet alles wel in perspectief plaatsen, natuurlijk.
- Iron Maiden kwam met identiek dezelfde show (met uitzondering van 3 nummers van het nieuwe album).
- Kiss zou ook met identiek dezelfde show aan komen draven, dus ook niet echt een meerwaarde.
- Slipknot (ook niet echt mijn ding) heeft wél een nieuw album onder de arm en brengt dus wel een geheel nieuwe productie mee de grote plas over...
Dat dus... Haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en jonasvh

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.750
4.821
Turnstile is weer rare dingen aant doen, touren tot eind mei in VS om dan midden juni weer in de VS te touren en ondertussen komen ze dan even naar Duitsland zo blijkt
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.452
8.058
Om maar aan te geven dat iedereen gewoon zijn eigen favoriete bands als headliner wilt zien: allemaal prima dat Slipknot nu al weer headliner is, na 2019, terwijl dat voor Iron Maiden van 2018 > 2022 te snel, of zuchtend alweer wordt genoemd, of een KISS na 2019 zal ook niet zo enthousiast worden ontvangen.

Terwijl het allemaal gewoon een zelfde tijdsbestek is, voordat het op herhaling is.

Slipknot, niks voor mij, maar objectief gezien gewoon een solide headliner. Hopelijk een sterk dagprogramma of voor mij met passende headliners, zodat het wel een weekend ticket kan worden
Ben het helemaal met je eens, maar in principe is het best logisch dat men herhaling niet erg vind als het gaat om hun favoriete band en wel erg vind als het gaat om een band waar ze niks mee hebben.

Als Slipknot 2 jaar achter elkaar komt dan denk ik: "Oh, leuk!". Jij zal denken "ah niet weer die waren er vorig jaar al"
Als Kiss 2 jaar achter elkaar komt dan denk jij waarschijnlijk: "Oh, Leuk!", terwijl ik denk "nee niet weer"

Dingen als Parkway Drive, Slipknot, Nightwish mogen van mij ieder jaar komen terwijl Iron Maiden of Kiss van mij best 5 a 10 jaar mag wachten om terug te keren. Het is misschien hypocriet, maar zo zullen de meeste mensen denken over verschillende bands.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.060
8.171
Ja en nee. Verschil tussen de bands die jij noemt is dat van Slipknot te verwachten valt dat hun show anders gaat zijn dan de vorige passage, nu ze een nieuw album hebben. Iron Maiden deed hun twee keer Graspop in dezelfde tour, dus met dezelfde show. Een nieuwe show van Maiden in 2024 gaan weinig over klagen, verwacht ik. En ja, Kiss. Die doen al ik weet niet hoe lang dezelfde show. Als die eens met iets nieuws komen, zijn ze zeker weer welkom.

Ja, dat maakt nog wel wat verschil dat er een nieuw album bij zit. Maar verder ook niks ten nadele van Slipknot. Gewoon een observatie.

Het hele op herhaling argument ben ik het sowieso nooit mee eens. Zolang Slipknot gewoon flink bijdraagt aan de ticket verkoop, mogen ze er van mij elk jaar wel staan. In 2019 ook een flink dagprogramma gehad en lekker op tijd naar bed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.161
2.983
Je moet alles wel in perspectief plaatsen, natuurlijk.
- Iron Maiden kwam met identiek dezelfde show (met uitzondering van 3 nummers van het nieuwe album).
- Kiss zou ook met identiek dezelfde show aan komen draven, dus ook niet echt een meerwaarde.
- Slipknot (ook niet echt mijn ding) heeft wél een nieuw album onder de arm en brengt dus wel een geheel nieuwe productie mee de grote plas over...
Corey heeft onlangs gezegd dat dat hij er niet zeker van is dat de productie gaat veranderen volgend jaar.
Van het nieuwe album hebben ze tot nu toe enkel The Dying Song live gespeeld.
In december zullen we weten wat het plan volgend jaar is.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Ja en nee. Verschil tussen de bands die jij noemt is dat van Slipknot te verwachten valt dat hun show anders gaat zijn dan de vorige passage, nu ze een nieuw album hebben. Iron Maiden deed hun twee keer Graspop in dezelfde tour, dus met dezelfde show.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar.
Iron Maiden stond er dit jaar weliswaar met dezelfde tour, maar speelde wel 3 nummers van het nieuwe album.

Slipknot start nu een nieuwe tour, maar het is maar even afwachten hoeveel nummers van dat nieuwe album er daadwerkelijk gespeeld zullen gaan worden (bij hun meest recente shows speelden ze slechts één nieuw nummer (hoewel toegegeven het nieuwe album pas een week uit was, en die shows natuurlijk nog niet tot de nieuwe tour behoren).
En, laten we heel eerlijk zijn: hoeveel fans willen nou echt veel nummers van het nieuwe album horen volgend jaar, en niet de oudere, bekendere nummers (er zijn er zelfs die het liefst alleen maar oude nummers van Iowa ofzo horen..)?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.452
8.058
Corey heeft onlangs gezegd dat dat hij er niet zeker van is dat de productie gaat veranderen volgend jaar.
Van het nieuwe album hebben ze tot nu toe enkel The Dying Song live gespeeld.
In december zullen we weten wat het plan volgend jaar is.
hadden ze op Pukkelpop een andere show mee of was de stage setup exact hetzelfde als op GMM 2019?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken