Eerst en vooral: wow wat een enthousiasme, ik dacht dat het gewoon een mopje was toen ik het verzoek las en Ruben mij aanspoorde er iets mee te doen
maar het is blijkbaar serious business!
Jullie zijn ook prachtige klanten, iedereen met net een iets andere mening en ander verzoekje, daarmee voel ik me als een vis in het water hahaha, dat komt dus helemaal goed!
Aangezien "maar 1 ontwerp" en requests voor extra mogelijkheden niet zo goed samengaan, ben ik gegaan voor meer = beter.
@Koekdoos ; ik was je écht niet vergeten en had dus al een Kiss voorstel bij mijn eerste reeks, maar ik vond het zelf niet zo herkenbaar, soms is het lastig als de juiste letters vanuit de band er niet in voorkomen (vandaar ook de aanpassing bij Rammstein, zonder die typsiche T herken je dat eigenlijk niet.
Op dit moment dus 9 bands en 3 "algemene" voorstellen.
Hieronder de voorstellen en aanvragen die er tot nu toe waren, met verwijzende band waar van toepassing.
In schema even zonder het festileaks accentje maar dat lijkt me wel een leuke om erop te houden.
Er zijn denk ik 2 opties:
OPTIE 1: iedereen dezelfde print vooraan
Je krijgt samenhorigheid maar geen eigenheid meer. Dan moeten we misschien afstappen van de band-fonts want ik betwijfel of we daar een consensus zullen vinden. Dan blijven de 3 onderste over, maar ik vind ze alledrie minder sterk dan een heel deel opties daarboven.
De eerste is best onleesbaar (dan valt de zin en de betekenis wat weg), de tweede is raar en de de derde voelt wel errrrg braaf voor metalheads.
Dus dan wordt het misschien nog even verder zoeken...
OPTIE 2: iedereen kiest een eigen print vooraan (niet per se beperkt tot de huidige voorstellen)
Je behoudt het standaard "vandaag is de dag" maar iedereen heeft zijn eigen variant qua font.
Met het design op de achterkant ben ik nog volop bezig, dus nog even geduld daarvoor...
Wat betreft kosten ben ik alvast aan het informeren;
- online drukkers: die werken met een digitale print. Daar heb je verschillende opties qua kwaliteit shirts
qua prijzen heb ik dat eens nagekeken en kom je op: 13 - 16 euro voor enkel bedrukking voorkant (verschil prijs is door verschil in kwaliteit shirt), 17 - 21 euro voor voorkant + achterkant bedrukking.
Je moet rekenen aan een minimum van 5 shirts per design, dus kan er wel gevarieerd worden met wel / geen bedrukking achterkant, maar zou ik de voorkant allemaal hetzelfde houden.
- mijn zus (ik ben niet het enige creatieve kind in de familie) beprint zelf ook t-shirts (en vele andere dingen) in bijberoep, maar met een folie opdruk, dus geen digitale print. Voordeel daarvan is dat ze dus elk shirt anders kan maken en dat die bedrukking heel clean is, nadeel is een beperking in kleuren met haar methode (maar gezien de simpliciteit van het design hier geen probleem)
Ik wacht nog even haar offerte af, maar wat ze me als eerste prijzen zei kwam eigenlijk overeen met die van de online drukker.
Voorbeeld van een topje dat ze voor mij gedaan heeft (na vorig jaar op graspop ofwel een bandshirt met mouwen te moeten dragen tijdens de hitte ofwel 'lege' zwarte topjes - sorry Opeth, als jullie geen topjes verkopen, maak ik er zelf een
)