Graspop forum shirts

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
229
396
1 jazeker
2 lijkt mij een goede tekst
3 nee hoor ik vind de meeste tof maar als ik dan moet kiezen ga ik voor de death metal variant🤘
4 tof idee maar dan mogen de cijfers achter mijn naam weg die slaan nergens op😂
5 man
6 t shirt is prima al draag ik alleen longsleaves vanwege mijn zonneallergie( hoe black metal wil je het hebben😂)
7 zwart
8
9 xl
10 zie 3, maar festileaks logo of een band die iig dit jaar speelt lijkt me tof.
11 ja uiteraard 😁
12 ja zie 4 😉
 
  • Haha
Waarderingen: RubenJS

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.640
3.282
Eerst en vooral: wow wat een enthousiasme, ik dacht dat het gewoon een mopje was toen ik het verzoek las en Ruben mij aanspoorde er iets mee te doen 😄 maar het is blijkbaar serious business!

Jullie zijn ook prachtige klanten, iedereen met net een iets andere mening en ander verzoekje, daarmee voel ik me als een vis in het water hahaha, dat komt dus helemaal goed!

Aangezien "maar 1 ontwerp" en requests voor extra mogelijkheden niet zo goed samengaan, ben ik gegaan voor meer = beter.

@Koekdoos ; ik was je écht niet vergeten en had dus al een Kiss voorstel bij mijn eerste reeks, maar ik vond het zelf niet zo herkenbaar, soms is het lastig als de juiste letters vanuit de band er niet in voorkomen (vandaar ook de aanpassing bij Rammstein, zonder die typsiche T herken je dat eigenlijk niet.

Op dit moment dus 9 bands en 3 "algemene" voorstellen.

Hieronder de voorstellen en aanvragen die er tot nu toe waren, met verwijzende band waar van toepassing.
In schema even zonder het festileaks accentje maar dat lijkt me wel een leuke om erop te houden.

Schermafbeelding 2023-04-23 om 21.27.33.png
Schermafbeelding 2023-04-23 om 22.02.04.png

Er zijn denk ik 2 opties:
OPTIE 1: iedereen dezelfde print vooraan
Je krijgt samenhorigheid maar geen eigenheid meer. Dan moeten we misschien afstappen van de band-fonts want ik betwijfel of we daar een consensus zullen vinden. Dan blijven de 3 onderste over, maar ik vind ze alledrie minder sterk dan een heel deel opties daarboven.
De eerste is best onleesbaar (dan valt de zin en de betekenis wat weg), de tweede is raar en de de derde voelt wel errrrg braaf voor metalheads.
Dus dan wordt het misschien nog even verder zoeken...

OPTIE 2: iedereen kiest een eigen print vooraan (niet per se beperkt tot de huidige voorstellen)
Je behoudt het standaard "vandaag is de dag" maar iedereen heeft zijn eigen variant qua font.

Met het design op de achterkant ben ik nog volop bezig, dus nog even geduld daarvoor...

Wat betreft kosten ben ik alvast aan het informeren;
- online drukkers: die werken met een digitale print. Daar heb je verschillende opties qua kwaliteit shirts
qua prijzen heb ik dat eens nagekeken en kom je op: 13 - 16 euro voor enkel bedrukking voorkant (verschil prijs is door verschil in kwaliteit shirt), 17 - 21 euro voor voorkant + achterkant bedrukking.
Je moet rekenen aan een minimum van 5 shirts per design, dus kan er wel gevarieerd worden met wel / geen bedrukking achterkant, maar zou ik de voorkant allemaal hetzelfde houden.
- mijn zus (ik ben niet het enige creatieve kind in de familie) beprint zelf ook t-shirts (en vele andere dingen) in bijberoep, maar met een folie opdruk, dus geen digitale print. Voordeel daarvan is dat ze dus elk shirt anders kan maken en dat die bedrukking heel clean is, nadeel is een beperking in kleuren met haar methode (maar gezien de simpliciteit van het design hier geen probleem)
Ik wacht nog even haar offerte af, maar wat ze me als eerste prijzen zei kwam eigenlijk overeen met die van de online drukker.

Voorbeeld van een topje dat ze voor mij gedaan heeft (na vorig jaar op graspop ofwel een bandshirt met mouwen te moeten dragen tijdens de hitte ofwel 'lege' zwarte topjes - sorry Opeth, als jullie geen topjes verkopen, maak ik er zelf een :censored:)

IMG-20230422-WA0027.jpg
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.640
3.282
Nikita,
Die Motorhead variant is geweldig. Ik vraag dan ook een vervanging aan.
Jaa, die heb ik nog wat verbeterd tegenover versie 1. 😄
Misschien moet ik dat met die Kiss versie ook nog doen. Lijntje rond de letters maken zodat die herkenbaarheid vergroot...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe en Koekdoos

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.459
4.624
  1. Ja
  2. Ja, maar denk dat dit logistiek betaalbaar zal zijn als iedereen hetzelfde neemt
  3. zie 2
  4. goed
  5. M
  6. T-shirt
  7. Zwart

  8. L
  9. om het even
  10. Ja
  11. gewoon vanachter tussen alle andere namen: JA, moet nu niet persee apart nog eens vanvoor staan ook
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
Je zou je eigen naam nog in het rood kunnen drukken op de 'affiche' op de achterkant. Maar extra werk en extra kleur zal de prijs doen stijgen waarschijnlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.399
2.933
Had zelf de Festileaks variant voorgesteld als eventueel ontwerp. Moet zeggen dat ie in uitgewerkte versie inderdaad wat tegenvalt. Doet ook wat te "aardig" aan voor een metalfestival 😜
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.640
3.282
Metallica logo heeft ook een tof font natuurlijk, kan ook een leuke optie zijn wellicht, subtiele verwijzing naar de andere leus van dit jaar: waar blijft Metallica!?
Dat font heb ik ook staan ja, moet ik wel nog verder uitpluizen, ik kreeg die letters achteraan niet juist, die geeft altijd het design voor de eerste letter en de codes die erin staan zijn denk ik voor windows want mijn mac reageert daar niet op. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.689
7.471
Dat font heb ik ook staan ja, moet ik wel nog verder uitpluizen, ik kreeg die letters achteraan niet juist, die geeft altijd het design voor de eerste letter en de codes die erin staan zijn denk ik voor windows want mijn mac reageert daar niet op. :D

En dat is niet een kwestie van hoofdletter aan het eind zetten?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken