Jij hoopt dat ik dat achterafgeintje met de artiesten stand elk jaar doe?
Ik wou daar in het succes-jaar van KISS mee stoppen .
Dat is volgens mij tot nu toe elk jaar gedaan
Jij hoopt dat ik dat achterafgeintje met de artiesten stand elk jaar doe?
Ik wou daar in het succes-jaar van KISS mee stoppen .
Dat is volgens mij tot nu toe elk jaar gedaan
Hahahahaha cancel culture at work.38 (-34). Arcade Fire - Rebellion (Lies) (357ptn - 6nom)
We kunnen hier een eeuwige discussie starten over het feit of Arcade Fire nog stemmen mag krijgen. Laten we zeggen dat 2022 niet het beste jaar werd voor zanger Win Butler. Hij werd namelijk verschillende keren beschuldigd voor seksueel wangedrag. Het zal toch allemaal meespelen want de band krijgt in onze lijst duidelijk minder goede scores. Deze 'Rebellion (Lies)' stond vier jaar lang steeds in de top tien en zelfs drie keer in de top vijf. Het is dit jaar al het derde nummer dat uit de top tien valt. Doch nog voldoende stemmen om iets of wat stand te houden in de lijst.
Eindelijk in deze lijst. Vollédig verdiend. Er is niemand die kan schrijven en zingen als Spinvis dat kan.36 (+145). Spinvis - Kom Terug (374ptn - 7nom)
Nou deze hadden we beide ook niet zien aankomen @Brian…. Niet echt een snuggere actie….. benieuwd wat voor gevolgen dit gaat hebben voor deze actMuziek is een feest der herkenning. Ieder zijn of haar ding. Net zoals ik dacht dat mensen wel klaar waren na 1 seizoen Meiland. Blijkbaar heeft een groot deel van NL een andere smaak
Mijn voorspelling (grote kans dat ik er naast zit):
Ik ben wel heel benieuwd naar Goldband. Hoe gaat deze band verder?
(Uitmelken waar ze kunnen de komende periode. Nieuw materiaal maken en hopen dat er een hit tussen zit. Meedoen aan tv programma’s. Geen idee wie daar het meest geschikt voor is van deze act. Samenwerkingen aangaan. Zoiets?)
Waar ligt hun limiet?
(Nederland en België. Tja, sommige kunnen het daarbij lang volhouden. Al denk ik dat deze jongens daar wel snel klaar mee zijn. Hoe vaak ga je grote festivals headlinen of de Ziggodome doen?)
Zijn ze over een jaar klaar (ik vermoed zelf van niet) of is het er eentje voor de toekomst?
(Ik denk beperkte houdbaarheid en dat de lol er wel vanaf is. Blijft volgens mij wel een gimmick).
Erg interessant proces om in de gaten te houden.
(Als jij dat doet en mij er dan fijntjes op wijst dat ik er compleet naast zit, dan drinken we daar komende zomer op LL wel een biertje op ).
Ja, misschien hebben we het een beetje gejinxtNou deze hadden we beide ook niet zien aankomen @Brian…. Niet echt een snuggere actie….. benieuwd wat voor gevolgen dit gaat hebben voor deze act
Het wordt steeds gekker…. De Popprijs winnen wat een devaluatie van die prijs. Je zal er als band ook maar eentje gewonnen hebben. Denk dat het voor S10 of Froukje meer terecht was geweest.Ja, misschien hebben we het een beetje gejinxt
Dat laatste ben ik het zeker mee eens, al is het maar omdat het mij persoonlijk veel meer aanspreekt. Wat Goldband betreft, tja, ze zijn rete populair en toch wel relevant te noemen, niet de beste winnaar maar ook geen blamage imo. Het blijft gewoon een popprijs heh.Het wordt steeds gekker…. De Popprijs winnen wat een devaluatie van die prijs. Je zal er als band ook maar eentje gewonnen hebben. Denk dat het voor S10 of Froukje meer terecht was geweest.
Mwoah als het vorig jaar Di-rect was en dan nu dit gedrocht. Zoek de verschillen. Ik weet niet wat de criteria zijn. Retepopulair alleen of nog meer? En wat is relevant? Ik zou het heel relevant vinden als die ene verslaafde die zo nodig coke moest snuiven op het podium daar wat over had gezegd, zijn excuses had gemaakt en had aangegeven na vanavond richting een verslavingskliniek te gaan. Die jongen heeft echt een groot probleem (als in denial).Dat laatste ben ik het zeker mee eens, al is het maar omdat het mij persoonlijk veel meer aanspreekt. Wat Goldband betreft, tja, ze zijn rete populair en toch wel relevant te noemen, niet de beste winnaar maar ook geen blamage imo. Het blijft gewoon een popprijs heh.
Vond Di-Rect juist een vrij suffe winnaar. Mijn mening mbt coke gebruik kun je in het Pinkpop topic teruglezenMwoah als het vorig jaar Di-rect was en dan nu dit gedrocht. Zoek de verschillen. Ik weet niet wat de criteria zijn. Retepopulair alleen of nog meer? En wat is relevant? Ik zou het heel relevant vinden als die ene verslaafde die zo nodig coke moest snuiven op het podium daar wat over had gezegd, zijn excuses had gemaakt en had aangegeven na vanavond richting een verslavingskliniek te gaan. Die jongen heeft echt een groot probleem (als in denial).
Di-rect is ook niet mijn ding, maar hebben wel een veel groter track record en veel betekend voor de muziek in NL. Goldband heeft een (tijdelijke) hit (one day fly) en een succesvol festivalseizoen waarin iedereen knaldrang had. En daar krijg je dan een Popprijs voorVond Di-Rect juist een vrij suffe winnaar. Mijn mening mbt coke gebruik kun je in het Pinkpop topic teruglezen
Di-rect is ook niet mijn ding, maar hebben wel een veel groter track record en veel betekend voor de muziek in NL. Goldband heeft een (tijdelijke) hit (one day fly) en een succesvol festivalseizoen waarin iedereen knaldrang had. En daar krijg je dan een Popprijs voor
Had het al gelezen in het PP forum. Tja, ik heb 2 dochters die waarschijnlijk ook naar Goldband luisteren. Los van wat ze voortbrengen vind ik het niet tof dat één van de bandleden dit doet. Wat is het nut? Wat voor doel heb je voor ogen? Ik vind het vooral heel zielig en dus een slecht voorbeeld. Los daarvan kwets je hier mensen mee. De vergelijking met alcohol vind ik dan ook mank gaan. Ja, alcohol is de grootste harddrug die er is. Alleen is dat bij ons legaal. Coke niet. Verder ben ik geen expert, maar is (hard)drugs denk ik over het algemeen verslavingsgevoeliger. Maar nogmaals, wat ik al eerder schreef, zou het de band sieren om excuses te maken en om die zielepiet naar een kliniek te sturen. Dit moet je niet en publiek willen in de muziek lijkt mij. En er zal vast veel moois onder invloed ontstaan zijn, maar dat ligt meer in het creatieve proces dan tijdens een live show, daar gaat het voor mij om hele andere dingen.
Di-rect is ook niet mijn ding, maar hebben wel een veel groter track record en veel betekend voor de muziek in NL. Goldband heeft een (tijdelijke) hit (one day fly) en een succesvol festivalseizoen waarin iedereen knaldrang had. En daar krijg je dan een Popprijs voor
Laten we die discussie alsjeblieft niet nogmaals doen.Di-rect is ook niet mijn ding, maar hebben wel een veel groter track record en veel betekend voor de muziek in NL. Goldband heeft een (tijdelijke) hit (one day fly) en een succesvol festivalseizoen waarin iedereen knaldrang had. En daar krijg je dan een Popprijs voor
Had het al gelezen in het PP forum. Tja, ik heb 2 dochters die waarschijnlijk ook naar Goldband luisteren. Los van wat ze voortbrengen vind ik het niet tof dat één van de bandleden dit doet. Wat is het nut? Wat voor doel heb je voor ogen? Ik vind het vooral heel zielig en dus een slecht voorbeeld. Los daarvan kwets je hier mensen mee. De vergelijking met alcohol vind ik dan ook mank gaan. Ja, alcohol is de grootste harddrug die er is. Alleen is dat bij ons legaal. Coke niet. Verder ben ik geen expert, maar is (hard)drugs denk ik over het algemeen verslavingsgevoeliger. Maar nogmaals, wat ik al eerder schreef, zou het de band sieren om excuses te maken en om die zielepiet naar een kliniek te sturen. Dit moet je niet en publiek willen in de muziek lijkt mij. En er zal vast veel moois onder invloed ontstaan zijn, maar dat ligt meer in het creatieve proces dan tijdens een live show, daar gaat het voor mij om hele andere dingen.
Ik schrijf ook nergens dat het onterecht is volgens mij. Is misschien jouw interpretatie.Aldus nu.nl hadden ze al een tweede got dit gaat in de top van de hitlijsten. En verder gewoon een terechte winnaar. De andere genomineerden zouden ook waarschijnlijk gewoon terechte winnaars zijn geweest, maar die namen ken ik bijvoorbeeld alleen maar doordat ze hier voorbij komen. Goldband kwam ik afgelopen jaar toch vaak tegen.
Het mag je ding dan wel niet zijn, maar dat betekent niet dat het meteen onterecht is. En het is nou ook geen Grammy of iets dergelijks